Still going strong - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Still going strong - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Still going strong

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

01 Maart 2011 | Canada, Montréal

Oeps alweer n beetje laat :p Nee dit keer heb ik bewust even gewacht. Ik had verder toch niet echt veel nieuws te melden, want alles gaat wel lekker eigenlijk moet ik zeggen :) Niet te hard roepen, voor je t weet valt alles weer in duigen, t blijft research XD

Anyways, ik verval al ontzettend in het Engels merk ik, maar dat is alleen maar goed lijkt me. Tuurlijk ga ik hier met sprongen vooruit als je het elke dag spreekt! Geen betere leerschool dan het dagelijkse leven. Alleen had ik vandaag mn labpresentatie en van de zenuwen ga je dan toch dingen door mekaar gooien. Vooral met cijfers heb ik om de 1 of andere reden altijd last. In het Nederlans zeggen we natuurlijk drie-en-tachtig, terwijl het in het Engels tachtig-en-drie is. Dus ik roep de hele tijd thirtyeight, oftwel 38, om daarna mezelf te corrigeren, of nog een keer na te denken hoe ik het nou moet zeggen. Wordt er echt gek van!! Voortaan ff mn presentatie doorlezen om alle getallen helder te krijgen, want zo gaat t niet, in het heetst vd strijd.

Gelukkig was dat het enige in het oog springende, verder ging het best ok. Ik had ook alles uitgetypt, omdat ik dan alvast mn tekst klaar heb en niet naar bepaalde, specifieke woorden hoef te zoeken. Ik kijk er eigenlijk nauwelijks op, maar soms ben ik dus ff dat woord kwijt. Mn laatste presentatie was begin December, dus sinds die tijd had ik echt n berg werk gezet en daarom ook veel te presenteren. Er zaten dan ook al wat mooie resultaten tussen, wat wel leuk is om te presenteren natuurlijk.
Verder werk ik met een nogal nieuw apparaat, waar de rest echt nul verstand van heeft, dus dat moest ik helemaal uit zien te leggen. Daar had ik ook wel veel resultaten van, geloof niet dat ze t allemaal helemaal snapten maja dat is ook te lastig om zo uit te leggen. En anders heb ik gewoon n end gekletst en zag het er shiny uit, dan lijkt het al gauw wat :p Haha, nee het sloeg echt wel ergens op en de prof was wel geïnteresseerd hoe het in zn werk ging en wat ik daaruit kan concluderen. Omdat ik er veel mee werk, ben ik al aardig ermee bekend, zelfs Suzanna weet er minder van, dus die had er verder weinig commentaar op :)

Dusja wel geslaagd vond ik zo. Dit keer niet voor n cijfer, want iedereen moet zo nu en dan presenteren wat ze aant doen zijn zodat iedereen n beetje op de hoogte is van wat je allemaal doet. Hopelijk zijn ze dat nu n beetje, want soms hadden ze echt geen flauw idee waar ik mee bezig was. Ook wel lastig soms, aangezien ik nix kan vragen :S Maar de andere groep op het lab gebruikt het ding al wel veel meer en weet er genoeg van om mij weer verder te helpen. Kortom, heel interessant nog steeds om mee te werken en mee verder te gaan.

Oh ik moet nog wel ff melden dat de eerste 15 pagina's van mn eindverslag door de prof zijn goedgekeurd :D Slecht wat kleine correcties en wat zinnen herschrijven omdat het Engels niet helemaal klopt. Was te verwachten :p Op naar de volgende tig pagina's.. Moet er minimaal 25 en max 40, zoals je ziet red ik het minimum wel, ben eerder bang de max te overschrijden :s Nou ja, eerst maar ff verder schrijven en dan alle minder interessante dingen naar de bijlagen verbannen :p

Hmm verder geloof ik niet echt iets boeiends meegemaakt deze afgelopen week! Wou zaterdag gaan boarden, maar er was geen trip want het was vakantie?? In NL stappen we in de vakantie massaal in de auto/bus richting de wintersportgebieden, of dr nou sneeuw ligt of niet en hier gaan ze NIET terwijl er bergen sneeuw ligt en mensen vakantie hebben?? Die snap ik dus niet.. Ach ja, komend weekend dan maar. Gisteren flink sneeuw gehad, 15cm op Tremblant begreep ik, daar gaan we zaterdag heen :D Jeejjj!

Oh en nog ff deze: nog maar 16 dagen voor NYC!!!!!!!!!!!!!

Tot later,

Liefs Lies

  • 03 Maart 2011 - 19:45

    Joram:

    Hoi Liesbeth, goed om te horen dat het toch de goede kant op gaat met je onderzoek en verslag, eerste 15 pagina's binnen zit je al over de helft van het minimum :), goed begin is het halve werk!
    veel succes verder, en geniet van de sneeuw,
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 80011

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: