Update vanaf vorige week - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Update vanaf vorige week - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Update vanaf vorige week

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

21 Mei 2011 | Canada, Montréal

Voordat ik alles vergeet maar even eerst de update vanaf vorige week zondag typen.

Ook deze week nog alleen maar bezig geweest met de laatste hand aan mn verslag te leggen, alle figuren etc erin te krijgen, alle laatste informatie ein verwerken en alles corigeren. Weinig nieuws verder over te melden, behalve dat ie nu in totaal zo’n 18.000 woorden heeft, maar dat is incl bijlagen. Verslag zelf is zo’n 33 pagina’s, bijlagen ondertussen een stuk of 25 :p Genoeg te lezen dus haha. Zaak was natuurlijk alles helemaal kant en klaar maken voordat we op vakantie gaan.

Verder nog meer afscheid nemen eigenlijk :s Woensdag nog met Andra naar de voetbalwedstrijd geweest waar we al 2 maanden kaartjes voor hadden: Montreal Impact vs Red Bull New York met in de gelederen Thierry Henry! Dus wij de eerste helft proberen de beste foto te maken, helaas wastie de 2e helft de kleedkamer ingedoken. Ook na afloop kwam ie niet mee naar buiten voor de door Andra felbegeerde handtekening Wel hebben we nog het broertje van Rooney gespot, wisten wij veel dattie n broertje had maar jawel, hij had wel zo’n zelfde postuur en zn naam verraadde het :p De wedstrijd zelf was n beetje tam, niet zo gek voor een vriendschappelijke wedstrijd. Voor mijn eerste echte voetbalwedstrijd was het prima, we hadden goede plaatsen achter het doel, naast het sfeervak dat los ging alsof hun leven ervan afhing. En dat voor een vriendschappelijke wedstrijd, haha. Anyways, geweldig genoten :)

Vrijdag moest ik smorgens op tijd op om naar het vliegveld te gaan, want Wolfert zou landen rond 10u! Dat was een kwartiertje later, maar eer hij uit de douane enzo was, was het toch alweer bijna 11u. Vlucht en alles was goed gegaan, alleen wastie n beetje moe. Daarom zijn we ff naar mijn huis gegaan om spullen te dumpen en bij te komen int zonnetje. Ik heb m gelijk maar geïntroduceerd in het leven van Montreal door m naar de Subway te slepen voor n broodje (behoorlijk wat brood voor weinig geld). Daar heeftie iig nog wat aan gehad, later meer ;) Na een beetje uitgerust te zijn, gingen we door naar de stad voor wat sightseeing, wat boodschappen en een ijsje. Daarna weer terug naar huis (leve de dagkaart) om te eten en daarna weer terug naar de oude haven, naar de basiliek. Daar was ik ook nog niet geweest en we gingen voor de lichtshow die daar gegeven zou worden. Was er mooi, zeker n aanrader om te doen! Zie foto’s (tzt, weet niet of ik kan uploaden). Toen nog wat gedronken op de vakantie en maar terug gegaan naar huis om te slapen, dat was wel nodig ondertussen.

Zaterdag was een druilerige dag, lekker rustig ontbeten enzo en Wolfert is smiddags zelf lekker de stad in geweest zodat ik ook nog wat tijd had om mn dingen te doen. Die kwam eind vd middag weer terug, want ik had zaterdagavond mijn afscheidsetentje voor alle vrienden en bekenden bij de Mexicaan. Uiteindelijk waren we totaal met 16 man en een heel leuk bont gezelschap van collega’s, vrienden, Nederlandse vrienden, mn huisgenootje en nog allerlei aanhang, maar iedereen kon het bijzonder goed met elkaar vinden. Nog wat erg leuke afscheidskadootjes gekregen, gewoon kleine dingen maar erg leuk als herinnering natuurlijk.
Daarna hadden Wolf, mn huisgenootje en ik nog zin om ergens heen te gaan om nog wat langer een leuke avond te hebben, dus daarom zijn we naar de gay-village gegaan, naar Mado. Daar was ik al eens eerder geweest, maar die hebben, zeker in het weekend, drag-queen shows. Het is een soort playbackshow waar ze helemaal uit hun dak mee gaan en allerlei over de top acts uitvoeren. Onwijs leuk, ook omdat er zeker 6 groepen meiden op vrijgezellenavond waren, die de hele tijd in de maling werden genomen door de ‘dames’.
Erg gelachen en zeker plezier gehad, maar om 2u waren we er wel weer doorheen en gingen we terug naar huis.

Zondag daarom smorgens weer rustig aan gedaan, beetje was gedraaid enzo (moet ook ergens gebeuren) en smiddags regende het nog steeds. Daarom zijn we op zoek gegaan naar de dollarbios voor n leuke film. Het duurde even (lopenlopenlopenlopenlopen) maar toen hadden we ook wat: een leuke film (Arthur, met Russel Brand) popcorn en cola voorrrrr jawel nog geen $5 dollar, oftewel €3.50 whahhahaaa! Kijk daar doe je t voor.
Savonds zijn we nog naar Andra gegaan om de eerste wedstrijd van de Eastern Finals te kijken waar Vancouver in beland is. Mooie wedstrijd natuurlijk en Wolfert vond het ook allemaal wel interessant omdat ie t voor de eerste keer zag en ze elkaar af en toe de hersens insloegen :p

Maandag moest ik ‘gewoon’ werken en Wolfert had al geregeld dat ie ma t/m woe in Quebec city zou zitten, dus die was ook pleite. Nog heel druk gehad met allerlei dingetjes in mn verslag en ook mn afscheidslunch met mn lab gehad. Bij hoge uitzondering ging ook mn professor mee, normaal skipt ze de feestjes enzo. Ze hebben me allemaal good-luck gewenst voor de toekomst :) Komt vast goed! Smiddags had ik nog met Ashley doorgenomen hoe ik een poster in powerpoint maak. Aangezien die meiden dat regelmatig doen, zijn ze daar behoorlijk goed in en ik heb er nog maar 1x eentje gemaakt, dus dat was wel een openbaring. Moet goedkomen!!
En smiddags heb ik van Ashley en Paulina en hun man/vriend Neal & Ryan nog een heellllll mooi kado gekregen: een officieel NHL Canadiens ijshockeyshirt!!! Jaja en dat is wat waard hoor! Vind het ook echt supertof, nu kan ik m zelf met de hockey vaak aan en kan ik aan hen denken!! Ze vonden het zo leuk dat ik zo hooked aan ijshockey ben geworden, dat ze me dit wilden geven als aandenken.

Dinsdag ook nog hele dag aan mn verslag gewerkt, pagina nrs invoegen, plaatjes goed zetten en nog meer. Ashley heeft mn verslag op spelling en ook een beetje al of het wetenschappelijk ‘staat’ zodat de meeste fouten er al uit zijn. Soms heb ik hele kromme zinnen en kan ik niet precies zeggen hoe t zit, wel handig als iemand daarnaar kijkt.

En woensdag moest ik smorgens ook nog ff wat op het werk fixen en daarna alweer door naar het vliegveld, dit keer om mn ouders op te halen!!
Na wat spannende minuten die wel uren leken kwamen ze gezond en wel aan, wat eindigde in een wederzijds tranendal. Maja dat kan gebeuren als je mekaar 8.5 maand niet ziet.

En nu zijn we op camperreis en zal ik proberen dat bij te houden en af en toe waar mogelijk te uploaden.
Voor zover gaat alles wel ok, tis nog wennen aan dat ding en om met elkaar hutje mutje te zitten, maar de route is mooi en alles gaat wel goed. Tot later!!

Liefs, Lies

  • 22 Mei 2011 - 13:08

    Julia:

    Fijn dat je ouders goed zijn aangekomen een goede vakantie met jullie vieren toegewenst, gedeeltelijk met jullie drieen, tot ziens Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 80194

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: