Graduation - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Graduation - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Graduation

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

13 Mei 2013 | Verenigde Staten, Buffalo

Daar is ie dan, de blog die je wist dat zou komen over de dag die je wist dat zou komen ;) Nu natuurlijk weer veel te veel te vertellen, aangezien ik n maand niets heb geschreven. Dus dan alvast de waarschuwing dat het wel een lang verhaal zal worden, al zal ik proberen het overzichtelijk en redelijk kort te houden.

Ik zal wel beginnen met de graduation ceremony die ik afgelopen donderdag heb mee mogen maken. Per uitzondering, aangezien ik op dit moment nog helemaal niet geslaagd ben maar toch, dat duurt niet lang meer :) Alleen studeer ik in augustus af en mensen van die lichting doen mee met de ceremonie in 2014 maja daar kom ik natuurlijk niet meer voor terug volgend jaar! Daarom mocht ik met deze ceremonie al meedoen. Daarom zo’n soepjurk geregeld via mn collega’s en n hoedje en hood gekocht, want die hebben voor master studenten weer speciale kleuren. Undergrads (bachelors) hebben alles in het blauw, master studenten zwart met geel/oranje en PhD studenten ook zwart maar dan n ander soort soepjurk en hoedje.
In ieder geval was het heel leuk om mee te maken, iedereen op n rijtje in zo’n pakkie binnen komen lopen, n hele ceremonie en verklaring dat je bent geslaagd door de directeur van UB en dan 1 voor 1 op het podium om je hood omgehangen te krijgen door de decaan van Roswell en zijn assistent. En daarna weer met zn allen terug. Voor de rest: check de foto’s :)

Vorig weekend ben ik nog een keer naar niagara falls geweest, de Canadese kant, om Andra, een vriendin uit Montreal die nu vlakbij Toronto woont, op te zoeken. Zij was nog niet bij de falls geweest, heel slecht natuurlijk, en voor mij is het een half uurtje met de bus die supercheap is. Nou ja half uurtje, als de douane meewerkt want de bus ging er niet helemaal soepel doorheen waardoor we wat later waren. Gelukkig was Andra er ook pas net, waarna we even gingen lunchen en dan richting de falls konden lopen. Zo grappig om daar weer te zijn, na 2 jaar terug er met mn ouders geweest te zijn. Het was mooi weer, goed weer voor Andra om met de boot te gaan en nat te worden, maar dat moet je toch ervaren hebben daar. T blijft n mooi gezicht, helaas is het dorpje Niagara falls echt afzichtelijk met veel plastic, n complete kermis en andere wanstaltige, schreeuwerige etablissementen. Daar was verder dan ook niet zoveel te beleven, dus zijn we naar huis gegaan om lekker te eten en hebben we nog ff film gekeken, heel gezellig.
Zondag hadden we een BBQ van de Griekse studentenorganisatie hier, er blijken heel wat Grieken te studeren hier. Op deze zondag viel Grieks (orthodox) pasen, daarom de BBQ waarvoor ze een heel lam aan het roosteren waren. Ook hadden ze veel traditioneel Grieks eten, van ovenschotels tot desserts. Dat was erg lekker en we hebben nog gefrisbeed met wat mensen, ook nu was het weer zo’n 22 graden, maar op n gegeven moment werd het toch wat kouder en tegen de avond is Andra weer richting Toronto gegaan. Erg leuk om zo nog met wat mensen van mn vorige avontuur in contact te blijven.

Op stage is het verder nog steeds drukdrukdruk. Ik had gezegd dat mn vorige DOX experiment afgelopen was, maar heb er net zo snel weer 2 bijgekregen... Ik was al bezig met nieuwe muizen maken (broeden noemen ze t hier, weet niet wat een goeie vertaling is want t zijn niet bepaald kippen :p), namelijk een kruising tussen muizen die heel gevoelig zijn voor Dox en muizen die dat juist niet zijn. Maar van mn vorige lichting zijn een aantal resultaten niet heel eenduidig, waardoor ik nu van een paar soorten weer nieuwe moet maken om die nog een keer te doen en dan aan mn vorige projectresultaten toe kan voegen. Hoe meer hoe beter, hopelijk worden de resultaten dan significant.
Ja met die significantie ben ik nu behoorlijk aant goochelen, het geeft aan of de resultaten echt een duidelijk verschil laten zien tussen bv controle dieren die geen injectie hebben gehad en de behandelde dieren. Nu hebben we daar n leuk programma voor genaamd anova, waar je al die cijfers op een bepaalde manier moet invoeren waarna hij uitrekend of er echt n verschil is of niet. Tot nu toe voor het gewicht van een aantal soorten wel, maar niet alle maar dat hoeft ook niet. Verder kijken we ook naar of de verwantte soorten eenzelfde resultaat laten zien, want tot nu toe laten ze nog wel wat verschil zien maar het programma gaat dan berekenen of dat echt relevant is of niet. Alleen doet ie dat niet :( Stom computerprobleem, want het zijn allemaal codes die je invoert in dat programma maar ik kon niet echt uitvinden wat nou het probleem was. Het kan zijn dat ik nog niet genoeg data heb, maar dat hoeft op zich niet uit te maken want dan zegt het programma dat ie het niet goed kon beoordelen en laat ie t weg, maar dat zegt ie niet. Mn collega Ashley heeft veel meer ervaring met het programma en we hebben samen wat zitten klooien met weglaten van data en veranderingen in de invoer maar het lukt tot nu toe nog niet om het te laten werken. En ja significantie is wel heel belangrijk dus het moet liever wel werken en snel graag! Ik moet namelijk samen met Hayley, het meisje dat de Dox experimenten gestart heeft, een poster gaan presenteren over onze resultaten tot nu toe op de Roswell retreat, de conferentie die Roswell elk jaar houd. Daarvoor moeten we beschrijven wat we tot nu toe hebben maar omdat de significantie echt het wetenschappelijk gehalte van onze experimenten bevestigd, kan ik er nog geen echt goede beschrijving van maken. Ik ja, want Hayley is helaas komende week met vakantie en natuurlijk moet eind deze week die beschrijving af... :s
Alsof ik het al niet druk had met muizen kweken en injecteren! Oh en een verslag schrijven, de tijd vliegt om en dat moet toch ook echt wel af voordat ik weg ga. En dat is al over 8 weken!!

En ik heb een stagiair gekregen, jaja, voor 1 dag in de week loopt hij mee omdat hij misschien het onderzoek in wil. Tis een bachelor student en hij heeft biologie gedaan maar ja je moet m toch vanalles leren dus daarvoor stuur ik m door naar Mike. Hij gaat me wel helpen met de Dox experimenten, al zet dat met 1 dag in de week ook niet heel veel zoden aan de dijk. Maar even kijken wat ik m kan leren zodat ie me wel n beetje helpt. Mn tumorenproject loopt natuurlijk ook nog steeds, misschien dat ik m daar ook aan kan zetten zodat ik wat meer mn handen vrij heb voor de rest. Moet wel het overzicht blijven houden en dat is zo knap lastig! Mike is ook heel blij, want alles wat ik niet af krijg voordat ik weg ga moet hij voortzetten dus ben steeds hele schema’s aant maken wat er allemaal op welke dag moet gebeuren met welke muizen en wanneer ze precies dood moeten, alleen lopen die nu allemaal door tot na 8 juli dusja, dat wordt dan nog druk voor m. Heel gek om daar nu al zo over na te denken maar ja de experimenten lopen door en iemand moet t doen. Als het goed is komt Hayley wel na de zomer terug om er weer aan te werken, dat hoop ik dan maar. Kwestie van goed achterlaten en zorgen dat alles loopt zoals het moet!

Gelukkig zijn de lessen nu wel afgelopen, dat scheelt best in tijd! Ik heb oncology 2 met een ruime voldoende afgesloten, een B haha maar wat dat in NL is weet ik niet maar ik zat steeds rond een 7.5 dus vind het wel prima. Mn laatste examen was wel mn beste maar iedereen had m goed gemaakt dus dan is het gemiddelde ook hoog. Ik vond oncology 2 wel minder leuk omdat het zo klinisch is, met hele operaties en doktoren die over allerlei dingen praten die ik toch nooit ga doen als laborant. Wel interessant, maar niet nuttig zeg maar.

Nu nog 2 maanden stage, mn verslag schrijven en mn onderzoek presenteren hier en dan zit het erop! Omdat mn huisgenoten eerder weg gaan dan ik (Tess komend weekend al), ben ik toch al bezig met afsluiten van dingen en terugblikken op hoe het was hier. Denk dat ik dat pas echt kan in Nederland, maar ik weet wel dat bepaalde dingen hier anders gaan en dat de verschillen met Europa toch aanzienlijk zijn. Dat had ik eigenlijk niet zo verwacht, daarom wel een leerzame ervaring. En ik ben bezig met wat ik hierna wil: toch doorstuderen is nu mn idee. Ja ik wilde gaan werken en een ‘gewoon’ leven, maar ik ben nog niet klaar en anders doe ik het waarschijnlijk nooit. Ik ben nu aan het kijken naar mogelijkheden om een PhD te doen in Europa, zit momenteel te kijken naar programma’s in Duitsland dus daar ben ik nu mn CV, motivatiebrief, aanbevelingsbrieven, cijferlijsten en meer van die zaken voor aan het verzamelen. Ik wil in ieder geval wel in het kankeronderzoek blijven en dat is in Nederland niet zo’n grote buisiness, maar even kijken wat er buiten Nederland te vinden is en of ik daarvoor in aanmerking kom. Iedereen zegt dat 2 masters en een bachelor in kankeronderzoek een prima uitgangspositie is, maar je weet het niet. Ik houd jullie op de hoogte!

Ohja ik heb nog k(r)oningsdag gevierd natuurlijk! Heb er zelfs mn wekelijkse vergadering op dinsdag voor gemist, waar mn prof t niet helemaal mee eens was maar ja hoe vaak maak je dit nu mee? Over 30 jaar ofzo pas weer als het meezit. Echt wel heel indrukwekkend om te zien, wat een evenement. Vooral de koningsvaart vond ik wel heel mooi. Ik had mn oranje t-shirt aan en voor op mn werk stroopwafels meegenomen, ze vonden het ook wel interessant. En mn prof vertelde dat ie toen ie in Nederland werkte nog de kroning van Beatrix had meegemaakt, echt heel grappig! Ik weet nog dat ik in Montreal met Nederlandse vrienden naar het consulaat ben geweest om het te vieren, dat ging nu helaas niet door de weeks want het dichtstbijzijnde consulaat is in Toronto en kon geen hele dag missen. Was wel een aparte dag zo en is straks gek als ik in Nederland terug ben en er geen konining Beatrix meer is, maar koning Willem-Alexander!

Nou dat was het wel tot zover, anders wordt het een beetje teveel tekst. Tot de volgende blog!

Liefs, Lies

ps. na het weekend is als het goed is de ceremonie online te bekijken via commencement.buffal.edu > video > biomedical sciences (grad & undergrad)

  • 13 Mei 2013 - 08:45

    Julia Van Rossum:

    Hallo uit een regenachtig Nederland, gefeliciteerd met je behaalde resultaten en succes met het vervolg.
    Leuk de foto's van je Graduation en van de waterval.
    Een goede afronding van je stage, nog 8 weken en dan zien we je in Nederland.
    Sterkte met alles en tot ziens. Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 80013

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: