Winter's back again! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Winter's back again! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Winter's back again!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 Januari 2011 | Canada, Montréal

Jawel, hij is weer terug hier, de winter :) Momenteel geeft mn computerthermometer -20 aan en volgens de weerberichten wordt het vannacht -30 (echt!) maar goed, of we dat halen weet ik natuurlijk niet, want dan lig ik lekker in mn warme bed ;) Gok dat we de -25 wel zullen halen, dus het zal morgenochtend lekker fripjes zijn!! Maar veel lagen kleding aan, op kou kun je je kleden tenslotte.

Afgelopen zaterdag (gisteren voor mij, voor jullie al niet meer als jullie dit lezen :p) weer wezen boarden en ook toen gaven ze al lekker weertje op: -15 op de pistes, met n windje voelt dat als -25! Dus ook toen: veellll lagen aan. We zijn naar Mt Sutton geweest, op zo'n 2u rijden vanaf Mtl. Vertrek om 7u, terug om 4. En ik moet zeggen: echt een ontzettend lekkere dag gehad!! Was smorgens zeker wel koud, maar ik had van Sam (collega vh lab) een facemask gehad, waardoor ik eruit zag als een bankrover, maar het wel warm had op mn gezicht haha. Zal nog ff kijken of ik n foto kan maken :P Verder had ik 4 lagen aan en mn jas natuurlijk en smiddags kwam het zonnetje en was het best lekker! Ook de pistecondities waren echt goed, want afgelopen week had het best wel gesneeuwd waardoor het n stuk beter te doen was als op Tremblant.
Ook nog een prive-lesje gehad van de boardleraar vd club, Hobin. Hijs echt cool en geeft nog goed les ook! Weer wat bijgeleerd, nl nog efficienter bochtenwerk en controle over mn board. Les is ook al even geleden en dan zak je toch wat af, blijkt maar weer. Als iemand je daar weer ff op wijst en dat nog lukt ook, ga je weer lekker :D Kga denk ik volgende keer daar nog ff mee verder oefenen en misschien nog n lesje er tegenaan gooien, zodat ik weer beter terug kom. Zoooo luxe dat ik hier gewoon elke week kan, want t blijft waar: oefening baart kunst en in NL kun je gewoon niet vaak genoeg...

Gelukkig ook n stuk minder spierpijn en niet total-loss, misschien juist wel door de les, minder hard moeten werken in je bochten kost minder energie tenslotte. Kan er weer tegenaan deze week :)

Op stage helaas nog steeds niet zoveel gedaan, we zijn nog steeds bezig de vervuiling 'eruit te krijgen' maar nog zonder succes :s Soms is ie nl weg en dan weer terug, ik kan er nog geen wijs uit en Suzanna was druk of niet aanwezig om wat nuttigs erover te zeggen. Heb zelf maar wat geklooid om de bron te proberen achterhalen, maar niet echt gelukt dus ik wilde niet weer n uitbrander krijgen dat ik vanalles uitspook zonder resultaat, dus ben maar wat voor mezelf gaan doen.
Eindverslag enzo moet ook mee begonnen worden, vd zomer moet ik n ding van zo'n 30 pagina's inleveren om af te studeren. Geen zin in :s maja er moet ooit aan begonnen worden.

Kreeg van de week ook een mailtje van school, dat je binnen 3 maanden na afloop van je stage je verslag ook goedgekeurd moet zijn. Dus niet ingeleverd, maar nagekeken en goedgekeurd en al, dus ook eventuele veranderingen weer doorgevoerd. Beetje raar dat ik dat nu krijg vond ik eigenlijk, aangezien ik al gepland heb dat ik na mn stage nog even wat van Canada wil gaan zien. Denk niet dat ik giga int gedrang kom, maar toch. Zulke dingen hoor je toch van tevoren te weten, kun je er rekening mee houden. Zulke dingen bezorgen me stress, terwijl ik zelf n nette planning had gemaakt om in september af te studeren zodat ik niet hoef te haasten. Ook besproken met mn mentor trouwens, die toen ook nog nix van die regel wist aangezien ie er toen nog niet was. Rare gang van zaken, zal er nog eens wat meer over proberen uit te pluizen, want ik wil niet opgejaagd worden, vooral niet met dingen die achteraf 'even' doorgevoerd worden!

Tja verder niet zoveel boeiends te melden denk ik. Kga nog ff beetje tennis kijken. Wel grappig: smorgens in Australie is hier savonds (nu dus :p) en savonds is hier smorgens, alst goed is kan ik morgenochtend Nadal nog ff zien haha. Cool toch :D

Tot later!

Liefs, Lies

  • 24 Januari 2011 - 10:53

    Julia Van Rossum:

    Hallo, fijn dat je les hebt gehad en dat je er baat bij hebt met het snowboarden
    Probeer alles op je eigen tempo af te werken, het komt zeker goed.
    succes
    groet Julia

  • 24 Januari 2011 - 17:37

    Joram:

    Liesbeth, aardig koud daar, en wij hier maar klagen over die paar graadjes :). Leuk dat je wel veel kan genieten van de sneeuw, beetje afleiding van de ellende van het lab!
    Nou veel succes en het gaat vast goed komen!

  • 28 Januari 2011 - 11:21

    Karin:

    Die stomme schoolregel is misschien nog niet definitief en geld voor nieuwe studenten, dus ik zou me er maar geen zorgen om maken meid!

  • 28 Januari 2011 - 11:21

    Karin:

    Die stomme schoolregel is misschien nog niet definitief en geld voor nieuwe studenten, dus ik zou me er maar geen zorgen om maken meid!

  • 28 Januari 2011 - 19:38

    Liesbeth G:

    Hoi Karin, ik geloof niet dat ik je ken, zit je bij me op school? De mail was helaas niet zo opgesteld, het leek definitief te zijn en er even snel doorgeduwd om een foutje te corrigeren, wat mij niet echt legaal lijkt. Volgens mn mentor komt het ook allemaal op tijd in orde, vind het alleen een raar verhaal :s

  • 29 Januari 2011 - 01:32

    Aniek:

    Hey Liesbeth!

    Leuk dat je gereageerd had op mijn site! Heel erg bedankt voor de tip.. Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt hier!

    Groetjes,
    Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 80102

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: