Spring Break is coming! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Spring Break is coming! - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Spring Break is coming!

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

04 Maart 2013 | Verenigde Staten, Buffalo

Jaaa bijna vakantie!! Zo'n zin in :)
Zoals ik al eerder meldde, ga ik voor spring break naar Montreal. Spring break wil zeggen dat ik n week geen les heb, nl van 11 tot 15 maart. Ik ga naar mn vrienden Ashley en Neal in Montreal, waar ik mag logeren, dus dat is helemaal top. Alleen hebben zij gewoon werk, daarom ga ik vrijdag de 8e al reizen en woensdag de 13e weer terug. Tis nog best een reis, ik ga vrijdag om half 8 smorgens met de bus (megabus) rechtstreeks naar Toronto, naast n stop bij de grens natuurlijk, ff weer n stempeltje scoren :) Ik kom alst goed is rond 10u aan en om half 12 gaat de trein naar Montreal, waar ik rond 5u aankom. Nee de hsl hebben ze hier nog niet uitgevonden, maja ik zit vast prima dus maakt niet uit. Woensdag ga ik om half 11 met de trein terug, kom ik rond half 4 aan en gaat mn bus om 8u, want ik heb nl een ticket voor 5 dollar weten te scoren bij de megabus en t was of dus 4u wachten voor deze of 2u voor de greyhound, die er n uur langer over doet want die stopt bij elk gehucht. Dan ga ik liever nog ff toronto bekijken, altijd leuk!

Wat ga ik verder doen in Montreal? Uuuhm natuuuuurlijk bij Reubens eten, de one and only Reubens smoked meat sandwich is onweerstaanbaar! Hun carrot cake ook, ff gaatje voor over laten :p En nog naart park, mont royal, om te schaatsen of wandelen of wat dan ook. Verder naar mn oude huisbaas en haar hond om te lunchen en nog ff binnen wippen bij mn oude lab natuurlijk om hallo te zeggen! Tja verder weet ik t nog niet echt, moet nog wat souvenirs scoren voor deze en gene en wat adresjes langs voor spullen die ik in de USA niet kon vinden. Anyway: ik heb er zin innnnn!

Nu nog ff druk op stage daardoor, voorbereiden wat Mike moet doen als ik weg ben en hopen dat t allemaal goed gaat. Vorige keer was ie wat dingetjes vergeten maar nu ga ik geen 3 weken weg gelukkig dus t zal wel loslopen. Alle injecties moeten natuurlijk gewoon doorgaan en ook tumoren opsporen en meten en dat liefst op de standaard dagen, alleen ben ik precies vrijdag en maandag weg. Dusja dat moet ik ff allemaal goed opschrijven zodat het allemaal gewoon volgens schema loopt.

Afgelopen week was volgens schema het scheiden van de jonkies aan de beurt. Jawel ruim 140 muizenjongen bekijken om de mannetjes van de vrouwtjes te scheiden en in aparte kooien te doen zodat we straks niet opeens nog meer kleine muisjes krijgen. Had t nog niet eerder gedaan dus het was een hele puzzel, heb het over 3 dagen verspreid. Maar tis aardig gelukt moet ik zeggen, op n gegeven moment heb je er wel kijk op gekregen, maar soms is het ook lastig als ze wat kleiner zijn, dan kun je t eigenlijk niet goed zien. Die heeft Mike later nog ff gecontroleerd. En dan moeten al die kooien dus nieuwe kaartjes met de nrs van de muizen erop en van welke ouders ze afstammen, echt n berg werk kan ik wel zeggen. Was daardoor vrijdag wel aardig kapot.

Zaterdag daarom niet zoveel gedaan, alleen naar de film geweest met Tess, we hebben Argo gezien. Vond het zelf echt n goeie film, ondanks dat ik wel wist hoe t afliep (goed haha). Waargebeurde verhalen vind ik altijd wel interessant. We zijn zondag verder niet meer wezen skieen, tis elke keer n eind rijden, bijna 2u voordat we er zijn en daar hadden we ff niet zo'n zin in. Wanneer weer is ff de vraag, omdat ik komend weekend weg ben en t weekend erop gaan we St Patricksday vieren bij vrienden dus wanneer we daarvan bijgekomen zijn zien we wel. Na spring break is de pas toch afgelopen en het seizoen loopt op zn einde, ligt aan de sneeuw maar wie weet.

Dat was ff snel de update, had ff kwartiertje over op stage ;) Nu naar les! En de volgende keer alle verhalen over Montreal!

Liefs, Lies

  • 05 Maart 2013 - 12:34

    Joram:

    Klinkt allemaal weer goed Liesbeth, denk dat springbreak aangename afwisseling is van iedere dag tussen de muizen zitten :)

  • 05 Maart 2013 - 17:49

    Julia Van Rossum:

    Geniet van je uitstapje naar Canada, daarna met frisse moed je muizen weer controleren.
    Succes met alles, groet Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 80151

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: