Singapore dag 3-7 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Singapore dag 3-7 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Singapore dag 3-7

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

06 Oktober 2016 | Singapore, Singapore

Hallo daar!
Alweer bijna een week verder, tijd vliegt! Ik ben vooral druk met de conferenties, dus daar eerst wat over. Zondag begon de eerste, met een hele dag lezingen en pauzes tussendoor. We gingen met de metro heen en terug en dat lukte weer prima, het was goed te vinden. Maandag was min of meer hetzelfde, behalve dat we savonds het conferentiediner hadden. Dit was bij Satsy by the bay, dus bij de haven. Het was eigenlijk een soort foodcourt, met verschillende stalletjes waar je vanalles kon krijgen van satay en vis tot indiaas en nog veel meer. We kregen bonnen om hier eten te halen en het duurde even maar toe hadden we lekkere sate, rijst met ananas geserveerd in een ananas en loempia's. Misschien wat standaard maar toch anders dan je in nl proeft. Met de aanwezige phs studenten hebben we er een gezellige avond van gemaakt en we zijn met een paar andere deelnemers die ook in ons hotel zaten terug gegaan met de uber taxi. Nooit gedaan maar ging snel en je betaalt online geloof ik, was iig vet handig!

En zo ging het eigenlijk de hele week, praatjes overdag en savonds eten. Dinsdagavond ben ik met de twee studenten die ik van de japan cursus ken, shermaine en sophia, en meer mensen van hun lab wezen eten bij een Singaporees-indiaas restaurant (alles is hier en aziatische mix). Shermaine woont hier in Singapore en wist n leuk restaurant van een vriendin, die we daar zagen en ons de kaart uitlegde. We kregen uiteindelijk allemaal verschillende dingen om te delen en ik vond het erg lekker en leuk om met allemaal verschillende mensen zo te eten. Het restaurant was van de ouders van shermaines vriendin en die trakteerden ons op het eten dus dat was ook heel aardig van ze!

Nu ik dit schrijf is het donderdag en zit mijn eigen presentatie erop, in de sessie van skeletal disorders. Ik had m woensdag nog even gedaan voor shermaine rn sophia en die hadden nog wat opmerkingen, dus daar savonds nog even aan bezig geweest. Zelf denk je dat het allemaal duidelijk is, maar voor een buitenstaander is dat soms toch niet zo en moet er wat anders of wat bij. Donderdag ging de presentatie best aardig, al had ik tijd over dus zal toch te snel gepraat hebben (sorry ma!). Anyways, ben ik daar ook weer vanaf. En nu is het donderdag en heb ik wat tijd over om dit te typen voordat we naar het diner van de tweede conferentie gaan :)

Morgen is er nog eeen halve dag conferentie, maar dan slapen we savonds niet meer in ons conferentiehotel, maar in het Marina Bay Sands. Ik kan dit hotel beschrijven als een boot die is geland op 3 pilaren, maar dan is het design nog niet echt goed beschreven, dus google het even zou ik zeggen. En google daarna dan gelijk maina bay sands pool, dan weet je waar we de rest van de dag rondhangen! Met korting geregeld door Shermaine en de halve conferentie is jaloers op ons haha. We zitten nl ook voor deze conferentie in de vergaderzalen naast het hotel, dus we zijn er al dichtbij en heben er onwijs zin in!! Hoe het was horen jullie uiteraard later!
Zaterdag zijn we nog en dagje in Singapore, want we hebben daar nog weinig van gezien, al moeten we om 17u weer op het vliegtuig naar Kota Kinabalu, Borneo! Dan begint de vakantie echt, dus waarschijnlijk meer vanuit daar.

Met dank aan Margo voor het gebruik vd tablet en excuus voor de daardoor ontstane fouten!

Liefs, Liesbeth

• 06 Oktober 2016 - 13:28

Julia:

Het klinkt heel goed! Groet en succes Julia

• 06 Oktober 2016 - 20:52

Je Moeder:

Ha Lies, lekkergevoel dat het erop zit zeker? Kreeg je nog reacties uit de zaal?
    Prettige overnachting in je superdeluxe hotel en je zwembad tot de horizon!