Terug in Nederland en nieuwe reisplannen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Terug in Nederland en nieuwe reisplannen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland en nieuwe reisplannen

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 Juli 2017 | Nederland, Nijmegen

Omdat mn dagboek denkt dat ik nog steeds in Maleisie verblijf, en het eigenlijk schandalig is dat ik mn reis hier niet netjes afgesloten heb, hier nog een nawoord :p

Het is alweer een paar maanden geleden (zelfs bijna een jaar!), maar ik weet nog wel dat het even aanpassen was in Nederland bij terugkomst. Natuurlijk ivm jetlag, maar na bijna een maand in Azië, was ik blij in wat koeler weer terecht te komen. De vier seizoenen hier kan ik toch echt wel waarderen! Altijd warm klinkt leuk, maar het was tegelijkertijdl heel vochtig daar en dat maakt het drukkend en zwaar weer. Die ervaring had ik in Japan ook (omdat ik er in de zomer was) en dat maakt dingen ondernemen behoorlijk vermoeiend. Kortom: voor een afzienbare tijd is het te doen, maar ik was gewoon blij weer in het 'leefbare' Hollandse weer terecht te komen. Ook de chaos, of het je-ziet-wel-hoe-het-loopt wat Maleisie had (Singapore een stuk minder), is lastig plannen en dat doe ik toch graag :) Zomaar in de berm afgezet worden door een bus en m daar later ook weer pakken is toch wel ff wat anders. En dat is leuk om te ervaren, begrijp me niet verkeerd, maar ik waardeer een busstop en tijdsschema toch ook wel! Daarom is reizen zo leuk: nieuwe ervaringen opdoen, jezelf een mening erover vormen, en bij thuiskomst bepaalde dingen weer ontzettend waarderen!

Anyway, ik ben nog niet uitgereisd. En aangezien het nog maar 2 maanden duurt (whoa, tijd vliegt, dat duurt niet eens zo lang meer!) voordat ik weer op reis ga, hier de aankondiging voor wie het nog niet wist. Mijn verjaardag vier ik dit jaar deels in Nederland, maar ook deels in Canada! Want op die dag vlieg ik van Amsterdam naar Calgary, waar ik mijn lieve vrienden Sonja, Marco en kleine Eleanor weer ga zien!!! En drie weken later vlieg ik weer terug, maar dan vanaf Vancouver, waar ik de laatste week bij Andra en haar vriend zal verblijven. In de tussentijd hoop ik oa Lake Louise, Banff en Jasper aan te doen, allemaal gelegen in de befaamde Rocky Mountains. Verder eigenlijk nog weinig concreet afgesproken of geboekt, dat komt nog wel, of blijft open voor verandering. Jullie gaan het hier weer zien en horen/lezen, ik heb er in ieder geval al heel veel zin in!! Ik hou enorm van Canada en na de oostkust ga ik nu ook de westkust bezoeken. De voorpret met het checken van routes, plaatsen en bezienswaardigheden is al begonnen. Ik heb natuurlijk tips van locals, maar mocht je aanraders hebben, laat het me dan weten!

Tot in september!

Liefs, Liesbeth