Tijd vliegt, nogsteeds - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Tijd vliegt, nogsteeds - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt, nogsteeds

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

06 Maart 2011 | Canada, Montréal

Ik zit hier dus gewoon al een half jaar. 6 maaanden. Als je t zo zegt, klinkt het al heel lang. Is het ook, maar zo voelt het niet. Ik ben hier natuurlijk ondertussen ook prima gewend, heb leuke vrienden overal en nergens, dus kan wel zeggen dat ik ingeburgerd ben :p Ja ik zou hier wel willen blijven, als ik een baan heb ofzo kan ik makkelijker op en neer.
Dit land heeft echt zn voordelen!! Mensen zijn hier veellll beleefder, aardiger en open dan dat ik in NL gewend ben. Ze staan hier echt veel meer open voor elkaar en nieuwe mensen, ipv de vertrouwde kringetjes in NL. Misschien zou iedereen wat meer met internationale mensen moeten omgaan om dat gevoel wat (terug) te krijgen...

Maar dat is makkelijk praten, na een supergezellig diner met vrienden :p Ik had voor vanavond een diner gepland voor Ashley, Neal en Paulina (haar vriend Ryan was naar een conferentie) en dat was echt n goed idee. Vonden zij ook, dus zij brachten de wijn mee en het voorgerecht (paulina) en nagerecht (ashley) dus dat was wel makkelijk ook. Ik had de stoofperen, kip met cranberrysaus en frietjes verzorgd voor het hoofgerecht, eigenlijk te makkelijk maar ook erg lekker. Ik wist al dat ze de stoofperen erg lekker vonden, die zijn dan ook schoon op en eigenlijk not te weinig haha maar dat geeft niet. We zaten allemaal vol en t was gezellig. Ik spreek ze nu minder vaak omdat zij bezig zijn hun PhD af te ronden en boven op kantoor zitten te schrijven/typen en ik vooral beneden int lab bezig ben, vandaar dat ik ook n beetje wilde bijpraten.

Dat hebben we gedaan en nu heb ik ook een uitnodiging voor een Mardi-Gras feestje dat Ash & Neal gaan geven volgende week zaterdag. Ze waren t al van plan, maar ik bracht ze op dat idee, omdat ik wsl vd week ook naar zo'n feestje ga en maskers moest zien te vinden. Die hebben zij dus die mag ik lenen :D Handiggg en dan zaterdag weer teruggeven haha. Makkelijk toch. Ze vieren hier vanalles, weet ik veel wat Mardi Gras is maar feestjes zijn altijd leuk. Kan ik ook weer eens mn mooie jurk aan haha. Heb al wat vrienden geritseld die ook wel willen, schijnt tentamenweek te zijn maar donderdagavond is dat wel voorbij, moet wel lukken denk ik.

Nou ook het weekend vloog weer om! Vrijdag dumplings wezen eten met de internationale studentengroep. Daarna in de cheesecake store beland voor een dessert, uitstekend idee!! Daarom is Montreal echt ideaal, je gaat van de Chinees naar de American Cheesecake store en dat vind iedereen prima! En dan ben je ook nog maar 13 euro kwijt in totaal :) Bizar..

Zaterdag wezen boarden in 24cm verse sneeuw!!! Ook een super ervaring, zulke super condities had ik nog niet meegemaakt. Alleen prepareren ze de pistes geloof ik niet, die waren nogal bobbelig moet ik zeggen, dus sterf nu vd spierpijn en was gisteren compleet gesloopt, 10u naar bed en vanmorgen 10u eruit XD
Was ook kwart over 5 (echt!!!) opgestaan, want moet kwart voor 6 weg naar de metro, zodat ik half 7 de bus haal. Zijn we wel om 9u op de berg, best n mooie tijd om lekker rustig te starten in verse sneeuw!! Alleen om 3u begon het te regenen :( en was ik om 4u, toen we weer terug moesten, echt zeikensnat, tot op mn ondergoed. Ook mn tas en eigenlijk alles wat ik aan had was nat, was daarom wel blij dat ik lekker onder de warme douche kon thuis. Maar wat een dag, om 3u ben je er ook wel weer zat van en gesloopt, dus heb me prima vermaakt!

Owja ik loop ook nog stage ;) Dinsdag goeie presentatie gehad, maar daar heb ik jullie al over geinformeerd. Ik kreeg woensdag nog een complimentje van mn prof, had dr dinsdag niet meer gezien. Ze vond het erg interessant en goed gepresenteerd en kon echt zien dat ik de stap had gemaakt! Met de tussenbeoordeling was ze er nl nog niet zo zeker van of ik wel op het goeie niveau zou komen, maar nu dus wel :D Ze kon zien dat ik hard gewerkt had en wist waar ik t over had, mooi om te horen iig!
Door dat presentatiegebeuren ben ik niet zoveel aan mn verslag toegekomen, dat komt nu wel weer. Alle resultaten uit mn presentatie moeten daar ook in, die kan ik redelijk makkelijk overnemen en bijwerken, dat scheelt wel. Maar goed, nog genoeg te schrijven..

Dat dus komende 2 weken allemaal, nog maar 12 dagen tot NYC!!!! Daarover volgende week meer, want daarna zal het ff stil zijn omdat ik daar zit en daarna een uberlang verhaal over NYC denk ik :p
Nu eerst lekker naar bedje en hopen dat mn spierpijn minder wordt, zodat ik morgen normaal kan lopen..

Tot dan!

Liefs Lies

  • 07 Maart 2011 - 06:42

    Bianca:

    Hey Lies,
    klinkt allemaal goed. Je verhaal is heel herkenbaar met Nieuw-Zeeland, waar ze ook veel meer respect voor elkaar hebben. Maar goed, ons leventje is vooralnogs in Nederland ;-)
    Voor mij begint de laatste werkweek. Nog vier dagen werken en dan zaterdadg riching Solden. Helemaal leuk! Je hoort de verhalen foto's wel na afloop!
    Veel plezier in NY!
    xx

  • 07 Maart 2011 - 08:17

    Ellen:

    Zo volgens mij vermaak jij je prima! Houden zo!! Suc6 met je spierpijn. ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 80100

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: