Here I go again?! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Here I go again?! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Here I go again?!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 Februari 2012 | Nederland, Rotterdam

Ja ik zal mn waarbenjijnu maar eens reanimeren, want het zit er dik in dat het weer gaat gebeuren: voor lange tijd de grote plas over!!! Dit keer richting de USA, wie had dat gedacht :p Daarom bij deze het hoe en wat daarvan, hoewel er nog nix zeker is dus onder voorbehoud!

Om even bij het begin te beginnen: voordat ik startte met biomoleculair heb ik getwijfeld of ik niet de oncologie master ging doen, maar omdat ik het toch breed wilde houden uiteindelijk biomoleculair gekozen. Ook omdat me verteld is dat ik altijd nog oncologie vakken in mn master kan proppen en zo half half kan doen, wat mij wel n goeie deel leek. En nog steeds is, want volgens mij heb ik idd wel diverse algemene vakken gehad die ik bij oncologie niet zo hebben gekregen. Alleen trekt dat me wel heel erg, dus ik was al bij de coordinator langs geweest om dat in te plannen voor mn 2e jaar. Ook moest ik bij haar terecht voor buitenlandprojecten, dus zo gezegd, zo gedaan.

En daar kwam het: CanSys, oftewel het cancer & system biology program. Een exchange program met de University of Luxemburg (kom ik zo nog op) en het Roswell Park Cancer Institute in Buffalo, NY, USA. Zij bieden een programma aan voor cancer biologists op de University at Buffalo, onderdeel van de State University of New York (staat waar Buffalo in ligt). Nu ben ik geen system biologist, maar het programma loopt pas net en er is nog te weinig animo vanuit die opleiding om het vol te krijgen. Daarbij is het exchange, dus mn visum etc wordt allemaal via de universiteiten geregeld ennn last but not least: er zit een enorme beurs aan vast!
Nu had ik gezegd dat ik niet zat te springen om naar die Yanks te gaan (daarom ging ik naar Canada) en ook niet meer zo lang zo ver weg zou gaan met n vliegtuig maja, van dit programma werd ik toch wel heel enthousiast, zeker met deze voorwaarden! Na 5 seconden had ik daarom toch besloten dat dit wel een heel mooie kans zou zijn om weer voor langere tijd in het buitenland te zitten en dit keer betaald. Want Montreal was fantastisch en het meer dan waard, maar ook een flinke hap uit mn spaargeld. Maar ja als ze alles qua visa voor me regelen en me nog geld toe geven, dan is het toch anders ;)

Wat ga ik daar allemaal doen? Nou dat weet ik eigenlijk ook nog niet precies haha. Zoals gezegd gaat het programma pas dit jaar voor het eerst in NL lopen, vandaar dat nog niet alles bekend en uitgezocht is. Dat komt allemaal wel goed, houd alleen een hoop heen en weer gemail in met Amerika voor alle details. Iig ga ik daar in het fall semester en wsl het spring semester vakken volgen en daarna of ondertussen stage lopen op dat cancer institute. Eigenlijk hetzelfde programmma als ik in NL voor mn 2e jaar in gedachten had, maar dan ergens anders. Ook n leuke manier om je Amsterdamse huizenprobleem op te lossen toch XD

Voorlopige stand van zaken is dat ik me aangemeld heb voor het programma en ondertussen weet welke vakken ik daar kan volgen, dat klinkt allemaal supergoed. Nu al zin in!! Ook zijn er een stuk of 5 system biologists (voor zover ik nu weet) die ook gaan, wel gezellig en wsl gaan zij ook een paar vakken volgen die ik ook wil volgen.
Buffalo ligt trouwens vlakbij Niagara falls (been there, done that :p) wat weer niet zover van Toronto ligt waar ik zo de trein naar Montreal kan nemen, wel een hele leuke bijkomstigheid. Bijkletsen met mn Canadese matties kan tenslotte niet zomaar!

Waar ik nog ff op terug zou komen: Luxemburg. Ik moet namelijk, om een jaar lang die beurs te krijgen, niet alleen zo'n 10 maanden in de USA zitten, maar ook een summer program doen in Luxemburg. Das alleen een beetje voor spek en bonen, want met dat Amerikaanse masterjaar haal ik al genoeg punten binnen om af te studeren, maar ze doen daar vast ook leuke dingen en schijnt dat er iets van stage wordt geregeld. Verder zijn ze van de uni's nu bezig met huisvesting enzo, wel grappig dat ik nu moet afwachten ipv alles zelf regelen. Al zit ik diverse mensen flink achter hun broek om alle details te weten, weet graag waar ik aan toe ben :D Komt allemaal wel goed, maar tot ik mn visum heb spring ik nog ff geen gat in de lucht. Tegen die tijd horen jullie meer! Hopelijk heb ik weer net zoveel meelezers als toen in Canada, want er staan me vast weer wat leuke avonturen te wachten, dit keer met die Yanks hahahha oeiii wat doe ik mezelf aan ;)

Tot later!

Liefs, Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 80148

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: