Maart - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Maart - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Maart

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

03 April 2021 | Zweden, Umeå

Dit is mijn laatste verslag vanuit hier, want over 27 dagen vlieg ik namelijk weer terug naar Nederland.
Op zaterdag 1 mei, als alles goed gaat tenminste. De overdracht van mn appartement en inboedel zijn iig geregeld en de verplichte coronatesten gepland, dus hopelijk wordt mijn vluchtschema niet weer omgegooid zoals de laatste keer dat ik vloog...

Afgelopen maand heb ik mn praktische werk zo'n beetje afgerond en ben ik nu toe aan het tellen van de cellen op de foto's die ik heb gemaakt (saaaiiii) en het schrijven van een soort verslag in artikel stijl (ook saai), dingen die ik iig ook thuis kan doen. Alleen thuis is ook saai, maar dan kan ik iig mn eigen dag indelen en bv af en toe een rondje wandelen ofzo om uit de saaiheid te komen. Verder moeten de vissen nog wel gecheckt en gevoerd worden op onze vaste voerdag, dus op donderdag zal ik nog wel naar werk gaan daarvoor. Maar verder hoef ik het voor mn collega's toch niet echt te doen, dus prima zo. Ongeveer 90% van de tijd lunchte ik toch alleen, dus dat dat maakt niet zoveel uit. Ik had al eerder gemeld dat de meeste mensen hier vroeg beginnen (8u of eerder) en dan ook vroeg lunchen (vanaf 11u al) waardoor er rond 12.30 weinig mensen meer zijn. Heb gelukkig wat ex-collega's af en toe kunnen spreken, wel zo gezellig. En 's avonds vaak kunnen quizzen met mn quizgroep, want ook dat is tegenwoordig allemaal online. Maar hopelijk kan ik vanaf mei weer wat mensen in levende lijve zien, wel zo fijn!
Ik heb nog weinig tijd/energie over gehad om naar nieuwe banen te zoeken, al heb ik de eerste brieven er al wel uit gestuurd en afgelopen maand ook al een sollicitatiegesprek via zoom gehad, maar ben ik het daar helaas niet geworden. Denk dat ik daar thuiswerkend ook meer aandacht aan kan besteden. Ik moet tenslotte ook weer wat anders nadat ik hier echt klaar ben.

Verder heb ik afgelopen maand nog wel wat gesnowboard, al is inmiddels de dooi hier ook ingezet. Gelukkig konden Irene en ik nog wel lekker een flink aantal keer gaan, totdat de sneeuw echt slecht werd. Daarom hebben we vorige week onze spullen ingeleverd, want het was geen doen meer. Je moet ook op je hoogtepunt stoppen en inmiddels heb ik de 50km per uur bijna aangetikt en flink wat boxen getemd, dus dan mag het wel :p Ja dat is het mooie van een piste kennen en 3x per week gaan, dan ga je heul hard vooruit. Letterlijk haha. Bizar eigenlijk, Middagsberget heeft maar 3 pistes maar het was ontzettend veelzijdig en heeft me nooit verveeld. De makkelijke groene piste ging al gauw lekker, dus voor de hogere snelheden moest ik naar de blauw/rode, wat elke keer beter ging. Daarnaast ook wat kleine sprongetjes gedaan en aardig wat boxen gehad. Helaas was ik de laatste keer wat overmoedige en ben ik er van eentje afgevallen, waardoor mn linker scheenbeen nu helemaal blauw is en een wond heeft, dus maar goed dat ik stop haha. Nou ja, gelukkig hebben we de filmpjes nog waarop het wel goed ging, was leuk om met de GoPro van Irene onszelf te filmen.

Nu is het de laatste weken vooral zonnig hier, heel fijn, waardoor de sneeuw in rap tempo wegsmelt. Al ligt er wel heel veel her en der, dus het duurt wel even voor alles echt weg is. Er was al wel een open plek op het grasveld bij de uni, dus de eerste jugger training buiten stond vandaag gepland. Toevallig bleek het voetbalveld bij de uni sneeuwvrij gemaakt, waardoor we niet in de modder hoefden te spelen maar gewoon het kunstgras op konden. Beter! Verder vermaak ik me ook nog in de gym, want die is hier met aanpassingen (inschrijven met tijdslots, gelimiteerd aantal mensen in alle zalen) gewoon open. Dat zal volgende maand in NL nog niet het geval zijn, ben ik bang.. Hier gaat het qua corona alweer wat beter, de 2e piek loopt goed naar beneden, al zijn dit paasweekend en de komende week de maatregelen nog wel van kracht. Hopelijk gaat dat met de lente in zicht en meer buitenactiviteiten verder naar beneden (al zijn die nooit gestopt hier). Dusja, ik vermaak me ook nu de sneeuw langzaam wegsmelt nog best aardig. Die vrijheid zal ik in NL wel een beetje missen, hopelijk gaat het daar ook gauw beter.

Nou dat was het wel voor hier. Ik zal nog wel een afsluitend blogje plaatsen, maar zoals gezegd zal dat in mei vanuit NL zijn. Tot dan!

Liefs, Liesbeth

  • 05 April 2021 - 15:16

    Julia Van Rossum:

    Hallo Liesbeth,

    Ik wens je nog een goede maand april toe in Zweden, een goede thuisreis en succes met de afronding van het project. Hartelijke groet, Julia van Rossum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Postdoc Zweden 20-21

Onderzoek doen in Umea, Zweden

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2021

April

03 April 2021

Maart

07 Maart 2021

Februari

06 Februari 2021

Januari

12 Januari 2021

December
Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 80196

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: