The visa affairs: almost there! - Reisverslag uit Esch-sur-Alzette, Luxemburg van Liesbeth G - WaarBenJij.nu The visa affairs: almost there! - Reisverslag uit Esch-sur-Alzette, Luxemburg van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

The visa affairs: almost there!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

07 Juli 2012 | Luxemburg, Esch-sur-Alzette

Alweer een week hier en drukdrukdruk met stage en daarnaast alle visa zooi nog steeds afhandelen.

Laatste stand van zaken: ik heb een visa interview bij de Amerikaanse ambassade in Amsterdam op 3 augustus, jeejjjj!! Happyhappy joyjoy want dat was niet echt heel makkelijk..
Om even kort samen te vatten: ik ben ingeschreven bij Roswell Park Graduate Studies voor de interdisciplinary master in Natural Sciences, waar CanSys deel van uitmaakt. Daarna volgde de inschrijving bij de State University of New York at Buffalo (UB) maar dat haperde, want we hadden n taaltest moeten doen maar ons was verteld van niet. Dus moest een uitzondering geregeld worden, duurt laaaangg. Maar dan toch deze week eindelijk het langverwachtte en superbelangrijke I-20 formulier ontvangen vanuit Buffalo, samen met het intropakket.
Met het I-20 formulier kun je online het DS-160 formulier invullen, waarin je verklaart dat je geen terrorist bent, je familie geen geld geeft aan terroristen, je geen kindsoldaten rekruteerde of genocide pleegde etc, wat je natuurlijk met nee moet beantwoorden en anders sowieso niet online gaat toegeven... WHahahahaa!

Alleen had Olympia dat I-20 ding al eerder ontvangen en wilde een afspraak maken bij de ambasade in Luxemburg, maar werd verteld dat de eerste afspraak half augustus gemaakt kon worden. Noooo! Das voor iedereen veel te laat, dus zij naar de exchange office hier op de uni in Lux, die n leuk formuliertje maakte voor urgency en jawell toen kon ze opeens komende maandag terecht :p Stempels en formulieren, Amerikanen zijn er dol op!
Maar voor die afspraak moet je al je documenten hebben, waaronder dingen die aantonen dat je genoeg gelllllddddd hebt, dat je echt niet in de US blijft etc. Plus nog gellllddd betalen voor iets dat Sevis heet en natuurlijk voor de aanvraag van het visum zelf.
Wat later hadden wij ook het ding binnen, dus wij ook voor urgency form naar de int. office, ook snelle afspraak gekregen bij de ambassade. Alleen hebben de rest vd meiden en ik ook al die originele formulieren naar de UB gestuurd en er stond op de site van de ambassade dat ze originelen willen. Problemo!
Drie meiden zijn dus dit weekend naar NL om die formulieren opnieuw te regelen, om maandag op gesprek te kunnen. Dat leek mij wat teveel gedoe, plus dat je je paspoort in moet leveren die daarna naar je residence hier in Lux wordt teruggestuurd en dat vond ik niet zo'n fijn idee. Oh en je moest je ook nog inschrijven hier in Esch, voor 1 maand lolll. Daarom heb ik de ambassade in NL gebeld, a 15 euro per gesprek (no joke!!) om daar een afspraak te regelen nadat ik terug ben uit Lux en nog wat vragen te stellen over alle formulieren. Nu mag ik op 3 augustus komen voor de laatste stap: het echte visum aanvragen en krijgen in mn paspoort.

Kern van dit verhaal: formulieren en gelllldddd :p

Verder is het hier in Lux prima toeven. In het lab ben ik lekker aant werk, Olympia zit daar ook wat wel handig en gezellig is, aangezien we samen kunnen reizen. Verder zijn we gisteren met wat mensen vh lab naar een summerparty van de uni geweest, nog meer mensen leren kennen en 2 buien op ons hoofd gehad maar maakt niet uit. We kregen genoeg sangria van ons labhoofd om de stemming erin te houden :) Ze is nog maar 34 ofzo en houd wel van n feestje iig. Vandaag is het prima zomerweer hier om lopend boodschappen te doen (mis n fiets!), morgen regenachtig wat wel goed schrijfweer is, mn literatuurstudie schreewt nl om aandacht..

Groeten vanuit zonnig Luxemburg!

Liefs, Lies