Spanning loopt op - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Spanning loopt op - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Spanning loopt op

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 Augustus 2010 | Nederland, Middelharnis

Ja de tijd gaat hard nu! Maar even een kleine update weer.
Nog steeds bezig met alle laatste dingen te regelen, gelukkig nu eindelijk mn creditcard binnen, GEEN dank aan die treuzelaars van Rabo. En mn low-budget hotel voor de eerste paar dagen geboekt, hotel Stay montreal. Soort geupgrade hostel, met eigen kamer en gedeelde badkamer.
De eerste dagen dat ik in Montreal ben hoop ik een kamer te scoren. Hotel zit zowat naast de metro, t belangrijkste vervoermiddel in Montreal. Dat is ongeveer net zo groot als R'dam + omliggende wijken t/m Spijkenisse aan toe. Daarom dus ook net zo'n uitgebreid netwerk. Nu kan ik wel cheap in Spijk gaan zitten, maar elke dag dan 3 kwartier reizen lijkt me minder. Dus even goed opletten waar ik n kamer zoek. Gelukkig staat er veel te huur, voor redelijke prijzen. Tja iedereen wil wel op de hotspot wonen, maar daar betaal je dan natuurlijk wel naar. Moet n beetje binnen mn budget blijven ;)

Ondertussen mn 1e koffer al vol weten te krijgen, lang leve de vacuumzakken :p Lekker dikke vesten, winterjassen, skibroek etc in gepropt, ff stofzuigen en hop, n hele berg past makkelijk in je koffer. In de tweede nog wat gewone kleren, handdoeken etc en schoenen enzo en alle prullaria die ik verder denk nodig te hebben als fototoestel en toiletspullen. Gelukkig is Canada niet de middle of nowhere en hebben ze er ook winkels, maar n beetje eigen spullen wil je toch meenemen.

Verder al mn reisvrienden eens uitgevraagd of ik nou bij overstappen zelf mn koffer weer naar de bagage vh andere vliegtuig moet sjouwen - sorry, nog maar 1x 3u rechtstreeks gevlogen! - en nog meer onzin over ze heen gespoeld ;) Ik vlieg via Amerika, met alle problemen van dien. Zo is het handig een TSA slot te hebben, aangezien die Yanks legaal je koffer open mogen breken als ie op slot zit. Met n TSA slot heb je daar geen last van, die kun je op slot doen en heeft de douane de loper van. En ik schijn me te moeten aanmelden bij de immigratiedienst, want ik zit in n Amerikaans vliegtuig, hoewel ik eigenlijk niet in Amerika kom want ik ga gelijk, achter de douane nog steeds, door naar Canada. Majaaa tegenwoordig zijn ze zo streng dus ik doe t maar netjes, krijg ik iig geen gedonder.
Hoop werk voor n vlucht!

Phoe afscheid komt nu toch al dichterbij, al feestje gepland met vrienden in Den Haag, met familie, met mn collega's opt werk :s Weird om mensen zo lang niet te gaan zien! 9 maanden is best lang, gewoon n heel schooljaar. Maar t wordt vast leuk daar, n hele ervaring en een halve talencursus ;) Heb er nog steeds veel zin in!!

Liefs Lies

  • 14 Augustus 2010 - 11:48

    Ilse:

    Ik ben zooo benieuwd hoe je het gaat hebben!! Het is er volgens mij zo mooi. We zullen zien of je het reizen hierna, net als ik, zo in je bloed gaat krijgen. Zou willen dat ik mee kon gaan.
    Wat een geregel zeg voor alleen een vlucht. De Amerikanen houden alles in de gaten.
    Heb zin in het tapas avondje!!
    x Ils

  • 15 Augustus 2010 - 13:29

    Ellen:

    Hey!
    Ik ga je blog zeker bij houden! Leuk om te lezen wat je allemaal mee gaat maken daar!
    Suc6!
    xx

  • 30 Augustus 2010 - 19:05

    Ferdi:

    Ha Liesbeth, het komt nu wel dichtbij, veel succes daar en veel plezier in de sneeuw!
    grt Ferdi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 80145

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: