Het 'laatste' woord - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Het 'laatste' woord - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Het 'laatste' woord

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Mei 2011 | Canada, Montréal

Oeps ff wat later dan gepland, want ik vond Ik Hou van Holland supergrappig omdat Jeroen 100 draaide :p Maar goed, nu toch de laatste informatie.

Ja laatste, het woord dat ik deze maand ontzettend vaak heb moeten gebruiken. Ja, de laatste weken werken, laatste keren met leuke mensen chillen, laatste keer huur betaen, laatste hand die ik aan mn verslag moet leggen.. Tja, aan alle dingen komt eens een einde, en ik heb het echt ontzettend leuk gehad aan de ene kant, maar terug naar NL is ook wel weer leuk. Denk ik, anders ben ik zo weer weg :p

Hopelijk mn 2e diploma ophalen, eind juni hopelijk als alles heeeeelll gesmeerd loopt, anders eind augustus ofzo. Ik zal proberen de constructie uit te leggen! In principe kan ik 8 juni eventueel alles afhebben en inleveren en dan eind juni afstuderen. Zou leuk zijn, alleen de planning is behoorlijk krap. Want voor 8 juni moet ik dan mn verslag allang af hebben, dat goedgekeurd zijn, mn eindgesprek daarover gehad hebben, een poster gemaakt hebben en mn cijferlijst in orde hebben. Dat eerste zou nog wel lukken, dat laatste lijkt me bijna onmogelijk in de 3 dagen die ik daarvoor heb als ik terug kom, wat pas de 5e juni is :p En prof. Tonin is nog deze week op vakantie, dus dat verslag nakijken gaat ook nog ff duren en wanneer ik die poster moet maken weet ik ook nog niet.
Nou ja, ik ben al wel een heel eind met mn verslag. Ik heb de hele resultaatsectie af en ingedeeld, dat ben ik nu aan het bijschaven. Dan moet ik eigenlijk ‘alleen’ nog de eindconclusie schrijven en een heleboel puntjes op de i zetten, qua referenties en plaatjes en alle kleine dingen enzo. Als ik dat deze week afkrijg, kan ik het prof. Tonin na laten kijken en daarna naar school sturen om te kijken of het ergens op lijkt. Zo niet, gaat het sowieso de 8e nix worden. Maakt op zich niet uit, want dan kan ik alle andere dingen gewoon netjes afronden en niet vlugvlug. Ik ben benieuwd hoe alles loopt :)

Vd week qua werk dus alleen zitten typen, thuis of opt werk. Sommige gegevens heb ik niet hier, die moet ik wel opt werk opzoeken. Maar thuis kan ik lekker doorwerken en heb ik mn laptop, die n stuk sneller is dan al die ouwe zooi opt werk. Behalve die van Suzanna dan, en die is er iig toch niet voor 3u, daar heb ik vandaag de hele dag op gezeten. En tot half 6 kon ik rustig werken en Ashley heeft me nog met wat opmaak dingen geholpen, dat is ook wel handig. Ze gaat het morgen alst goed is ook nog ff doorlezen, zodat ze de taalfouten en opmaak kan corrigeren. En ze heeft ook een mal voor een poster, iets wat ze hier aan de lopende band maken en presenteren, zowel Ash als Paulina heeft er wel een paar staan en schijnen dat heel makkelijk in word te kunnen fixen. Dat gaat ze me dus ook nog ff uitleggen :D I love those people here!!

Ik ga ook mn huisbaas wel n beetje missen, ze was echt heel aardig. Ze vond het echt jammer dat ik wegging, ook omdat ze natuurlijk nu weer iemand anders moet vinden die net zo’n geweldige huurster is als ik XD En ik ben bezig mn fiets te verkopen, hopelijk lukt dat voor volgende week als ik m niet meer nodig heb! Heb nog ff geinformeerd bij de fietsenmaker oftie m ook terug wou komen. Daar heb ik m voor zo’n $150 gekocht, en hij wou er nu $15 voor geven. Ja echt!!!!!! Dus niet! Dacht dat ik m verkeerd had verstaan :p
Nu staat ie op wat internet sites en krijg wel wat reacties, hopen dat t lukt.

Verder heb ik vd week toch weer ijshockey zitten kijken (en het staat nu ook aan haha) want Andra, 1 vd mensen die ik ook via Carl, de duitse jongen, heb leren kennen, is voor Vancouver. En aangezien die nog wel in de games zitten, hou ik haar gezelschap en we kunnen t goed vinden. Jammer dat we daar zo laat achter komen, zei ze ook al! Ze kan nl ook snowboarden en wist niet dat ik zo vaak ging, hadden we elkaar nét wat te laat leren kennen. Ook gaan we woensdag nog naar een voetbalwedstrijd, waar Montreal tegen het Red Bull team speelt, waar Thierry Henry in speelt. Die willen we wel zien ja :D Hadden we 2 maanden geleden al kaartjes voor, we waren t al bijna vergeten :p
Oh en ik ben nog wezen eten met de 2 Nederlandse meiden hier, was ook leuk. Ook echt jammer dat ik die zo ‘laat’ heb leren kennen, we kunnen het ook goed vinden en hadden wel wat sportieve dingen gezamenlijk kunnen doen. Al had ik daarvoor Niels, maar die is nu al weer in Nederland.

Komende zaterdag heb ik mn afscheidsfeestje voor al de vrienden die ik hier gemaakt heb! Ook Wolfert komt, want die is er dan ook al :) Maar de Nederlandse delegatie komt, de meiden van mn werk met aanhang en nog wat anderen die ik daar heb leren kennen, nog wat van de internationale mensen, al is de helft daarvan al vertrokken omdat ze hier al vakantie hebben! Wordt vast gezellig, daarna kijken of ik Wolf met zn jetlag nog door de stad kan slepen ;) Misschien dat we zondag nog naar Ottawa gaan, maar das nog niet zeker omdat er n heleboel inschrijvingen waren en we nu op de wachtlijst staan.

En dan volgende week woensdag mn ouders eindelijk hier!!! Ja, skypen is leuk en handig, maar er gaat niets boven t echte werk! Ik weet niet of ik volgende week tijd heb om te bloggen, daarom nu alvast n klein overzicht van de campertour die we gaan maken: Toronto, Niagara Falls, Penetanguishene indianendorp, dan door naar het Algonquinpark (wat zo groot is als 1/6 van NL, ongeveer Brabo en Limburg bij elkaar), Kanata, Ottawa en dan nog Montreal natuurlijk :D Jeejjjj zin in!! 2 weken vakantie :D

Nu nog ff een week bikkelen en n heleboel af zien te krijgen, dan stuur ik t op en kan ik ff relaxen. Tot over een paar weken!!

Liefs Lies

  • 10 Mei 2011 - 10:15

    Linda:

    Hoi Lies,

    Heel veel succes met de laatste loodjes! We zien je binnenkort weer op de werkvloer en dan kletsen we weer gezellig bij! Geniet van je komende vakantie met onze lieve collega en je ouders.

    X Linda

  • 10 Mei 2011 - 19:25

    Bianca:

    Hi lies!
    Echt de laatste loodjes! Succes ermee! Sla nog even al die mooie herinnering op, want straks in nederland, ga je ale mooie dingen uit canada missen!
    Geniet van de vakantie!
    Groetjes bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 80016

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: