Holidays! - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Holidays! - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Holidays!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

06 Januari 2013 | Nederland, Middelharnis

are over :(( Ja hier toch nog een verslagje vanuit Nederland, want anders vergeet ik zelf wat ik allemaal heb gedaan!

Daarom nog even terug naar Buffalo. De laatste twee weken voor de vakantie waren ontzettend hectisch. Naast het gewone werk op stage nog 2 zaterdagen bezig geweest met het nieuwe immunologie project, wat over een aantal dagen liep waardoor er twee zaterdagen nodig waren. Niet heel erg op zich, maar wel als de eerste valt in het weekend voor het tentamen en de tweede in het weekend voordat je naar huis vliegt. Stressss! En ja ook hard leren voor het tentamen, het laatste wat je toch goed wil maken. Zat ook een stuk immunologie bij maar al met al was het nog best lastig om het allemaal te snappen en in je hoofd te krijgen.
Ik dacht op tijd te beginnen en op de compu op mn stage al lekker aan de slag te gaan, maar dat viel ontzettend in het water want mn prof had een aanvraag voor een grant (beurs) die persé af moest de week van het tentamen en daarvoor jawel nog gegevens van mij nodig had! Ik moest voor de muizen een soort voorspellende grafiek maken (heel simpel uitgelegd) waarvoor ik een ingewikkelde berekening in excel moest maken, waaruit dan een grafiek gemaakt moest worden. Alleen had ik nog nooit van die hele methode gehoord en moest ik dat dus ff in een week fixen, dat werd dus zwaarrr stressen! Gelukkig met hulp van mn collega's dat ding gemaakt maar t zag er niet heel goed uit, daarom nog wat geschaafd (als in: nog tig keer die berekening gemaakt maar dan met andere variabelen) en uiteindelijk wel wat aardigs afgeleverd. Kwam dus heel weinig van hard studeren achter mn compu :s
Nou ja daarom nog harder thuis leren en ondertussen heb ik het resultaat al terug, een hele mooie 86, mn hoogste tot nu toe :D

Verder druk met uitzoeken wat ik mee moest nemen naar huis, nog 1 dagje werken en dingen afronden en overdragen want mn muizen krijgen geen vakantie haha. Best gek! Verder had ik dinsdag de 18e ook nog mn rijexamen voor mn amerikaanse rijbewijs, wat nodig is voor de verzekering. Grappig genoeg duurt dat hier maar max 10 minuten, waarin je n beetje rondrijd, moet fileparkeren en straatje moet keren. Dat ging allemaal heel makkelijk, dus geslaagd in 1x, joepiejeeejjj! Alleen wist ik niet dat ze dan je Nederlandse rijbewijs innemen, waarom weet ik niet, zodat je maar 1 rijbewijs hebt (of Europees of Amerikaans). Jammergenoeg bedacht ik pas in het vliegtuig dat het niet zo handig was dat mn Nederlandse rijbewijs ingenomen was, omdat ik nu in Nederland helemaal zonder zat! Beetje raar maja gelukkig niet echt nodig gehad.

Dinsdagavond heb ik het vliegtuig genomen van Buffalo naar JFK, new york en van daaruit zou ik via Parijs naar Dusseldorf vliegen. Alleen had Air France een foutje gemaakt, want op JFK bleek mn vlucht naar Parijs overboekt te zijn en stond ik op 'stand'-by" voor een uur. Samen met nog 20 man kwam ik even later achter, dus die vlucht kon ik wel schudden. Wanneer de volgende vlucht ging wist ik niet, dus ik was niet echt blij en aangezien ik ook niet zo van vliegen houd was wachten ook echt geen fijn vooruitzicht. Maar goed van Air France compensatie gekregen en toegang tot de lounge, waar de champagne en hapjes & drankjes geweldig waren en ik uiteindelijk om half 12 ipv 10u savonds in het vliegtuig zat. Daarvoor is geloof ik wel iemand datzelfde vliegtuig uitgeschopt want ik had na lang overleg opeens de 'allerlaatste' stoel. T vliegtuig zat idd helemaal vol, naast me zat gelukkig n klein frans jochie waar ik helemaal geen last van had. Volgens mij had ie vaker gevlogen dan ik want hij deed zn riem om en viel in slaap zodra we opgestegen waren. Dat heb ik ook maar geprobeerd, en toen vond ie t n goed idee om op mn schouder te gaan slapen haha, te schattig! Nou ja poging tot slapen gedaan, in Parijs overgestapt op mn nieuwe vlucht naar dusseldorf en daar om 17u aangekomen, ipv 14u smiddags. Alleen mn koffer was alweerrrr blijven hangen, die kwam niet meer boven water daar. Pas 4 dagen laten kreeg ik die terug bezorgd. Denk je dat Air France KLM wat is, nou dat valt dan weer bar tegen zo! Hopelijk is de terugreis naar Buffalo beter :p

De vakantie heb ik benut om lekker te relaxen, feestdagen te vieren met familie en vooral veel vrienden & vriendinnen te bezoeken, wat uitstekend gelukt is. Was super mensen, bedankt voor alle gezelligheid!!
En nu vroeg naar bed, want morgen 6u rijden, om op tijd in dusseldorf te zijn. Ik vlieg daar om 11.30 naar Amsterdam (geen grapje), om daar om half 2 weer op te stijgen richting New York, nog 4u wachten (of bij de douane rondhangen) en hopelijk rond 22u weer in Buffalo te arriveren.
Tot zover de samenvatting van de laatste maand, nu weer terug naar Amerika voor het laatste half jaar!

Liefs,

Liesbeth


  • 07 Januari 2013 - 11:41

    Julia:

    Liesbeth als je dit leest ben je weer in Amerika, ik hoop dat alles voorspoedig is verlopen met je vlucht en zeker met je koffer. Veel succes met je studie en wij horen weer van je.
    groet uit Sommelsdijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 80155

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: