The End - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu The End - Reisverslag uit Middelharnis, Nederland van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

The End

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

19 Juni 2011 | Nederland, Middelharnis

Alweer twee weken terug in Nederland, kan ik nu gaan terugkijken op de mooie periode in Canada. Want mooi, dat was het! Wie deze blog een beetje gevolgd heeft, kan zien dat er een hoop hoogtepunten zijn geweest, afgewisseld met hier en daar een dipje, maar vooral veel leuke en leerzame perioden.

Ik zat er natuurlijk vooral om te leren, wat zeker weten gelukt is. Het elke dag spreken van Engels en af en toe een Frans gesprekje helpt om de talenknobbel weer eens goed te trainen. Daarnaast op het lab ook heel veel nieuwe dingen gedaan, geleerd hoe het er daar aan toe gaat, voor mij een nieuwe ervaring na de besloten schoolomgeving.

En ja ook vooral nog meer geleerd mezelf te redden! In het begin was ik misschien wat lonely, maar gaandeweg heb ik steeds meer mensen leren kennen en uiteindelijk met een flinke groep mijn afscheid gehouden. Canadezen zijn ook echt hele aardige, open mensen, wel een verschil met Nederland moet ik zeggen. Ook zijn ze heel tolerant en behulpzaam, heb ik wel gemerkt. En Vancouver is dat ook hoor, gewoon niet naar ijshockeyfinales gaan :P Ik heb genoten van de ijshockey, de sneeuw en alles wat Montreal te bieden heeft. Daarnaast ook nog een soort van Franse cultuur gesnoven in Quebec city, bruisend New York overleefd en een poging gedaan om 1/6 van Canada verder te leren kennen. Phoe, wat is dat land groot!!! Genoeg reden dus om (ooit) terug te gaan :D


Ja ik mis het. Als je daar na enkele maanden een comfortabel leven en vriendenkring hebt opgebouwd, is het jammer als je dat achter moet laten. De 'grote stad' is ook wel ff wat anders als Middelharnis, weer wennen aan alles (weinig) hier :s Montreal voelde ook niet heel groot en als je er de weg en de leuke adresjes kent is er zo'n hoop te doen, genoeg dat ik nog niet gedaan heb en dingen die ik toch n beetje mis..
Maar voor het afstuderen was het nodig toch weer hier te landen en gelukkig is dat allemaal goed gegaan. I did it again!! :D

Nu alleen verder met dat andere avontuur, aan de Universiteit Leiden. Eerst nog een vol jaar weer echt studeren, lessen van het 2e en 3e jaar volgen en dat zien te overleven. Drukkkk!! Weer de vermoeiende zoektocht naar woonruimte, werk en heb ook nog niet gehoord vd uni hoe de inschrijving voor t schakeljaar verloopt, dus wat het allemaal wordt weet ik nog niet :s Hopen maar dat het goed gaat en ik weer verder kan in de richting van wat ik wil. Dat heeft de stage me wel duidelijk gemaakt: verder het onderzoek in, weer naar het buitenland met de master als het lukt, misschien ooit PhD... Kijken maar hoe het loopt.

Tot die tijd zal ik deze blog op slaapstand zetten, misschien zelf alles nog eens terug lezen en met alle mooie foto's terug denken aan dit avontuur. Dat mede mogelijk gemaakt is door de GOES-beurs van de Hogeschool Leiden, waarvoor hartelijk dank! Ook dank aan alle mensen die gereageerd hebben en me diverse malen een hart onder de riem hebben gestoken. Hopelijk hebben jullie ook een beetje mee kunnen genieten dmv deze blog. Het was een fantastische tijd en zeker voor herhaling vatbaar!!

Daarom: tot ooit!

Liefs, Lies

  • 19 Juni 2011 - 20:13

    Ellen:

    Ik heb zeker genoten van je blog!! Was leuk om toch een beetje mee te beleven hoe het er daar en aan toe gaat en jou verging. :)

  • 20 Juni 2011 - 10:02

    Linda:

    I agree with Ellen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 80198

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: