Februari - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Februari - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Februari

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

07 Maart 2021 | Zweden, Umeå

Tja eigenlijk is februari een herhaling van januari :-)
Er ligt nog steeds sneeuw, al is er niet echt veel meer bijgevallen en is het ook al een weekje gaan dooien. Daardoor werd het wel levensgevaarlijk, omdat de gesmolten sneeuwlaag natuurlijk glad was en ook snachts weer op ging vriezen. Linke soep dus, maar er werd tussendoor goed gestrooid waardoor de weg en het fietspad weer zichtbaar is. Dat rijd dan wel prima, al is het nog niet overal zo. Inmiddels is het weer ‘gewoon’ onder 0, wat wel fijn is want beter dan die -20 steeds. Dan is Middagsberget (in Vännas) dicht namelijk, dus dat moeten we niet hebben. Verder zijn Irene en ik nog steeds zo’n 2-3x per week daar te vinden en hebben we er de grootste lol. Superfijn als je de piste kent en lekker vaart kan gaan maken. Of wat bankjes kan pakken in het funpark, waar diverse obstakels staan van makkelijk tot moeilijk. Ook leuk om te doen! Irene heeft ook een GoPro, waar je leuk filmpjes mee kan maken van alle capriolen dus we vermaken ons daar echt prima.

Daarnaast heb ik nog geschaatst, beide keren met de Nederlandse mensen hier. Het groepje bestaat oa uit mensen die hier al langer wonen met bv hun ouders, een relatie hebben met een Zweed(se) en mensen zoals ik die aan de uni werken. Wel gezellig om daarmee af te spreken en wat leuks te doen. We hadden afgesproken op de vijver bij de uni te gaan schaatsen, want ik had gezien dat die dichtgevroren was en ze waren er ook aan bezig geweest om het ijs wat te egaliseren. Alleen daar aangekomen bleek die weer vol te liggen met sneeuw, want er was toen net zo’n 10cm gevallen. Dusja dat werd eerst sneeuwruimen, waar je wel lekker warm van werd. Op den duur hadden we wel een mooi baantje en hebben we wat rondjes kunnen maken. Ook had iemand nog warme glögg mee, lekker! Na een uurtje had ik het wel weer gezien en mn schaatsen (geleend weer van de fritidsbank) deden ook een beetje zeer aan mn voeten. Twee weken later zijn we spontaan nog een keer gegaan, want toen meldde iemand dat ze de vijver geveegd hadden en dat er een mooi ijsvloertje lag. Dat was ook zo en er stonden ook 2 doeltjes voor ijshockey waar wat Zweden mee bezig waren. Iemand van onze groep had ook zn sticks en puck mee dus daar ook nog wat mee aangeklooid. Kan melden dat het best lastig is om op de been te blijven en daarnaast die stick te hanteren! Wel leuk om te doen hoor, maar het vraagt nog wel wat oefening haha.

Verder zijn mn dagen hier een beetje geteld denk ik. Misschien dat uit eerdere blogs al duidelijk was dat ik hier niet nog een jaar wil blijven, anders bij deze.Het is helaas niet wat ik gedacht had, zowel qua werk als qua collega’s. Had afgelopen week overleg met mn prof over wat ik nog moet doen en dat is nog een klein deel praktisch werk, maar daarna alleen nog maar analyse van de verzamelde data en schrijfwerk. Ze meldde dat ik dat ook thuis mag doen (ivm een nieuwe coronapiek hier wordt dat ook weer sterk aanbevolen) en dat thuis dan in principe ook Nederland mag zijn. Dat werd trouwens een beetje gekoppeld aan mn appartement, want ze wist wel iemand die dat over wilde nemen, incl meubilair. Win-win natuurlijk als je als nieuwe medewerker zo in een gemeubileerd appartement kan en ik mn spullen zo makkelijk kwijt kan. Al klonk het ook n beetje als n dealtje wat ze voor me gemaakt had met iemand van de uni, maar goed het is wel handig. Hoe/wat/wanneer weet ik nog niet, dat moet ik nog even gaan overleggen. Verder ben ik ondertussen natuurlijk wel aan het rondkijken naar wat anders, waar ik hier helaas verder niet zoveel over kan zeggen.
Tot zover mijn verhaal, hopelijk volgende keer meer nieuws!

Liefs, Liesbeth

  • 08 Maart 2021 - 15:58

    Julia Van Rossum:

    Hallo Liesbeth, je tijd in Zweden zit er binnen kort op begrijp ik, een goede afsluiting en een goede thuisreis gewenst. Wel fijn dat je een werkervaring hebt opgedaan. succes met het vinden van een nieuwe uitdaging in een baan,. groetjes, Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Postdoc Zweden 20-21

Onderzoek doen in Umea, Zweden

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2021

April

03 April 2021

Maart

07 Maart 2021

Februari

06 Februari 2021

Januari

12 Januari 2021

December
Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 80183

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: