La Luxembourg! - Reisverslag uit Esch-sur-Alzette, Luxemburg van Liesbeth G - WaarBenJij.nu La Luxembourg! - Reisverslag uit Esch-sur-Alzette, Luxemburg van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

La Luxembourg!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

02 Juli 2012 | Luxemburg, Esch-sur-Alzette

Zo, eindelijk tijd voor n berichtje, nu ook vanuit mijn eigen crib. Ik zit momenteel in Esch-sur-Alzette, puntje van Luxemburg, tegen de Franse grens aan. Zaterdag was ik al aangekomen, alleen had ik niet echt meer geinformeerd of ik mn sleutel dan op kon halen, wat helaas dus niet zo was :( Ach ja zie je de bruggen van Luxemburg ook eens van dichtbij.. Nee ik kon gelukkig bij 1 van de andere meiden van het Cansys programma slapen.
Vandaag, maandag, mn eerste halve dagje stage gehad en alle regeldingen afgewerkt, waaronder mn sleutel, studentenkaart en studentenov dinges, waarmee je voor 25 euri heel Lux door mag :D Niiiice! Moet elke dag met de trein van Esch naar Lux-stad, waar mn lab is op de schattig kleine campus van de Universiteit van Luxemburg. Ook 1 van de andere meiden van mn programma (Olympia) zit daar, gezellig!

Daardoor ontstaat er nu wel n lichte spraakverwarring: met Olympia spreek ik Engels, opt lab praten ze veel Frans en met de rest vd meiden gewoon NL, goed talenprogramma nu al dus :p Opt lab heb ik n Frans meisje dat me wegwijs maakt in dr heerlijke Frans-Engels, ze is wel heel aardig en doet dr best. Projectje is maar kort voor 4 weken, maar ziet er wel geinig uit. Vandaag al cellen gekweekt ,waar we de rest vd week mee aan de slag gaan, gaan transfecteren en dan een eiwit detecteren ongeveer in n notendop. Smiddags mocht ik weg om alles te regelen en nog wat boodschappen te doen, superaardig! Ze zijn ook fan van mij omdat ik hun Frans iig versta haha. Ik werk van 9-5 ong, maar moet daarvoor om kw v 8 de trein en bus en ben savonds dan ook pas weer rond half 7 terug. Gelukkig zijn deze Fransen fan van tussen de middag warm eten, wat voor nog geen 4 euro kan, wat best wel ideaal is eigenlijk. Daardoor hoef ik savonds dan niet meer te koken als ik terug kom. Dr wonen hier ook meerdere mensen int huis die allemaal 1 keuken delen, was anders toch wat druk geworden. Makkelijk zo dus :)

Mn ouders hebben me weggebracht en we zijn vh weekend nog ff toeristisch wezen doen. Lux is best heuvelachtig, gewoon n beetje Frans, met ook Duitse invloeden. Wel een knus stadje, goed OV verder en twas lekker weer dus zeker leuk voor n weekendje.

Verder nog onwijs bezig met de regelzooi voor het visum. Te ingewikkeld eigenlijk om 'even' uit te leggen hier (echt, dikke chaos ook) maar hopelijk hebben we daar deze week meer duidelijkheid over en zal ik er meer over laten weten.
Nu ben ik n beetje moe nog na het weekend en ga ik strax lekker in mn 'eigen' bed slapen. Nu al zin in...

Tot later!

Liefs, Lies

• 02 Juli 2012 - 19:55

Je Mama:

Het labwerk is begonnen! Fijn dat het allemaal goed ging en nu maar weer je frans ophalen. En je engels, en je grieks??
    Slaap lekker!

• 02 Juli 2012 - 20:08

Ilse:

Hey Lies,
    Klinkt goed! Toch wel handig dat je je Frans heb opgefrist daar in Canada.
    Veel plezier en suc6! Hopelijk gaat dat visum goedkomen!!
    x Ils

• 03 Juli 2012 - 07:44

Joram:

Zo Liesbeth, het begin van volgende buitenland avontuur! Klinkt in ieder geval al als een goed begin, en goed voor je talen kennis!