Boston & more! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Boston & more! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Boston & more!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 December 2012 | Verenigde Staten, Buffalo

Het is alweer even geleden, maar hier dan toch het verslag van Boston!
Op thanksgiving day, n donderdag, zijn we met onze fantastische buick naar Boston gereden, gelukkig helemaal zonder oponthoud of trammelant. Inclusief de rust/tank/eet stops tussendoor hebben we er ongeveer 8 uur over gedaan, wat aardig meeviel. De snelweg was ook eigenlijk maar 1 lange route van zo’n 400 miles, best te doen zeker met onze navigatie.
Ons hotel was helemaal top, lekker luxe kamers en bedden en een zwembad, waar we al op gerekend hadden en dan ook graag gebruik van hebben gemaakt na de lange reis. ‘s Avonds hebben we ons thanksgiving dinner in een soort van Frans restaurant genoten, natuurlijk kalkoen met cranberry saus, stuffing, pompoen, boontjes en aardappelpuree, met n lekkere fles wijn erbij. Heel goed te doen! Daarna nog ff in een bar gehangen, waarna het bed wel hard lonkte en we lekker zijn gaan slapen.

De dag erna hebben we lekker uitgeslapen en zijn we richting MIT en Harvard afgereisd, wat met de metro prima te bereiken is. MIT, Massachusetts institute of technology, is dus n technologische universiteit waar engineers vanalles uitvinden, teveel om op te noemen. Er was ook een MIT museum waar ik met Tess heb rondgelopen en allerlei robots, hologrammen en meer van dat soort technologische hoogstandjes heb bekeken, erg leuk om te zien! Toen door naar de Harvard campus, die heel mooi en oud is enzo (voor Amerikaanse begrippen dan haha). En nog ff foto’s gemaakt bij Harvard Law school, u vast bekend uit de Legally blonde film! Nog wat geshopt op Harvard Square en toen terug naar het hotel om ff een restaurant te zoeken. Heb met Tess bij een visrestaurant Boston Clam Chowder gegeten, n bekend gerecht in Boston en erg lekker moet ik zeggen. Als hoofdgerecht fish & chips, gewoon omdat t ook lekker is :) Zo was de dag alweer om en gingen we op tijd naar bed.
Zaterdag was de laatste dag alweer en ik had met Tess een ouderwetsche tourist tour per bus geboekt, die ons langs de meeste bezienswaardigheden in Boston zou brengen. Dat was inderdaad zo, we hebben alle belangrijke gebouwen gezien, het tea-party ship, de USS Constitution (oudste nog in gebruik zijnde oorlogsschip) en er zat ook nog een harbor cruise bij, wat een heel mooi zicht op de stad gaf. Omdat het hop-on, hop-off was hoefden we alleen maar uit te stappen bij de haltes om wat te bekijken en later weer in te stappen waardoor we veel gezien en weinig gelopen hadden, heel handig dus! Vooral de USS Constitution was erg leuk, en nog gratis ook, je kreeg er een hele rondleiding van boven naar beneden van marine mensen die echt in dienst zijn op het schip. Het vaart ook nog een paar keer per jaar, erg indrukwekkend.
Savonds nog wat met zn allen gegeten en weer op tijd naar bed om zondag weer terug te kunnen rijden naar Buffalo. Onderweg al wat lichte sneeuw gehad en in Buffalo sneeuwde het aardig, de eerste sneeuw die bleef liggen. Al met al veel gezien en gedaan en Boston is een mooie oude stad, die best Europees aandoet, wat gezien de Engelse invloeden niet zo gek is. Zie foto’s voor een kleine impressie! (alst lukt om ze te uploaden :s)

Nu ik dit typ is het woensdag de 4e, nog maar 2 weken te gaan voordat ik weer voet op Europese bodem zet!! Heel veel zin in, alleen moet ik nog wel volgende week een tentamen maken dus ben ik nu alweer bezig met voorbereiden daarvan. Vorige keer ivm de trip niet meer mn cijfer kunnen posten, ik had een 77 en het gemiddelde was 76 dit keer, mooi toch haha. De laatste gaat ook over een deel immunologie, iets waar ik al wel wat van heb gehad dus hopelijk scheelt dat.

Over immunologie gesproken, mn nieuwe project staat er ook bol van en houd me aardig bezig. Ik ga thymussen onderzoeken (en uit muizen peuteren ja) op de aanwezigheid van verschillende soorten lymfocyten. Geloof dat ik daar vorige keer al wat over heb verteld, maar nu zijn we echt bezig en kan ik de procedure zelf uitvoeren en daarna de samples in het apparaat laden om een uitslag te krijgen. Dat heb ik tot nu toe alleen met gewone muizen geoefend, nog niet met de muizen die het gen hebben dat een verschil geeft in het aantal lymfocyten. Verder gaat het goed met het andere project met de tumoren, die blijven komen waardoor we al heel wat materiaal hebben.

Hier op het werk, nou ja sowieso overal eigenlijk, is iedereen in kerstsfeer. De secretaresse heeft de hele afdeling versiert en ook dr kantoor weer (das dezelfde als van dat Halloween kostuum) en volgende week heeft ze een ladies night avond bij haar thuis georganiseerd om de kerstversiering te komen bekijken, dat zal vast ook lekker over de top zijn haha. Ook hebben we nog een kerstlunch met ons lab en het personeel dat onze muizen verzorgt in de facility. En dan is er nog eentje van de afdeling, maar dies de 20e en dan ben ik helaas al weg, zit ik lekker thuis!
Ook buiten komen de kerstversieringen al tevoorschijn, daar houden ze wel van en in deze donkere dagen is dat toch ook wel leuk. De temperatuur schommelt n beetje opt moment, af en toe wat sneeuw maar tis jammergenoeg nog niet zo koud dat t blijft liggen. Hopelijk na de kerstbreak wel! Gisteren met Tess voor huurmateriaal wezen kijken (crapppp aaah!!) want het seizoen van de ski-club opent de 16e, maar even afwachten of het voor die tijd wat wordt.

Nou iig nog genoeg te doen komende twee weken en dan lekker thuis ff bijkomen! Heel misschien voor die tijd nog een blog, maar bij gebrek aan tijd/computer misschien ook niet.

Liefs, Lies