Starting up! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Starting up! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Starting up!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

03 September 2012 | Verenigde Staten, Buffalo

Deze week begonnen met de lessen, ook weer een ervaring. In onze master zitten voornamelijk amerikanen, hier een daar een chinees en een indier, niet zoveel als bij de undergrads gelukkig maar toch, je ziet ze hier echt overal. De lessen hier zijn verdeeld in semesters, fall is nu begonnen en loopt tot ongeveer half december, spring begint de tweede week van januari tot ongeveer ergens in mei. Dit eerste semester heb ik ethiek, oncology for scientists en immunology, de eerste twee ook met de anderen en de laatste is mijn extra vak. Alleen de planning is wat belabberd. Ethiek heb ik elke maandag van 4-5, oncologie op dinsdag en donderdag van half vier tot tien over vijf en immunologie op dinsdag en donderdag van 9 tot half 11. Dusja dan heb ik een behoorlijk gat in de tijd :s Nu moet ik wel met stage beginnen, alleen is zo’n gat met labwerk niet zo handig, je moet de tijd hebben voor dingen en t loopt nog weleens uit of je moet t aanpassen of overnieuw doen. Nou ja dat wordt even passen en meten, ik moet ook inlezen en later n verslag maken, dat zou wel in die tijd kunnen. De rest van de tijd (ma, wo, vr) kan ik sowieso opvullen met stage. Ook het tweede semester moet ik vakken volgen, oncology for scientists 2 en wetenschappelijk schrijven. Ik wou nog een extra vak doen, alleen weet ik nu niet of dat gaat lukken gezien de stageuren die ik totaal moet maken. Ik heb wel de tijd, tot augustus ongeveer maar ik wil ook nog wel hier en daar vakantie dus niet teveel tijd laten liggen overal.

Over stage gesproken, daar ben nu stappen voor aant ondernemen. We hadden afgelopen week een gesprek met Morray Campbell, de coordinator van Cansys hier op Roswell en hij zou wat projecten doorgeven. Dat waren vooral systeembiologie projecten die ik niet moet hebben, dus ik heb op de lijst die de algemeen coordinator al had gestuurd wat mensen opgezocht en ff gegeken wat ze nou precies doen en er daar 2 van gekozen die me interssant leken. Daar kan ik dinsdag op gesprek, maandag is namelijk labor day en dan doen ze alles behalve werken :) en dinsdag heb ik toch dat gat in mn schema. Toevallig hadden we afgelopen zaterdag een etentje bij Kate, onze landlord, met fajita’s die je zelf kon klaarmaken, errug lekker. Daar zat ook nog n meisje dat in ons Natural Sciences programma bleek te zitten, ze loopt stage en doet wat andere vakken dan ons. Ze kon me wel wat over de twee mensen vertellen die ik gemaild had, dat was wel handig, maar verder moet ik wel de gesprekken deze week even afwachten, kijken wat voor projecten ze precies hebben en wat ik dan moet gaan doen.

Wat hebben we nog meer gedaan? Vrijdag naar de bank geweest om nog wat dingen te regelen en er achter gekomen dat online bankieren hier nog in de fred flintstone fase is, no joke! Ik heb nl ook nog een cheque boekje van mijn rekening, lollll! In ieder geval weten we nu n beetje hoe en wat en staat er geld op mn amerikaanse rekening en heb ik de huur per cheque betaald hahaha.
Ik had vrijdag ook mn eerste hockeytraining, net zo’n belevenis! Ze spelen hier op het ‘gras’ dat ook voor de american football wordt gebruikt, wat best lang is en ook net zo prikt :( Ik heb nog niet gekeept, helaas wel uitgegleden. Was wel gezellig met de meiden en enige jongen uit het team, voornamelijk undergrads en aangezien ik al aan het laatste jaar van mn master ben begonnen, ben ik wel een vd ouderen. Maakt niet uit voort spel gelukkig, al moet ik ontzettend wennen aan het veld want het is vet traag en hobbelt als een gek, maja ik ben dan ook zwaar verwend in europa zo heb ik begrepen… Alleen zijn de tijden van de training wel wat lastig, het veld is maandag tm vrijdag van 4-6 voor ons beschikbaar en als ik drie dagen tot 5 les heb op roswell wordt dat lastig. Ik kan dus alleen woensdag en vrijdag en dan moet ik ook wat eerder weg van stage, anders heeft t weinig zin. Ik hoef niet alle dagen te trainen, de rest heeft ook werk en studie en colleges dus die komen ook niet altijd. Alleen moet ik dan wel van Roswell naar north zien te komen, via south wel een aardige omweg!

Zaterdag zijn we met Kate met de auto naar de Walden Galleria Mall geweest, eindelijk zou ik zeggen! Das de grootste mall hier in de buurt en Kate wou naar Macy’s voor pots & pans voor ons want het was sale. Nu is het hier altijd wel ergens sale heeft ze uitgelegd, maar ze had niet goed opgelet want het was geen sale meer op de pots & pans. Daar had ze lak aan, ze heeft die lui heerlijk zitten bepraten zodat ze de pannenset voor ons toch voor de sale prijs kreeg echt geniaal! Die nemen we dus ook mee op autojacht ;) Van dat front trouwens nog weinig nieuws, we zijn nog steeds vanalles aan het uitzoeken. Anyway, in die galleria mall was het wel tof dus kate is met onze nieuwe pannenset en dekbedden die we ook gescoord hadden naar huis gereden en Tess, Linsey en ik zijn verder gaan shoppen. Bizar veel winkels hadden ze daar met ook bizar veel spullen. Ik noem een sportwinkel met álles van golfclubs tot mountainbikes en van football uitrusting tot kajak, maar gelukkig ook nog een bizar groot assortiment aan sportkleding, waar we lekker wat sale items uit hebben kunnen peuteren. Verder was er ook een H&M, een foodplaza en een Forever 21, een heerlijke winkel die ik nog uit Canada ken. Nou ja we bleven daardoor wat lang hangen in de mall en moesten met de bus terug, wat hier niet bepaald makkelijk is. Zo weet geen hond waar de bushalte is want iedereen komt met de auto en de bus gaat maar ongeveer 1x per uur. Zelfs in Middelharnis gaat ie toch echt vaker op zaterdag!! Nou ja daarom waren we wat laat terwijl we naar Kate’s etentje moesten, maar nog wel net op tijd. Later op de avond kreeg ik alleen behoorlijke migraine terwijl we eigenlijk met zn allen uit wilden gaan, dus dat heb ik jammergenoeg gemist, maar we blijven nog wel n poosje dus dat komt wel goed :)

Vandaag was weer een heerlijk zonnige en warme dag, weer rond de 30, zaterdag trouwens ook en was lekker koel in de mall haha, maar we vonden dat we de zon nog ff mee moesten pakken dus daarom bij Kate aan het zwembad gecrashed en dat was echt een supergoed idee. Lekker in het koele water gezwommen en gekletst en gelezen aan de rand vh zwembad en nog bruiner geworden! En dat voor september haha. Komende week wordt het iets minder warm, hier en daar een bui, wel lekker nazomer weer iig. Morgen nog een extra dagje weekend dus nu lekker strictly come dancing kijken en boer zoekt vrouw. En morgen ook lekker weer naar de hockey, heb er toch tijd voor!

Tot later!

Liefs,

Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 80281

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: