Spring is coming! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Spring is coming! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Spring is coming!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 Februari 2013 | Verenigde Staten, Buffalo

Thanks to presidents day, want daarom vandaag weer een nieuw verslag! Heb namelijk weer een dag vrij, want de verjaardagen van allerlei presidenten worden gevierd. Komt wel goed uit, want gisteren ben ik met Jan naar Holiday valley geweest om te boarden en we waren best laat thuis en ik was behoorlijk moe, dus fijn om niet gelijk maandagmorgen aan de slag te hoeven.

Op stage is het nl nog steeds druk, al krijg ik er nu gelukkig meer grip op en snap ik aardig welke richting het op gaat. Ondertussen zijn er zo’n 140 kleintjes geboren nl, die ik in vier groepen ingedeeld heb voor de serie injecties met Dox die ze te wachten staan. Daarnaast moeten die kleintjes geteld, hun teentjes geknipt (niet vd lol, maar voor de nummering omdat hun oortjes te hard groeien om de nummering in te kunnen knippen) en straks moeten broertjes en zusjes nog gescheiden worden, anders vertienvoudigd het aantal muisjes weer en dat moet ik niet hebben. Tis nu al elke week een strijd om ruimte haha. Nu zitten die muizen dus allemaal nog samen maar nadat ze gescheiden zijn, heb ik dus 2x zoveel kooien. De moeders zijn nu nog ff nodig voor de kleintjes, maar de vaders niet meer dus die moesten allemaal dood. Gelukkig helpt Mike me nog steeds met alles en zijn intekenschema werkt prima tot nu toe voor iedereen, we hebben allemaal n beetje n vaste tijd en zo weet Mike ook wanneer ie zn eigen werk kan doen, ook wel handig want hij had deze week 700 PCRs ofzo :p Lekker druk!
Ik heb het nu op maandag-, woensdag- en vrijdagmorgen druk met injecties en maandag en vrijdag ook met tumormetingen, daarnaast bekijk ik steeds weefselslides van de tumoren die we tot nu toe verwijderd hebben en hou ik de administratie van al mn muizen bij. Als in: gewicht van alle injectie muizen, grafieken maken vh gewicht van de controle vs geinjecteerde muizen, gewicht vh hart van de muizen die na de laatste injectie gesacd worden en dan nog tumorgrootte, welke muizen tumoren hebben en vanaf welke datum en van allebei de groepen nog bijhouden of er eentje dood gaat. Altijd wat te doen dus en weinig ruimte voor andere dingen eigenlijk.

Alleen had ik afgelopen week mn eerste tentamen, dat was weer ff flink leren maar ik had er niet echt veel tijd laat staan zin in. Ging over onderzoeksopzet, validiteit, clinical trials en dat soort onzin, zwaar nutteloos voor iemand int lab eigenlijk vind ik.. Verder moesten we ook nog zo’n 20 chemo’s bestuderen, wat inhield hoe ze werken, welk target ze hebben, bijwerkingen en nog wat rotzooi. Ook niet echt heel fijn om ff in je hoofd te stampen en ook weer niet zo heel nuttig voor mn werk dus ik was niet echt heel gemotiveerd om te leren. Kwam nog bij dat ik net weer n groep muizen moest doodmaken en ontleden op donderdag, waar ik n halve dag mee bezig was en vervolgens dat tentamen moest maken. Baaahhhh! Was echt kapot savonds van alles.

Nou ja gelukkig was het heel rustig thuis, want ik zat de hele week alleen omdat Tess en Linsey naar Nederland waren voor sollicitaties voor Phd plekken. Kon ik wel goed leren en verder doen waar ik zin in had :) Ben nog lekker naar de mall geweest om mn haar te laten knippen en beetje te shoppen in de sale, heb eindelijk n nieuwe winterjas! En zondag dus met Jan wezen boarden, wat ook n hele happening was. Onze board hebben het nl bijna niet overleefd, want de mijne viel een riem van mn binding af en Jan zn board werd overreden (no joke!). Hij zat nl ff op de parkeerplaats aan zn veters te peuteren, toen er n auto naar achter reed die dus over zn board reed wat naast m lag. Ik was al aant schreeuwen dus hij kon zelf nog opzij springen, maar toen stapte die man uit omdat ie mij hoorde en bleef met zn auto op Jan zn board staan, dus dat was heel suf. Iig leek zn board er nix aan over te houden, hopelijk breekt ie niet alsnog volgende week ofzo. En ik moet n nieuwe schroef om mn binding vast te zetten, dat valt nog mee.

Ohja we zijn natuurlijk naar Jay Peak geweest, waar het echt suuuperkoud was (-15 op de top) en we echt alles uit de kast moesten trekken letterlijk om warm te blijven. Er was ook n gondel maar die was supersloom en daar wast heel druk omdat het zo koud was en hebben we n uur moeten wachten, dus toen namen we daarna toch de stoeltjes maar daar waaide t weer behoorlijk, aardig koud dus. Was wel gezellig met leuke mensen in het huisje, zo leer je ook wat andere mensen van de skiclub kennen. Ik had daar n schroevendraaier gevonden om mn bindingen te verstellen en t ging in HV al stukken beter daardoor, maar blijkbaar zat die ene schroef niet goed vast en is ie uiteindelijk eruit gevallen...

En we zijn nog naar de ijshockey geweest hier, maar twas helaas niet zo uitbundig als ik van Montreal gewend ben. Buffalo tegen Montreal, die hadden vorige keer gewonnen met 6-1 dus ik was er klaar voor. Alleen waren ze niet zo heel goed, steeds als ze scoorden, deed Buffalo dat ook, hoewel die ook niet heel goed waren. Iig kwam het toen aan op shoot-outs, gelijkspel doen ze namelijk niet aan en toen was het helaas Buffalo dat er eentje meer scoorde. Nou ja gelukkig doet Mtl het verder wel n stuk beter, kan zo'n vier avonden per week hockey kijken dus vermaak me best :) Heb met Mike hele verhandelingen over waarom Buffalo het zo slecht doet (de keeper is pas getrouwd met n model en 'afgeleid' volgens hem :p) en stiekum is hij ook wel voor Mtl haha dus wij kunnen t prima vinden in ons commentaar op buffalo en cheering voor Mtl.

Zo dat was het wel weer. Nu ga ik ff mn stoofperen omroeren en straks de meiden weer halen van het vliegveld! Nog minder dan drie weken voordat ik spring break heb en 5 dagen naar Montreal ga :D Er valt nog genoeg sneeuw hier trouwens, zal zo nog ff wat foto’s plaatsen, maar de dagen worden hier ook al langer, meer zon en langer licht dus spring is coming!

Liefs,

Lies

  • 19 Februari 2013 - 10:30

    Julia Van Rossum:

    Hallo Liesbeth, geweldig dat je regelmatig gaat boarden, een heerlijke ontspanning.
    Pas maar op met je muizen, je hebt er zo een honderd tal, succes verder met je onderzoeken.
    Een groet uit Sommelsdijk Julia

  • 19 Februari 2013 - 11:24

    Sonja Van Den Akker:

    Hey Liesbeth,

    Leuk om te lezen hoe het er nu weer voor staat in Buffalo. Heerlijk die sneeuw en natuurlijk fantastisch dat je binnenkort naar MTL gaat!! So Jealous!!!

    Veel succes met je onderzoek en de tentamens!!

    Liefs, Son

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 12661
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: