In between - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu In between - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

In between

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

02 Augustus 2012 | Nederland, Middelharnis

Het eerste deel van de exchange zit erop: Luxemburg is klaar! Wat betreft praktische activiteiten dan, verslag en literatuurstudie helaas nog niet :s Wanneer ik daarvoor de tijd heb weet ik zelf ook nog niet, al lukt dat vast voor de deadline eind augustus.
Hoe was het daar? Kort maar leuk moet ik zeggen. Labteam was leuk, me buikpijn gelachen met mn labmaatje en aan de coctails gezeten met t labhoofd en als afscheid nog een bbq kado gekregen, dus dat zat wel snor. Ook nog wat nieuwe technieken geleerd, alleen ist meer eiwitspul en eigenlijk nauwelijks gerelateerd aan kanker dus heel veel heb ik er nu niet aan, maar wie weet in de toekomst. Vond het op zich wel interessant aangezien het over het afweersysteem ging, iets waar ik misschien in de USA wel meer mee ga werken en dan wel in combi met kanker. Ligt eraan welk project ik krijg, daar horen jullie later dan wel over. Verder heb ik de meiden van mijn Cansys project beter leren kennen, net als de luxemburgse wijnen ;) Als je met elkaar in een huis gaat zitten ook wel handig! Helaas had ik verder weinig tijd om Lux te verkennen, maar al met al kan ik zeggen dat t een mooi landje is, met wat heuvels en dalen en een beetje Frans aan doet, niet zo gek natuurlijk. Zeker leuk om eens aan te doen en t verkeer is er stukken beter dan in Belgie of Frankrijk! Prijzen trouwens ook, iets met belastingen ofzo.

Ondertussen nog steeds bezig met alle formulieren en regeldingen voor de USA, er lijkt geen einde aan te komen! Nu willen ze weer al mn vaccinaties weten, moet je n boekje van tig jaar geleden opsnorren, pff! En vervolgens de huisarts overtuigen dat je echt n bloedtest wil om antigenen vd waterpokken te bepalen, omdat je anders n vaccinatie daarvoor moet halen terwijl je t al gehad hebt. Jawel, in de USA vaccineren ze tegen virussen mensen.. bizar!! Oh en ook nog een mantoux laten zetten, je mocht eens met tbc rondlopen. T lijkt wel of ik uit n derde wereldland kom!

Terug in NL weer bezig met dat soort onzin, maar ook nog met mn visum. De andere ladies hadden t in Luxemburg geregeld maar dat durfde ik toch niet aan ivm alle papieren die je moest hebben. Daarom vandaag naar Amsterdam geweest, was wel n ervaring. Nou ja wachten voornamelijk hahaha en langs alle security met beveiligde deuren enzo. Viel allemaal mee, hoefde alleen de belangrijkste formulieren te overhandigen, te vertellen wat ik ging doen en hopla, visa approved madam! Geloven ze blijkbaar op je blauwe ogen dat je geld zat hebt, terug naar NL komt etc, sta je daar met al die papierzooi die je daarvoor als bewijs geregeld hebt :p Dusss nu ben ik ff koos paspoortloos, want die moet je inleveren omdat t visum daarin geniet of geprint whatever wordt, best apart! Krijg m hopelijk maandag dan weer teruggestuurd. Ging bij Canada toch allemaal n stuk makkelijker moet ik zeggen! Maar je moet er wat voor over hebben :)

Programma daar wordt ook al wat duidelijker. We hebben iig een flinke week introductie, waarbij we in moeten schrijven voor vakken en de hele papierwinkel nog eens doornemen geloof ik. Dingen als hoe je n bankaccount opent, openbaar vervoer en hoe je overleeft in hamburger-country - echt waar!! En de tweede week toeristische dingen en feestjes met internationale studenten XD Dat je dichtbij de falls zit zul je weten, je wordt er gelijk naartoe gesleept! Tja ik ben benieuwd wat ik daar allemaal ga beleven, tis er zo anders als in Canada denk ik. De indeling van de vakken weet ik nog steeds niet, beetje raar maar goed dat komt dan daar wel. Schijnt dat we niet heel veel les hebben, voor mij wel gunstig, aangezien ik niet zoals de andere meiden dat eerste semester (sept-dec) al stage loop. Vanaf het tweede semester (januari) wel, maar dan volgen we ook minder vakken, ik loop dan wel weer langer stage tot ong juli/aug. Heb bij de vakken gezien dat oncologie voor scientists vanuit het boek van Weinberg wordt gegeven, laat ik dat nou al hebben en ook in Leiden en Canada al gebruikt hebben. Mooi meegenomen :)

Gelukkig nu nog maar 17 dagen wachten :D Al moet ik nog uitzoeken wat ik wel en niet meeneem en dat in koffers zien te proppen en afscheid nemen van veel mensen en vaccinatieshit regelen, dus eigenlijk tijd te kort! Maar we gaan er daar een supertijd van maken met zn vijven, dat weet ik wel. Nu nog even genieten van de laatste dagen met familie en vrienden hier in NL!!

Tot later!

Liefs, Lies

  • 02 Augustus 2012 - 22:40

    Julia Van Rossum:

    Succes met de voorbereidingen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: