Daily reality - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Daily reality - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Daily reality

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

31 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Buffalo

Ik wilde voor jullie een leuk verhaal typen maandagavond over de dagelijkse realiteit hier, over hoe amerikanen n beetje leven enzo, maar de dagelijkse realiteit is dat ik nu op mn computer op het werk dit typ, aangezien maandagavond mijn laptop gestolen is :(

We kwamen maandagavond thuis van boodschappen doen na stage om een uur of 7 en het regende en waaide nogal (sandy effect). Ik heb de voordeur open gedaan, daarna zag ik gelijk dat de zijdeur naar onze keuken open stond, die we nooit open doen (behalve na boodschappen zodat we makkelijk kunnen uitladen). Aangezien dit niet klopte liep ik met Linsey naar binnen om te checken en toen zagen we licht aan in onze kamers, helemaal niet ok dus en toen ik mn deur open deed stond mn raam wagenwijd open, lag er glas en waren mn laptop, externe harde schijf en e-reader weg op mn bureau. Linsey had haar macbook in de woonkamer aan de oplader liggen, die was ook weg. De lader niet, net als mijn fototoestel in de lade van mn bureau en verder ook geen andere dingen, dus de dader is wsl heel snel weer weggegaan met alleen de electronica.

Natuurlijk gelijk de politie gebeld en ook onze huisbaas, die er als eerste was. Die reageerde nogal raar, bijna alsof we t zelf hadden gedaan, maar t raam was ingeslagen dus dat was niet echt de case. Ze ging ook gelijk glas opruimen etc, terwijl de politie had gezegd dat we nog even nix moesten aanraken. Daarna kwam de politie officer, die de schade op wilde nemen bij ons en naar het raam etc wilde kijken. Die kwam alleen nauwelijks aan het woord of aan het werk, want de huisbaas blerde er steeds doorheen en even later hadden ze dan ook een fikse discussie, aangezien ze dr hoofd niet hield en zich overal mee bemoeide wat wij vertelden tegen de officer. Die hebben we gelukkig buiten (in de regen ja) wel even goed kunnen spreken, want dit ging even helemaal niet goed.
Iig had zij wel aandacht voor ons, in tegenstelling tot onze huisbaas, en heeft netjes alles opgenomen.

Zoals het eruit ziet, heeft de dief (of dieven) gebruik gemaakt van de vuilnisbak, die onder mn raam gezet, mijn buitenraam geforceerd (zit vast met plastic pinnetjes ofzo), daarna door mn hor gesneden en toen het binnenraam ingeslagen, om zo het slot dat daar op zit te openen. Toen heeft ie t huis doorzocht en de deur bij de keuken dus open gemaakt, die kan nl alleen van binnen open. Onze huisgenoot boven is rond 11u smorgens wakker geworden en heeft rond 13u het huis verlaten, toen heeft ze die deur al open zien staan, dus de dief is tussen 9u (toen wij weggingen met de auto) en evt 11 (toen ie misschien gestoord is door onze huisgenoot boven) bezig geweest. Ontzettend eng dus, waarschijnlijk wist hij ons ritme, heeft hij de auto weg zien gaan en toegeslagen. Mijn lamellen en gordijnen doe ik altijd dicht, maar we lopen hier in deze buurt nogal in de kijker als buitenlanders dus er viel wat te halen. Ook de gejatte fiets uit de achtertuin wijst daar wel op.

Nou ja qua verzekering zal het allemaal wel goed komen, het gevoel van onveiligheid is het ergst. Ook de reactie van de huisbaas helpt daar wel aan mee, al is ze nu wel bezig met een alarmsysteem volgens zeggen. Ik heb slecht geslapen, dr is toch n gat in je raam geslagen en je huis is doorzocht. Of verhuizen een optie is, denken we nog even over. Anders misschien n hond nemen ofzo, geen idee of dat kan.
Verder is het wel heel onhandig, je moet toch je zaken regelen en tentamens leren met behulp van een computer.

Iig allemaal even helemaal niet leuk hier, heb gisteren nauwelijks iets kunnen doen op stage door alle emoties en regeldingen. Wordt vervolgd sowieso. Stage gaat gelukkig wel ok, moet mn muizen zelf doen nu de technician op vakantie is en dat gaat best aardig. Kan het lekker rustig in mn eentje doen en dr demant komt vaak even kijken hoe t gaat en of ik nog hulp nodig heb. Hij heeft ook geholpen met de tumoren verwijderen van muizen die m al te lang hadden en ge-euthanaseert moesten worden, dus dat is wel fijn.

Nou ja dat was het even voor nu.

Liefs, Lies

• 31 Oktober 2012 - 17:10

Ilse Hulst:

Hey! Echt zo vervelend dit.
    Hopelijk komt het idd met de verzekering wel goed, maar hoe zit het met je bestanden die op de computer stonden?? Had je daar nog een back-up van, want er zullen vast belangrijke dingen opstaan!?
    Grote waakhond zou misschien helpen, maar voor je eigen gevoel blijft het ws onprettig om daar te wonen. Irri!! Nou suc6! En ik hoop dat er snel weer leuke dingen komen ipv dit gedoe.
    x Ils

• 31 Oktober 2012 - 18:30

Julia Van Rossum:

Dat is even schrikken, van die inbraak, hopelijk krijg je het gauw vergoed van de verzekering.
    Een alarmsysteem zou prettig zijn, dan voel je, je weer meer veilig, gelukkig gaat de huisbaas daar voor zorgen.
    Geweldig dat het goed gaat met je muizen en dat je mentor je helpt, veel succes.
    groet uit Sommelsdijk

• 31 Oktober 2012 - 20:19

Joram:

Balen zeg dat er ingebroken is, kan me vooral de onveiligheid goed voorstellen. Domme reactie van je huisbaas, zou haast haar gaan verdenken :). Hopelijk komt alles goed en kan je toch beetje rustig slapen en verder met je project.
    Groeten,
    Joram

• 05 November 2012 - 20:05

Jenny:

Hey Liesbeth,

Wat vervelend zeg, ik ben ook wel geschrokken nu ik dit lees.
    Hopelijk komt alles goed.
    Ik wacht nog op de documenten van Frank.

Heel veel succes met je stage en het komt allemaal goed!

Groetjes
    Jenny