Weinig nieuws - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Weinig nieuws - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Weinig nieuws

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

17 April 2011 | Canada, Montréal

Hmm ik weet niet echt wat ik moet melden allemaal over deze week. Ben eigenlijk vooral met mn hoofd elders, al in Nederland eigenlijk.. Niet goed ook eigenlijk, maarja over de toekomst moet je ook nadenken, zeker gezien de woningmarkt in Leiden. Ik wordt er alleen niet zo vrolijk van :( en slaap er ook niet goed van, alleen loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan. Af en toe wordt ik er gewoon depri van. Universiteiten die collegegeld alleen maar verhogen, regeringen die studenten boetes willen geven om dure vliegtuigen te kunnen bekostigen, Leiden dat te vol is, makelaars die bijna allemaal ratten zijn.. Dingen waar ik weinig aan kan doen, maar waar ik wel mee te maken krijg als ik weer terug ben en ik nu al (te) veel mee bezig ben. Nou ja, ik kan altijd nog in de caravan op n camping, zegt mn pa, dus ik denk dat ik t daarbij maar even moet laten, over een maand of 2 is het pas aan de orde. Eerst hier de boel nog eens aanpakken.

Tja van mn werk wordt ik ook nog steeds niet zo vrolijk, dingen lukken nog steeds niet zoals het moet maar t schijnt nu n algemeen probleem te zijn in het lab. Nu heeft iedereen t erover dat de airflow niet goed is, dat het gebouw te oud is en dat ze aant verbouwen zijn op de gang (allemaal waar) waardoor ons binnenklimaat teveel beinvloed wordt. Ik snap er geen bal van en t klinkt allemaal n beetje gezocht, maar het kan toch waar zijn. Vd week hadden de professoren van onze groepen er ook een bespreking over met de technici (nancy en suzanna) dus het is wel een ‘echt’ probleem nu. Wat we ermee doen weet ik nog niet, er wordt gebouwd aan een nieuw ziekenhuis maar wanneer ze hier dan ooit overgaan weet niemand, alleen heb je daar nu weinig aan, alleen kun je daardoor de problemen ook niet echt aanpakken. Iig heb ik echt nul resultaten geproduceerd, echt alles is mislukt, wat voorheen nog wel lukte, dus wie t weet mag het zeggen..
Heb dinsdag ook nog labpresentatie, dat wordt wat :p Afgelopen 6 weken heb ik 1 week vakantie gehad en zo’n 2 weken aan mn verslag gewerkt en weinig nuttigs verder geproduceerd, dusja langer dan een kwartier zal het niet worden XD

Verslag, ook zo’n leuke! Heb je lekker een flink aantal pagina’s getypt, figuren ingevoegd zonder Word in de brand te steken, alles verteld wat ik tot nu toe heb gedaan. Is het format niet goed. Welk format? T moet op een artikel lijken en daar zeggen ze ook niet: dit ging fout en dat, dat komt daardoor, nee alleen alles wat goed ging en waar je een zinnige conclusie uit kunt trekken geef je weer. Dag half verslag! Pff, wordt een hoop knippen en weggooien geloof ik :s Als ik begrijp wat er wordt verwacht iig, daar ben ik ook nog niet zeker van. Lekker handig ook als voorbeeldverslagen in de bieb van school staan, jaja het digitale tijdperk is nog niet overal doorgedrongen :p Nou ja, weer genoeg te doen dus.

Buiten werk nog wel wat leuke dingen gedaan. Woensdag ben ik naar de tentoonstelling van het Terracottaleger van de eerste keizer van China geweest, samen met Niels en zijn vriendin. Ik heb het al eerder in Nederland gezien, maar het fascineert me echt gigantisch dus ik vond het geweldig om er weer eens 1,5u in zoek te raken. Ik ga er zeker nog eens heen, misschien wel met mn nieuwe vrienden van hier. Een van de Chinezen uit de groep vd campus woont er nl in de buurt, de Duitser heeft al voorgesteld om hem ooit op te gaan zoeken, puik plan toch! Heb met hun de laatste tijd niet zoveel gedaan, zij zijn druk met examens, maar dat komt wel weer. Misschien dat we als mijn afscheid nog lekker vals gaan karaoken haha.

Komend weekend, met Pasen, heb ik alst goed is een ultralang weekend, omdat ik vrijdag en maandag dan vrij krijg. Ik ben al een poosje aant kijken of ik in de buurt kan paardrijden, omdat me dat met de natuur hierzo wel leuk lijkt. Alleen is dat allemaal buiten Montreal en moet ik ff kijken of ik dat aandurf met auto huren enzo :s Met andere stoplichten en bevolking die hier niet onderdoet voor de Fransen qua rijgedrag weet ik dat nog niet zo net. Maja met ov is dat een beetje ondoenlijk, dusja ik weet het nog niet zeker.

Dat was het wel weer. Tot later!

Liefs, Lies

  • 18 April 2011 - 05:39

    Ellen:

    Balen zeg dat het allemaal ff niet mee zit! Maar koppie op! Nog ff proberen te genieten van de laatste weken! En meer als je best kun je niet doen!
    xx

  • 18 April 2011 - 07:40

    Joram:

    Liesbeth, de laatste loodjes, jammer zeg dat er nu weer tegenslagen zijn en dat je stuk helemaal omgegooid moet worden, maar je zult zien alles gaat goed komen! Je hebt in ieder geval straks een leuk veruitzicht met je ouders straks rondtrekken door Amerika/Canada.
    veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 80125

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: