Buffalo life goes on - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Buffalo life goes on - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Buffalo life goes on

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

19 November 2012 | Verenigde Staten, Buffalo

Zoals jullie denk ik wel kunnen begrijpen is het nu even wat lastiger om een blog bij te houden, maar daar komt na kerst weer verandering in. Over de afhandeling vd zaak hebben we weinig meer gehoord, er valt verder weinig aan te speuren. Ondertussen wel goed nieuws gehad van de reisverzekering, alles wordt gedekt, dus ik kan iig nieuwe spullen aanschaffen. Kan nu al mn boeken weer lezen, readers zijn hier n stuk goedkoper dan in NL haha. Verder is ons huis nu beveiligd met een alarm op ramen en deuren en zijn we nu natuurlijk n stuk alerter op de buurt en hoe we onze spullen opbergen. De huisbaas heeft ook de sloten op de deuren vervangen en alle binnendeuren kunnen nu ook op slot, iets wat we al eerder wilden maar nooit gefixt was. Nu dan eindelijk wel maar ja, das iets met kalf en put dempen he. Ook hebben we n buitenlicht dat werkt met bewegingssensor, dus mocht er nog iemand in de tuin lopen snachts wordt ie zo ‘gespot’. T alarm is ook ff getest en is keihard, werkt prima dus :)
Nou ja dit huis in deze buurt gaan we dus iig niet aanraden aan de nieuwe Cansys studenten die komen, want aan de buurt is natuurlijk nix veranderd en de huisbaas is nu dan wel uberaardig, tis allemaal niet echt top. Gelukkig zijn er genoeg andere woonmogelijkheden, die wij helaas niet kunnen benutten vanwege ons contract, maar Buffalo is ook best ok, zeker downtown/Elmwood.

Met mn stage gaat t verder goed, wel genoeg te doen en te leren. Nu ben ik klaar met mn analyse van onderzoeken naar borst en darmkanker, kwam toch een leuk grafiekje uit met een trend die in beide gevallen hetzelfde bleek te zijn, mooi toch! Was ook leuk om te doen en straks met de resultaten van het muizen borstkanker project kunnen we beetje gaan vergelijken. Muizen en mensen mogen dan uiterlijk niet veel overeenkomsten hebben, qua genen gelukkig wel.
Alleen ben ik nu dan klaar met die analyse en moet ik weer wat anders doen. Dat is een project met lymfocyten (immuuncellen) geworden. Daar werken twee van mn collega’s ook al aan en is best groot dus kan ik nog best aan meehelpen. Gaat over lymfocyten (T- en B-cellen) die kunnen infiltreren in tumoren en daar de tumorcellen gaan aanvallen. Mensen met een hoge concentratie van die cellen in hun bloed hebben een veel betere prognose en survival, wat voor immuuntherapie een aanknopingspunt kan zijn. Tot nu toe is bij de muizen gevonden dat bepaalde genen hier invloed op hebben en we gaan nu verder kijken naar de milt en thymus van die muizen, waar de t-cellen aangemaakt worden, of daar verschil in t-cellen zit of in hoeveelheden oid. Iig ga ik dat met FACS doen, das een soort cellenteller, iets waar ik al veel over gehoord heb maar nog nooit gedaan heb, zeker leuk! Daar ben ik me nu op aant inlezen, beetje jammer dat ik immunologie heb laten vallen maar goed nu leer ik specifiek iets waar ik wat aan heb.

Nou dan hebben we nog de catogorie uitstapjes: het weekend van 10/11 november zijn we naar Toronto geweest met onze shiny bolide. Onder andere de Ikea hebben we bezocht voor wat broodnodige spullen die we in Buffalo niet konden vinden en Zweedse balletjes zijn natuurlijk ook niet te versmaden! Daarna zijn we nog naar de Dutch Store geweest in Burlington, waar t sinterklaas snoepgoed ruim aanwezig was, nu dus ook in onze kasten. Naast alle lekkere dingen die we al van Nederlandse sinterklazen hebben ontvangen, veel dank!!
Daarna eindelijk in Toronto aangeland :p waar we met Olympia een vriend van haar bezocht hebben en mee uit eten zijn geweest, heel gezellig. Toen nog een tent genaamd Biermarkt bezocht, waar ze live muziek hadden en veel bier ja, zelfs Hertog Jan jaja! Niet dat ik dat moet, geef mij maar wijn, maar toch leuk. Ook nog door n 20-jarige Amerikaan voor n Zweedse aangezien, die kwam vanuit Amerika omdat je in Canada vanaf 18 mag drinken en hij t in Toronto dus wel mocht haha.
Via airbnb.com hebben we n slaapplek voor 3 geregeld en lekker op de 16e verdieping van een appartementencomplex geslapen, inclusief leuk uitzicht savonds en smorgens. Daarna zijn we nog de stad in gegaan en hebben we wat door de gezellige straatjes gelopen, naar de haven geweest en tegen de avond weer vertrokken richting Buffalo. Tis maar 2 uurtjes rijden dus wie weet doen we dat nog een keer want Toronto is echt leuk, Europees, levendig en zeker nog een bezoek waard, hoewel dit al mn 2e keer was. Gelukkig geen problemen bij de grens gehad, geen autoinspectie ofzo, alleen paspoortcheck dus dat viel allemaal mee. En de maandag daarna was weer 1 of andere feestdag, veteranendag en hoefde ik lekker niet naar stage en kon ik bijkomen.

Had ik eindelijk wel tijd om samen met Tess naar UB North campus te gaan om ons in te schrijven bij de ski-club, die bussen plus skipas garandeerd als het seizoen begint in januari. Dus kom maar op met die sneeuw! Schijnt wat minder koud te zijn als in Montreal maar sneeuw komt er wel genoeg volgens de locals hier, hopelijk kunnen we er veel pret aan beleven!
Verder gaan we met thanksgiving (a.s. donderdag, 22/11) naar Boston, hopelijk komen we dat ook allemaal goed door want ze geven wat sneeuw op. Even afwachten wat dat wordt en oppassen met rijden maar het is grotendeels snelweg wat wel ok zou moeten zijn. Op naar Harvard en MIT (krijg ik mn muizenspullen van).

Oh en morgen uitslag van mn 2e tentamen, zal ik nog wel ff editen als ik m heb! Wel een goed gevoel over hoor :) En nog maar 4 weken voordat ik weer in NL ben!! Voor iedereen die t nog niet wist: 18 dec vertrek ik hier, om de 19e op Dusseldorf te landen, nog wat kerstmarkt mee te pakken geloof ik en dan kerst en O&N thuis te vieren om 7 januari weer vanaf Dusseldorf terug te gaan naar Buffalo. Wil je nog een plekje in mn agenda, let me know! Al heel wat afspraken met familie en dinnies staan, zin in!

Tot later!

Liefs, Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 80271

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: