Voorjaar & Voorbereiding - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Voorjaar & Voorbereiding - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Voorjaar & Voorbereiding

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 Maart 2011 | Canada, Montréal

Zo daar ben ik weer, netjes op tijd dit keer :p Alleen kan ik nu al zeggen dat ik er volgende week niet ‘ben’ dus dat wordt ff overslaan voor de addicts ;)

Nou ja, voor iedereen die het gemist had: de voorbereidingen voor New York zijn zo’n beetje afgerond, nog maar 5 dagen (als Diana dit leest nog maar 4 nachtjes aaaaah!!) en we kunnen niet wachten!!! Vorig jaar november heeft Diana geboekt en nu is het zooooo dichtbij, bizar!! Superleuk om eindelijk visite te krijgen ook, daar heb ik wel naar uitgekeken, zeker na 7 maanden!! Ok bijna 7 dan, maar toch. Das heulllll lang hoor!

Wat gaan we allemaal doen? Om te beginnen komt Diana vrijdagavond aan en gaan we, inclusief jetlag (hoewel, tis nu 5u verschil ivm zomertijd al hier, minder jetlag!) zaterdagavond met de bus naar NYC!! Wooohoooo stoer toch om te zeggen??? Supergaaf vooral! Maar goed, we hebben dan via een site (airbnb.com) een logeeradresje geregeld in Brooklyn, waar we 4 nachten kunnen slapen voor n schijntje. We zijn natuurlijk student en t meeste budget moet natuurlijk op aan andere dingen dusss XD
We hebben al de bekende hop-on, hop-off tours geboekt, en wel deze: http://www.citysightsny.com/tourpage.php?ref=cj&item=SHT3DPK&gclid=CIHt3cCFzacCFcW5KgodEQ7mEw Wat inhoud: 3 dagen touren door heel Manhattan en nog n stukje Brooklyn en nog veel meer wat ik allemaal niet op kan noemen, maar reken maar dat we dan echt álles wat belangrijk is gezien hebben!! Daarbij ook nog 1 dag dat we gaan outletshoppen, waardoor we waarschijnlijk n half vrachtvliegtuig nodig hebben maar dat zien we later wel ;) En dan gaan we donderdagavond weer de bus in en ons snachts terug laten rijden. Motto: uitrusten doe je thuis maar! Dat zijn we dan vrijdag weer, nou ja ‘thuis’ in Montreal dan. Alst goed is gaan we vrijdag nog ff langs mn werk strompelen, dat moet ze toch ook ff gezien hebben en gaan we zaterdag nog door Montreal sjouwen (of voor pampus liggen, kan ook) en gaat ze uiteindelijk zondagavond weer terug :(
Kortom: heel veel in heel weinig tijd, dus we zien wel hoe kapot we terugkomen, maar hé het is NYC, daar kom je zo vaak nie! :D

Volgende week zitten we dus om deze tijd in NYC (kan het niet vaak genoeg blijven zeggen, want kan het nog niet geloven haha) en zal ik geen verhaal kunnen schrijven. Misschien alleen: tis hier fantastisch en we zijn nog niet beroofd en verkracht? Ik kijk wel ff wat de mogelijkheden zijn, internet is tegenwoordig overal, zeker in NYC toch.
Owja mooie aan dit verhaal is ook dat we voor bus, overnachting en hop on/off gedoe bij elkaar nog geen 300 euri kwijt zijn. Is dat besparen of niet?!?! Check de eerste de beste site maar eens voor 5 dagen New York ;)

Behalve 100x alle bezienswaardigheden in NYC googelen heb ik ook nog gewerkt vd week :p Niet heel veel praktisch, want er moesten wat nieuwe dingen besteld worden en dr was n zooitje gemaakt vh sequencen dus dat moet ook overnieuw enzo, dus dat stond wel n beetje stil eigenlijk. Kon ik daardoor weer ff een slag maken met mn verslag, ook wel handig. Of ik t op tijd af krijg voor het ‘grote’ afstuderen, met de rest van mn jaar (wel zo leuk) weet ik niet, maar ik ga het iig proberen. Nu is het als ik terug kom van NYC alweer april en ben ik nog maar tot half mei bezig, dus dat zijn eigenlijk maar 6 weken… Doorwerken dus!! Nou ja ik zie wel hoe ver ik kom, afstuderen lukt toch wel.

Deze week niet zoveel boeiends, alles n beetje op orde krijgen voordat ik weg ga en weer verder als ik terug kom. Heb vrijdag nog een research dag in het zkh, van onze afdeling en nog een kanker-onderzoekslab, wel interessant al weet ik niet of ik me daar volledig op kan concentreren :p
Verder nog wat gefeest enzo, dr valt hier ook altijd iets te vieren en ze vieren gewoon alle feestdagen van alle 600 bevolkingsgroepen geloof ik. Deze week was het Mardi Gras, eigenlijk op dinsdag maar er was donderdag n feest georganiseerd. Ik kreeg alleen niemand mee, of maar half want druk met opdrachten/tentamens en weet ik wat. Dat was dus hopeloos, toen maar verjaardag van 1 van de gasten vd groep wezen vieren. Was ook gezellig! En daardoor had ik wel Ashley & Neal geinspireerd tot het geven van een Mardi Gras feestje gisteravond (zaterdag) want Neal blijkt in de buurt van New Orleans opgegroeid te zijn. Daar is het helemaal hot en happening. We hebben iig lekker Southern style gegeten, jambalaya en gumbo en maisbrood enzo, was gezellig.

Vandaag ben ik met Niels nog ff de toerist wezen uithangen en zijn we naar de biosphere geweest op het Jean-Drapeau eiland. Is iets van n ding van een wereldtentoonstelling ofzo en nu een ecologie museum. Wel interessant om te zien, foto’s komen nog.. sorry! Ivm het tijdsverschuiven ben ik wat moe en als je dan zaterdagnacht n feestje hebt, ligt heel je ritme door mekaar. Net ook nog een bespreking met mn huisgenoten gehad omdat het huis n beetje n zooitje aant worden was, dus nu heb ik t wel weer gehad.

Ow wat ik nog wel wou zeggen: de meeste sneeuw is weg, de weg/stoep is eindelijk weer te zien! Jeejjj haha. Ja sneeuw is tof, maar na 4 maanden is boven nul ook wel weers lekker. Beetje voorjaar dus! Heb mn fietsie daarom uit de berging geplukt en gisteren wat rondgecrosst, toch n stuk makkelijker voor de boodschappen! Hopelijk blijft het zo en loopt de temperatuur langzaam op. Al kant hier in april nog sneeuwen.. :s

Nou ja, volgende week dus geen verhaal en de week erna hopelijk een overschot aan foto’s en alles van NYC en een immens verhaal, be prepared :p
Tot over 2 weken!! En Diana tot vrijdagggg :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Liefs Lies

  • 14 Maart 2011 - 07:18

    Diana:

    Tot vrijdag!!! :D :D :D
    Die laatste 4 dagen zijn echt zo voorbij, kan niet wachten!!!

    xxx

  • 14 Maart 2011 - 09:23

    José:

    Heel veel plezier in NYC!!!

  • 14 Maart 2011 - 10:18

    Je Mama:

    Beetje kort geskypt misschien gister, maar nogmaals veel plezier in NYC samen met Diana. Let op je spullen!!!!
    En nu nog 5 dagen werken, hè?

  • 15 Maart 2011 - 15:13

    Linda:

    Heel veel plezier samen daar in NYC en doe niet al te gek he ???

    Lin

  • 16 Maart 2011 - 15:41

    Joram:

    Liesbeth, veel plezier in New York, ben benieuwd naar je belevenissen aldaar!

  • 16 Maart 2011 - 15:47

    Bianca:

    hey lies,
    hier mijn story :(
    wat een pech, op dag 1, einde middag je arm breken. het was bewolkt, sneeuwde wat, maar perfecte condities, het snowboarden ging goed, met mn been ging het goed en het was echt pure pech. net op een bospadje wat ijzig, en ja jahoor volop mn bovenarm.
    het geluk was dat ik 50 meter bij een berghut-restaurant was en na een tijdje daarheen kon lopen. we waren nog positief om te denken dat het misschien verstuikt was, en dat ik morgen nog wel kon skien....ik kon steeds meer bewegen. gelukkig kon ik met de taxi naar beneden ipv de banaan!
    erik en ik gingen naar de dokter die ook op zondag open was en konden we zo terecht, omdat mn arm niet omhoog kon, wilde ze toch een foto maken, daar bleek wel dat ie op 3 pllekken gebroken. gelukkig wel op goede plekken, dus als het goed is maar 3 weken herstel en fysiio ipv 6 weken. ik ging wel bijna 2x van mn stokje af, pmdat mn lichaam blijkbaar zoveel moeite had met de pijn, zodat er na de foto;s ook nog een infuusje inmoest...dus best heftig allemaal.
    nu heb ik zo;n armbrace, niet in gips, gisteren pijnstilling via het infuus gehad en toch wel redelijk de nacht doorgekomen.
    geld skipas terug gehad en van skihuur krijg ik nog terug. geld is niet het belangrijkste, ik kwam voor het snowboarden, het gaat nu aan mn hart dat het mooi weer is en ik niet de gletscher op kan.....we gaan zo wel in het zonnetje zitten en verder genieten...
    heb me officieel ziek gemeld dat ik tenminste mn 5 dagen nog terug krijg, dat is het enige positieve...

    verder heb ik nu medicijnen, dus op zich zou t moeten lukken...
    we kunnen er niets anders vasn maken...pure pech....

  • 17 Maart 2011 - 07:31

    Crispijn:

    Enigszins jaloers lees ik je verhaal weer. Leuk om zo met zn twee NYC te ontdekken! Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 80107

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: