Falls revisited! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Falls revisited! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Falls revisited!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Buffalo

Jaaa we zijn dan eindelijk bij de falls geweest jeejjj :D Was erg bijzonder om nog een keer te kunnen zien en dat op maar een half uurtje rijden! Suuuperhandig die auto :) Twas niet heel mooi weer, dus ook niet heel druk, maar altijd wel chinezen en indiers natuurlijk, daar stikt het hier echt van. Al die studenten hebben hun familie meegenomen ofzo.. In de eerste week dat we er waren was er ook een trip met de internationale studenten naar de falls maar die was toen vol, nu zijn we dan toch geweest voor het echt koud werd. Tis wel heel anders als vanaf de Canadese kant! Nu kon je echt naast de watervallen staan en tussen de twee falls ligt een eiland waar je ook heen kon, echt wel apart om te zien. Tis toch echt heel veel water, de 'dampwolk' kon je ook al van ver zien. Ook kon je nog langs de kleine fall lopen en nat worden maar dat hebben we ivm het weer maar niet gedaan, ook de boot nog ff geskipt. We komen vast nog wel een keer terug haha. Verder kon je ook de rapids goed zien, was ook echt heel indrukwekkend. Kun je leuk op kanoën :p

Daarna gingen we nog naar de niagara falls outlet, daar hadden we ons ook al op verheugd, wat kleren goedkoop inslaan is nooit weg. Alleen was het columbus day de volgende dag, waardoor het in de mall echt ontzettend druk was. En nu had ik eind vd middag laarzen gescoord, waarna we even op de foodplaza wat gingen eten. Ook daar was het heel druk en ik had mn laarzen onder de stoel geparkeerd, alleen waren ze daar na t eten verdwenen helaas :((( Ja dan denk je nog ff dat je ze ergens hebt laten staan, dus nog ff langs wat winkels gesjeesd, alleen was het al bijna sluitingstijd dus er viel niet echt veel meer te doen. Ook de customer service waar ze ons naar toe verwezen was al dicht. Ik was nog wel ff langs de schoenwinkel geweest om het te melden, zodat als iemand langs kwam met mn schoenen terug te brengen (zonder bon, want die had ik gelukkig in mn portemonnee) ze zouden weten dat t de mijne waren en ze gejatte spullen probeerden te slijten. Dusja beetje jammer, want verder was het wel een leuk shopping center.
Daarna had ik thuis bedacht dat ik met mn creditcard had betaald en daar een verzekering aan vast zit, dus daar ff naar geinformeerd. Moest ik alleen wel aangifte voor doen, daarom de politie hier gebeld maar moest natuurlijk in niagara falls omdat t daar gebeurd was. T weekend daarna dus weer daarheen geweest en t verhaal gedaan en nu hebben ze er n report van gemaakt wat ik op moet sturen om hopelijk mn geld terug te krijgen. We zullen zien. Ook nog ff langs de winkel geweest, omdat ik wilde kijken of ze mn laarzen nog in die maat hadden staan maar dat was helaas niet zo. Ze vonden t wel heel rot voor me (ik had ze echt maar n uurtje ofzo in mn bezit gehad, echt stom) gelukkig konden ze ze nog via internet bestellen voor me en gratis laten bezorgen en ze gaven me ook nog n flesje laarzen schoonmaakmiddel, echt superaardig! Ondertussen heb ik dan toch dezelfde laarzen in mijn maat thuis staan :) Nu mn geld nog.. Nou ja dat wacht ik wel ff af, iig echt n gedoe allemaal! En volgende keer nog beter op mn spullen letten onder t eten en kletsen.

Verder gaat het op stage prima, ik ben lekker bezig met mn analyse en dat gaat best goed. Ik ben nu aant kijken voor darm en borstkanker wat er al gevonden is van mutaties in genome wide studies, iets wat wij op de muizen aant uitvoeren zijn. Dat willen we natuurlijk kunnen extrapoleren naar mensen want daar gaat t om, daarom zijn we nu de muizen met borstkanker tumoren aant kweken. De darmtumoren zijn al eerder onderzocht in de muizen en diverse locaties konden ook in humane genen worden gevonden dus het is zeker een goede voorspeller. Voor borstkanker zijn er al veel meer van die locaties gevonden, dr wordt nou eenmaal veel onderzoek naar gedaan, en dan gaan we de gegevens van de muizen daaraan koppelen en dan kijken of die soms ook nog overeenkomen met locaties waar veel mutaties voor darm en longtumoren voorkomen. Darm en longtumor locaties zijn nl veel gelinkt aan elkaar en straks gaan we de borstkanker locaties daar 'overheen' leggen om ook naar linkage te zoeken. Dus nu veel muizenwerk, tumoren zoeken om de dag, want ze kunnen zomaar spontaan opkomen, maar gek genoeg ook verdwijnen. Muizen met veel tumoren hebben veel tumorgenen en die gaan we verder onderzoeken en zo van diverse muizen locaties vinden die veel tumoren opleveren.

Van mn tentamen heb ik nog nix gehoord opt moment, dat hoor ik hopelijk morgen (donderdag). Ben benieuwd! Amerikaanse examens zijn echt anders, meerkeuze vragen echt over feiten ipv open vragen met uitleg in NL. Die zaten er ook wel in hoor, maar niet zoveel.

Oh ik heb wel ondertussen mn New York State learners permit gehaald. Jaja na 8 jaar rijden in Europa mag ik nu onder begeleiding in Amerika autorijden... whahahha! Met ons NL rijbewijs mag dat gelukkig ook gewoon, maar de verzekering wordt lager als ik mn nys rijbewijs haal, wat Tess en ik allebei doen omdat we allebei op de polis staan. We moesten echt tig formulieren invullen, zesduizend id bewijzen, creditcards, studentenkaarten en nog meer zooi tonen om ons te legitimeren, maar tis gelukt. Al wist ik niet dat we dan gelijk een theorie examen moesten doen, maar we gingen t maar gelijk doen omdat we al n half uur in de rij hadden gestaan. Waren iets van 25 vragen en je mocht er 6 fout hebben, zonder te leren hebben we m allebei gehaald :p Nu wisten we al wel wat van het verkeer omdat we al lekker rondcrossen, maar bepaald niet alle regels. Nu weten we er n paar meer en gaan we nog ff studeren :) Hierna moeten we een cursus van 5u volgen, wat iets van filmpjes met verkeerssituaties schijnt te zijn en je alleen moet zorgen niet in slaap te vallen en daarna nog een rondje rijden op n parkeerterrein volgens zeggen, zou toch moeten lukken. Gaat wel iets makkelijker dan in Europa! Sta je daar tussen de 16 jarigen met je learners permit hahahaha, bizar! Om vervolgens in je auto weg te rijden XD

Nou verder ist hier nog niet heel koud, al wordt het wel gauw koud savonds en snachts. Dr was al nachtvorst maar vh weekend was het opeens weer 20 graden, heel apart. Ben op alles voorbereid, kom maar door met die sneeuw ;) Ons huis is btw echt slecht geisoleerd, vet raar maar we hebben genoeg dekens voor op de bank en t bed en de kachel doet t ook prima maar proberen we nu nog niet zo te gebruiken.

Verder zijn we nog naar een 'duitse' kroeg geweest, waar ik lekker schnitzel heb gegeten, jummieee! Was voor oktoberfest, ze hadden ook pompoenbier, maar gelukkig ook riesling, beter dan die uberzoete troep die ze hier soms als witte wijn hebben haha. We gaan trouwens vant weekend naar een wijnproeverij hier in de buurt, lekker pimpelen :p
Oh en mn band is lek en van bandenplaksets hebben ze hier nog nooit gehoord geloof ik dus ik moet naar de enige fietsenmaker in de stad ofzo, anders wordt t nix, lekker handig hier. Met al dat glas en troep en gaten in de weg verbaast t me nix. Dr liggen ook vaak dooie eekhoorns op de weg, maar ook dode skunks die verrrrschikkelukkkkk stinken. Meuren ist betere woord, echt die ruik je drie weken later nog!!

Nou met die impressie van het dagelijkse leven laat ik jullie weer achter. Volgende keer weer meer! Zal ik alle Amerikaanse clichees bevestigen :)

Liefs, Lies

  • 18 Oktober 2012 - 09:35

    Julia Van Rossum:

    Wat vervelend van je laarzen, hopelijk krijg je, je geld terug.
    Zeker een hele onderneming om je rijbewijs daar in Amerika te halen, je ziet dat ze daar van regeltjes en theorie houden, mij lijkt de praktijk ook belangrijk. Wij duimen voor je uitslag van je tentamen en gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. Succes met je onderwijs en stage groet van ons uit Sommelsdijk.

    Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 80109

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: