Campertour so far - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Campertour so far - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Campertour so far

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

25 Mei 2011 | Canada, Huntsville

Kijken of ik een kleine impressie kan geven van wat we tot nu toe gedaan en gezien hebben.
Donderdagmorgen had ik nog eindgesprek met mn prof, ze was heel aardig (zoals altijd) om uit te leggen wat ik nog kan verbeteren en uiteindelijk heb ik een 7.4 voor mn praktische deel gekregen. Telt voor 40% mee, naast het verslag (40%) en verdediging verslag (20%) dus hoeveel ik moet halen om een 8 te halen weet ik nu al niet meer :p
Anyways, toen ik donderdag terugkwam, stonden mn ouders met t hondehok net voor de deur en hebben we dat ff uitgecheckt. Viel mee, voor 6 personen ontworpen en met zn 4en bevolken voor 1 week moet lukken. Daarna al mn zooi in de koffers gepropt, eentje gedumpt samen met mn snowboardzooi in de kelder van mn superaardige huisbaas, die nog n bloemetje gegeven voor alle moeite en daarna de laatste koffer int hok gegooid, met alle spullen van mn ouders en Wolfert.

T was al redelijk laat dus eerste camping opgezocht, net voor de ‘grens’ met Ontario. Beetje behelpen de eerste keer met dat hok, je weet niet hoe t allemaal werkt enzo en slapen op een kinderbed bleek ook niet zo’n goeie zet (auw mn teen XD).
Vrijdag hadden we al wat meer dingen op het programma en zijn we langs Fort Henry gereden, verdedigingswerken vd Engelsen die flink met de Fransen hebben gevochten overal. Daarna wilden we nog een cruise langs de 1000 eilanden doen, maar dat lukte niet want het hoogseizoen was nog niet begonnen dus de boot voer nog niet
Dan maar weer door naar een camping want de volgende dag wachtte namelijk Toronto! Zaterdag die kant op gereden, helaas door file wat tijdgebrek en alleen even door de stad gebanjerd en in de rij vd CN Tower gestaan, maar dan had je ook wel wat, nl heel hoog en ver uitzicht.

Zondag: Niagara Falls!! Hier waren we gelukkig wel op tijd aangekomen, daardoor ruim de tijd gehad om smorgens gelijk de Maid of the Mist in te gaan. Letterlijk het schip in, want je kwam er werkelijk zeiknat uit hahaha poncho of niet! Was erg indrukwekkend om die muren van water te zien en op de draaikolken te dansen en er niet in te belanden. Nog best wat aardige foto’s gemaakt :p Twas een beetje bewolkt, gelukkig kwam de zon in de middag en konden we daardoor vanuit de Skylon Tower prachtige foto’s maken en alles nog beter bekijken. Was supermooi om er geweest te zijn, aanrader! Alleen niet blijven steken in het kermis/lasvegas dorp dat Niagara Falls heet..

Maandag hadden we vooral een rij-dag, kilometers maken richting Midland. Via St-Jakobs, naar de mennonnieten gluren die er amper waren. Of onherkenbaar want niet met paard&wagen maar gewoon met de auto :) Wel mooie handwerkjes enzo, want daar hebben ze alle tijd voor zonder elektriciteit enzo. Gelukkig op tijd in Midland aangekomen.

Daar dinsdag een nagebouwd Hurondorp bezocht, wat niet zo heel erg boeiend was helaas, hadden we wat meer van verwacht. Dat vonden we weer wel in het nagebouwde Jezuïtendorp St-Marie-among-the-Hurons, die de indianen ook wilden bekeren. Het was een heel mooi dorp met ‘acteurs’ erin die ook nog echt iets nuttigs vertelden over hoe de Jezuïten samenleefden met de Wendat (later Hurons) maar uiteindelijk door ze opgejaagd en vermoord werden. Soort archeon idee, wel mooi! Toen vroeg naar bed gegaan.

Woensdag moesten we nl vroeg op, want Wolfert moest om 9u op de bus gezet worden in Orillia, klein eindje vanaf Midland. Kwam alleen de verkeerde bus opdagen, waardoor we nog n uurtje langer moesten wachten, maar gelukkig was daar (alweer) Tim Hortons ;)
Wolfert zit nu alst goed is weer in Toronto en neemt donderdag de trein terug naar Montreal, kijken of ie in beide steden nog wat kan sightseeen want daar heeft ie wel de tijd voor. Gek idee dat we elkaar dan pas weer opt werk zien over n paar weken haha.
Daarna zijn wij doorgegaan naar Huntsville, richting het grote Algonquinpark in noord-Ontario (zo groot als 1/6 van NL). Onderweg zijn we nog in Muskoka naar een openlucht museum geweest (alweer) waar we een oude nederzetting doorgelopen hebben. We staan nu in Huntsville op een camping en ik heb weer gratis wi-fi, die ontzettend traag is maja.

Beetje gek is het wel dat een heleboel dorpen, rivieren etc indianennamen hebben, maar we nog geen Indiaan gezien of gesproken hebben, ook niet in al die nagebouwde dorpjes enzo. Blijkbaar zitten ze hier zelf helemaal niet meer, alleen waar dan wel is de vraag!
Tot zover onze avonturen, kijken of deze verbinding het aankan wat foto’s te uploaden maar ik vrees van niet, kijk daarom maar op fb/hyves voor een kleine selectie!