Awesome America! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Awesome America! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Awesome America!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Buffalo

Daar gaat ie dan, het eerste verslag vanuit Buffalo, NY, USA! En ja, het is hier heellll Amerikaans, of beter gezegd: awesome!! We hadden alleen nog geen internet, vandaar de vertraging. Nu wel gelukkig :)
Eerst even bij het begin beginnen natuurlijk. De dag voor de reis wat rondgehangen in Brussel, want we hadden een hotel savonds daar ivm de vroege vertrektijd. Rond 10u smorgens vertrekken betekend rond 7u melden voor inchecken en vanuit Middelharnis is dat toch best vroeg. Wel een goed idee, Brussel is best leuk voor en dag, alleen manneken pis is nogal overrated.. Tourist trap alert!! Wel een leuke Desigual winkel he ma :) Anyway, zondag om 7u twee koffers ingecheckt op het vliegveld van Brussel, met Linsey en haar ouders & vriend ontbeten daar en nog ff dollars gehaald, in alle drukte helemaal vergeten haha. Daarna afscheid genomen en op tijd gaan boarden, de 777 zat aardig vol. Op tijd vertrokken en na enige turbulentie aangekomen op Newark, New York, toch ff leuk om de skyline weer te zien!! Alleen was mn koffer met hockeystick via de grote voorwerpen route gegaan en kwam helaas op Newark niet tevoorschijn.. Met een aardige dame gecheckt oft vliegtuig echt leeg was en hij zat er echt niet in, kwijt dus. We hadden alleen nog een vervolgvlucht naar Buffalo staan en moesten nog door de douane, dus we moesten door en op het eindpunt die koffer laten traceren. Zo gezegd, zo gedaan, bij de balie van United op Buffalo was ie gauw getraceerd gelukkig, hij was in chicago aanbeland en zou met een binnenlandse vlucht snel weer aankomen en thuisbezorgd worden. Douane verliep zeer soepel, ze hoefden alleen ons visum ff te checken en waar we in Buffalo heen gingen, stempeltje en formulier in mn pasport erbij en klaar. Waardoor we nog te vroeg waren voor onze vlucht, na alle kofferperikelen haha. Op Buffalo werden we opgehaald door onze enthousiaste landlord Kate, die alle koffers in/op de achterba(n)k propte en ons gelijk n tour door de stad gunde en ons daarna bij het huis dropte.

Hier waren onze andere drie huisgenoten al aanwezig, die waren een paar daagjes eerder aangekomen. Ons huis is echt super, we hebben een boven en een benedenwoning, die wel gekoppeld zijn. Ik woon met Linsay en Tess beneden en Angie en Olympia boven. Onze landlord nam ons daarna mee naar haar huis, waar we in het zwembad konden springen, wat natuurlijk superfijn was. Ook had ze een bbq bij de buren, waar we gelijk mee heen moesten en wat supergezellig was haha. Mensen waren echt heel aardig en t maakte hun niet uit dat wij er zomaar waren, ze vonden ons reuze interessant. Nadat we zondag aangekomen waren, moesten we maandag gelijk naar de campus en daar ook een Engelse test doen. Verder nog tig dingen regelen, van papieren tot passen en nog allerlei meer of minder nuttige workshops over hoe het leven op UB er aan toe gaat. Best vermoeiend al met al. Dat was maandag, dinsdag en woensdag op north campus, wij zitten dichtbij south campus en moeten dan de bus nemen naar north. Maar we hebben gelukkig de colleges op Roswell Park cancer institue (RPCI) en dat is vanaf zuid weer makkelijk te bereiken met een shuttlebus. Daar hadden we donderdag intro tot de master natural sciences en ook weer inschrijven en papierwerk, saaiii maar noodzakelijk. Volgens mij gingen we daarna meeten met Moray Campbell, onze coordinator vh Cansys programma. Ook was Frank, onze Cansys coordinator op de VU er, want die zou vrijdag op het symposium ook nog spreken. Daarnaast nog de Cansys studenten van Buffalo die in Amsterdam waren geweest en half september naar Luxemburg gaan om hun programma af te maken. Zij hebben al systeembiologie vakken gevolgd met de andere vier meiden, ik kende ze verder nog niet maar ze waren ook heel aardig. We hebben met Morray en Frank en nog een post-doc van zijn groep gegeten en daarna nog naar een bar gegaan voor een drankje. Een van de Cansys studenten uit Buffalo heeft ons thuisgebracht met zijn auto en ons vrijdag weer opgehaald om naar Roswell te gaan, superaardig! Sowieso heeft iedereen hier zo’n beetje een auto, aangezien nix op loopafstand is, south is op fietsafstand maar dan heb je t ook wel gehad. Wij willen er dus ook graag 1, wordt vervolgd :p

Vrijdag dat symposium van Cansys gehad, waar oa Frank en ook onze coordinator uit Luxemburg op moesten spreken, plus nog wat andere mensen, was wel interessant hoewel het vooral over systeembiologie ging (programmeren, interpretatie van data, systemen ontwerpen die biologische processen voorspellen), wat niet echt mijn ding is. Na het symposium zijn we naar een wijnbar in de buurt geweest met iedereen, inclusief sprekers en alle cansys studenten, ook weer heel gezellig. Oh er is nog een Cansys student uit Luxemburg hier, Bruno geheten, hij doet ook ons programma op Roswell qua vakken. Verder moeten we nog stage lopen, dat wordt komende week geregeld, volgende keer meer daarover waarschijnlijk. Na de wijnbar wezen eten bij een soort Griek, wat eigenlijk n egyptenaar was die volgens olympia geheel geen grieks eten serveerde en zij kan t weten ;) Nou ja was iig heel gezellig maar wel weer n lange dag. Zaterdag lekker vrij, was ook weer heerlijk weer (hele week was het zo’n 25 graden) en int weekend echt 30 graden. Ik ben met Olympia en Angie naar een mall geweest om wat kleding en sportschoenen aan te schaffen. Savonds wilden de Buffalo mensen ons mee uit nemen maar iedereen behalve Olympia waren best kapot vd drukke week, dus alleen zij is gegaan. Zondag heb ik op de fiets nog wat boodschappen gedaan (roteind en niet handig met megagrootverpakkingen!) en daarna geskypd met mn ouders en toen was het nog steeds mooi weer en heb ik lekker in de tuin gezeten :D.

En nu is het maandag en hebben we het eerste college achter de rug, nl ethiek. Verder heb ik 2x in de week immunologie en 2x oncologie en dat is het qua colleges. De rest ga ik dan invullen met stage, daar hebben we morgen (dinsdag) een afspraak voor om te bespreken.
Nou ja dat was het wel, is alweer een heel verhaal dus ik ga volgende keer wel weer verder. Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk, anders hoor ik het wel!

Tot later,

Liefs, Lies

• 28 Augustus 2012 - 09:40

Ilse:

Het verhaal is duidelijk hoor :)
    Wanneer had je je koffer weer terug? Heb je niet dagen in je vliegtuig-outfit hoeven rondlopen?
    Heb je de Niagara Falls al gezien vanaf de Amerikaanse kant?
    Veel plezier en studeerse!

• 28 Augustus 2012 - 10:37

Julia Van Rossum:

Hallo, Je hebt in korte tijd, weer van alles beleefd, je koffer zoek en van alles regelen.
    Het hoort erbij, gelukkig ga je nu aan je college beginnen, succes ermee.
    groet, Julia

• 29 Augustus 2012 - 03:18

Liesbeth G:

Haha we kwamen zondag om een uur of 5 aan en de koffer was er de volgende dag om een uur of 9, aan huis :) Dus gelukkig niet hele dagen in stinkoutfit haha. Nee nog geen falls gezien, we hebben nog geen auto, maar dat komt vast wel goed binnenkort!

• 02 September 2012 - 10:13

Crispijn:

Hee lies! Leuk om weer al je belevenissen te lezen! Het was allemaal een drukke tijd merk ik. Ben je nu al een beetje ingeslingerd? Mooizo dat huisvesting in ieder geval dik voor elkaar is. Je moet er tenslotte toch een heel jaar wonen:) Succes met de colleges komende tijd en maak er wat leuks van! Groetjes Cris

• 02 September 2012 - 16:12

Jenny:

Beste Lies,

Ik begin morgen met MSc biomolecular sciences aan de VU en ik ben erg geintereseerd in het Cansys programma. Ik vroeg me af of ik je kan mailen voor een aantal vragen over dit programma.

Vriendelijke groet,

Jenny Singh

• 03 September 2012 - 02:30

Liesbeth G:

Hey Jenny, dat kan zeker! Heb je mn vu mail? Die kun je als het goed is wel online vinden, is niet zo handig die hier zo neer te zetten, anders heeft rieky m ook wel voor je. Hoor het wel! Groetjes Liesbeth

• 03 September 2012 - 19:08

Jenny:

Hey Liesbeth,

Super bedankt! Ik heb je net een mail gestuurd.

Groetjes Jenny