Zware week - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Zware week - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Zware week

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

30 Januari 2011 | Canada, Montréal

Kan wel stellen dat deze week tot nu toe de zwaarste was. Zoals ik vorige week al meldde, gaat het momenteel allemaal niet van een leien dakje. Dat hoeft ook niet, als het maar opgelost wordt en je weer verder kan. Alleen daar schort het dan weer aan :s
Ook had ik deze week mn tussenbeoordeling. Die had ik eigenlijk al eind december moeten hebben, dan had het wat anders gevallen denk ik. Niet dat deze zo slecht was, een 6,5 is best redelijk, maar het commentaar viel me wel tegen.

Dat kwam erop neer dat ik meer moet vragen en mn experimenten beter moet organiseren zodat ik niet onnodige fouten maak. Tja. Wie me al langer volgt, weet hoe het zit met de begeleiding. Wordt een beetje lastig iemand vragen te stellen die pas einde van de dag komt of soms helemaal niet op komt dagen. Eerst vond ik het wel ‘lekker’, kun je een beetje je eigen gang gaan en als alles ok gaat, is dat ook prima. Maar de laatste tijd heb ik problemen met vanalles, vraag is alleen of dat nou aan mij ligt of niet. En daar krijg ik dus bar weinig begeleiding in en dat zit me wel n beetje dwars. Want ik heb nog nooit met zulke problemen te maken gehad, nog nooit zulke grote projecten gedaan en ook nog nooit met zulk ‘echt’ materiaal gewerkt. Daar kan ik in mn eentje dus ook nooit uitkomen en ik mag ook weer geen materiaal verspillen om tot n oplossing te komen.

Van de week met de tussenbeoordeling, die verder goed verliep want Patricia is echt heel goed in zulke dingen moet ik zeggen, een soort plan opgesteld hoe ik kan verbeteren. Vond het echt goed van haar dat ze niet zozeer focust op dingen die niet goed gaan, maar accent legt op dat het nu niet slecht gaat, maar dat er bepaalde dingen beter moeten. Dat weet ik zelf ook wel, ik maak nog best wat fouten waar ik zelf ook van denk: shit wat doe ik nu?? Aan de andere kant: ze werken hier gewoon op hoog niveau en het is voor mij toch best lastig dat bij te benen, zeker met al die projecten die door mekaar lopen. Daarom ga ik dingen door mekaar halen, dus daar moet ik zelf meer structuur in zien te brengen zodat ik dat niet doe.
Maar daarnaast speelt nog het probleem vd vervuiling, waar ik niet veel aan kan en mag doen. Kan moeilijk zomaar wat dingen zitten experimenteren hier, al zou ik t graag willen om uit te zoeken waar het nou in zit. Maar goed, daar had Suzanna verder maatregelen voor genomen en aangegeven dat alles nu schoon was, en ik dan weer opnieuw kan beginnen met testen. Daar was ik dus aan begonnen, alleen heb ik haar donderdag niet meer gezien om te kunnen vragen hoe of wat. Daarom ben ik zelf maar gestart met het laatste wat ik aan het doen was. Bleek dat weer niet goed te zijn of had het weer net iets anders gemoeten, terwijl ze dat vorige week nog goedgekeurd had. Maja als ze er niet is, kan ik moeilijk wat vragen! En als het vorige week wel ok was, waarom dan nu niet?? Met zulke dingen kan ik niet veel en ik voelde me daarom nogal afgedankt.. Ik doe mn best, probeer verder te gaan met waar we gebleven waren, maar alles wat ik doe lijkt op het moment niet goed te zijn of ze is opeens van gedachten veranderd.

Eerlijk gezegd verwacht ze nogal wat van me, maar ze is er niet als het erop aankomt en ik dr ff nodig heb. Ik kan best een boel alleen, maar sommige dingen gewoon niet en zeker niet als het allemaal niet goed gaat. Dan moet er wat meer aandacht aan me besteed worden, omt zo maar te zeggen. Dus daar ga ik komende week maar even om vragen, want ik kan het zo niet. Ik wordt hier nogal gedeprimeerd van, het lijkt alsof ik alles niet goed doe maar ik kan nu eenmaal niet ruiken wat ze wel en niet wil en als ze er niet is, houd het ook op. En ik heb geen zin om op mn gat te gaan zitten en te wachten totdat ze er wel is en daar duidelijk over is. Dusja, ik moet ff proberen dat netjes uit te leggen en kijken of ze er wat mee doet. Ze heeft duidelijk geen cursus stage begeleiden gehad, maar erg dr best doet ze er ook niet voor :S Dat kan beter. Ik kan vast niet het hele systeem veranderen, haar werktijden zijn nu eenmaal daar zo onzinnig en iedereen heeft er met enige regelmaat last van, maar ik moet er iets meer duidelijkheid in krijgen. Hopelijk krijg ik dan ook weer wat meer zin in mn werk, lijkt me wel handig om de laatste 4 maanden door te komen..

Vanwege al dit deprimerende gedoe, was ik vrijdag eigenlijk al ontzettend moe, zowel geestelijk als lichamelijk. Ben vrijdagavond nog wel wat wezen drinken met wat internationale studenten om er ff uit te zijn, was erg gezellig. Ik had me voorgenomen weer te gaan boarden, maar toen ik thuis kwam was ik zo moe en had ik er gewoon geen kracht meer voor, dus heb het geskipt :( Hopelijk ben ik volgende week tot meer in staat.
En hopelijk dan ook een wat vrolijker verhaal. Als je me uit de put wil praten, ben je van harte welkom. Nu is het nodig. Tzal allemaal wel weer beter worden, alleen zie ik het nog niet.

Tot volgende week.

Lies

Ps. dat neemt niet weg dan mn project nog steeds interessant is en ik daar een mooie scriptie over kan schrijven, dat komt wel goed!

  • 31 Januari 2011 - 07:55

    Bianca:

    hey liessie!

    Kop op he? "Ken" de moelijke tijden wel van mijn tijd in Nieuw-Zeeland. Op dat soort momenten, denk je altijd: he shit, was er maar een vriendinnetje van thuis die maar even hier was. Je kan het er met een aantal mensen daar over hebben, maar het zijn niet je echte vrienden die je door en door kennen!

    Toch weet ik zeker, dat je je doorheen slaat! Kijk en geniet van al dat moois om je heen. Je zit in een prachtig gebied. Ik bedoel: Hoofddorp is ook maar gewoon Hoofddorp hoor ;-)

    Nou, hoop dat je wat kan met de kritiek (vat het positief op, zoals je dat doet volgens mij) en als jullie beide eraan werken, komt het vast goed.
    Ennuhhh, gooi het even op een winterdip ;-) Hebben we hier ook last van hahaha

    Succes daar!
    xx

  • 31 Januari 2011 - 17:16

    Ellen:

    Hey!
    Balen joh dat het ff zo tegenzit... :( En goed dat je het bespreekbaar gaat maken! Probeer idd te genieten van alles wat je daar mee maakt en alles om je heen, want dat je veel nieuwe ervaringen op doet is wel een ding dat zeker is denk ik! Dat pakken ze je niet af. ;)
    xx

  • 31 Januari 2011 - 17:46

    Linda:

    Kop op, het komt vast goed! Jij doet in elk geval genoeg je best zo te lezen. Hopelijk gaat Suzanna je wat beter begeleiden de rest van je stage.

    Sterkte meis,

    Lin

  • 31 Januari 2011 - 18:37

    Diana:

    Hey lies!

    Balen dat je nu even in een dip zit... Hoop voor je dat het snel weer beter gaat! Je hebt hoogte- en dieptepunten, voordat je het weet gaat het weer beter ;)

    Geniet in ieder geval nog maar zo lang je daar zit, want de tijd gaat zo snel voorbij! Morgen is het alweer februari, nog even en je zit weer in Nederland achter makelaars aan ;)

    Ik mail je nog!! xxx

  • 01 Februari 2011 - 13:08

    Julia Van Rossum:

    Het komt allemaal weer goed, al lijkt het van niet. Dus je schouders er weer onder en op naar het volgende.
    Geniet van de sneeuw en de leuke dingen die daar mee verband houden.
    succes en tot schrijfs.

    Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 80124

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: