Singapore - the end - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Singapore - the end - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Singapore - the end

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

11 Oktober 2016 | Singapore, Singapore

Ik moet even in mn geheugen graven, want het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat de laatste dagen in Singapre aangebroken waren, maar dat waren vrijdag en zaterdag en het is nu dinsdag dus eigelijk valt het wel mee haha. In ieder geval was ik daar gestopt en wilde ik erna steeds een blog schrijven, maar het was steeds savonds te laat enzo.

Anyways, vrijdagmorgen had ik het laatste stukje conferentie, met wat afsluitende praatjes nog over de zebravis disease model society waar ik nu ook lid van ben en waar ze me kennen na mn praatje :) Ook nog goede contacten opgedaan moet ik zeggen! Leuke (zebravis)mensen leren kennen, kennis opgedaan over vanalles en zelfs de verkooppraatjes van de aanwezige bedrijven waren nog nuttig. Daar ga ik straks in Nederland nog even verder mee aan de slag!

Ik moest smorgens uit mn conferentiehotel uitchecken en mn bagage meesjouwen, want smiddags moesten we de straat oversteken naar ons superdeluxe 5 sterren hotel!! Shermaine, die in Singapore woont en ik ken van de Japan cursus, kende weer iemand die dat voor ons had geregeld. Zij en Sophia (ook vd Japan cursus) hadden een kamer en Margo en ik ook. Dus wij smiddags inchecken en de kamer bekijken, zo mooiiii en groot! Echt superbrede bedden, een inloopdouche, allemaal knopjes voor de gordijnen en lampen haha en uitzicht op de Marina Bay Gardens vanaf de 25e verdieping waar wij zaten, ook supermooi! Nu hadden we nog weinig gezien van Singapore en zijn we daarna naar de Gardens gegaan. Hier heb je een Cloud Dome (soort regenwoud idee) en een Flower dome (bloemen ja) en we zijn in het eerste wezen kijken. Waren veel mooie planten enzo te vinden, de regenwoud bebossing zo’n beetje en 2x per dag werd er ook een mistnevel gecreeerd om het echt na te bootsen. We hadden niet echt tijd om ook de flower dome te bekijken helaas, maar he er moet wat te wensen overblijven. Daarna even snel wat gegeten en toen weer terug naar het hotel, want het zwembad op het dak, de 57e verdieping, wachtte op ons!! Eerst nog even vanaf het balkon naar beneden gekeken, want in de gardens waren een aantal verlichtte bomen en een soort lichtshow, wel geinig maar niet heel speciaal. Iig heb je vanaf de 25e verdieping savonds een heel mooi uitzicht over de gardens en de baai.

En het is natuurlijk nog gaver om de stad te zien terwijl je in een zwembad zwemt of in de jacuzzi zit! Echt een vijfsterrenhotel en alleen hotelgasten mogen dat zwembad in, dus voelde me net een VIP haha. Natuurlijk hebben we allemaal 100.000 foto’s genomen daarboven en heerlijk geslapen in het ruime bed. Smorgens gingen we met zn vieren ontbijten, alleen moesten we daar weer een of andere bon voor tekenen want dat was natuurlijk ook weer vet duur enzo, maar Shermaine regelde dat even met de vriendin die onze kamers geregeld had en toen was het toch inclusief hahaha. Oh en we kregen ook een late checkout, waardoor we tot 12u in het hotel konden blijven en daardoor nog een keer naar het zwembad konden!! Ik heb ook nog eerst een rondje over het bovendek gedaan, maar daarna moesten we ook bij daglicht nog wat jaloersmakende foto’s maken natuurlijk haha. Ik heb onwijs lol gehad met de meiden en het was ook echt een supervette ervaring om de stad zo te zien en dit iconische gebouw en zwembad van Singapore zo te beleven, dus elke cent waard!

Zaterdagmorgen checkten we dus uit en gingen Shermaine en Sophia nog naar de dierentuin, terwijl Margo en ik nog even naar Chinatown gingen. Hier hebben we nog wat souvenirs geshopt en gegeten en daarna was het alweer tijd om richting het vliegveld te gaan voor onze vlucht naar Kota Kinabalu. Hier kwamen we zaterdagavond om 20u netjes volgens schema aan en zo waren we dan in Maleisië aangeland! Daarover in de volgende blog meer.

Ik vond Singapore echt een ervaring! De conferenties waren heel boeiend, ik heb vanalles geleerd en weer nieuwe contacten opgedaan, maar ook de stad nog wel deels kunnen zien. Er zijn nog diverse dingen die ik niet gezien heb, oa de botanische tuinen (met orchideetuin) en de gardens by the bay verder nog. Er blijft iig nog wel wat over om een andere keer nog wat te gaan zien! Ik zou het voor een stopover dan ook echt wel aanraden om eens een dag of 2 rond te gaan kijken, of 3 als je de zoo ook wil zien. Nu heb ik iig een voorproefje gehad van wat er aan dieren in deze omgeving leeft, daarover vast meer in de volgende blogs want dan ga ik de jungle in op Borneo!

Dank voor alle reacties trouwens op de blogs, leuk dat je meeleest maar ik heb meestal maar even tijd voor internet (of slecht internet) dus kan niet heel uitgebreid reageren.

Tot de volgende x!

Liefs, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 80122

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: