Dag 2 Montreal verkennen - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Dag 2 Montreal verkennen - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Dag 2 Montreal verkennen

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

03 September 2010 | Canada, Montréal

Hier wat belevenissen van vandaag. Beetje pogingen tot uitslapen gedaan te hebben, wat dus niet lukt want om 8u ist tenslotte 12u in NL. Nou ja heb mn oordoppen in gedaan en prima geslapen, want straat hiervoor is nogal lawaaiig en druk en airco stond hele nacht aan ivm warmte. Toch aardig er doorheen geslapen in 2 etappes.
Toen richting t ontbijt, wat helaas niet echt wat voorstelde. Er zat een jongen, bleek uit Finland, die er ook niet echt veel aan vond. Nl wat mini croissants (waar Fransen zich voor zouden schamen), een soort krakelingen en cake! Pot jam gevonden in de koelkast, geen mes dus Finboy zegt: moet je met je lepel doen :p Werkt ook ja, bizar. Beetje jammer want dus niet echt normaal gegeten.

Toen druk in de weer om mail te lezen, toch nog enkele reacties. Afspraak gemaakt met Indiaas meisje. Nog meer ads gezocht en aangeschreven. Internet hapert helaas, compu kan wi-fi niet goed detecteren ofzo :s

Daarna maar de straat op gegaan, want ik wou n canadese sim-kaart plus wat beltegoed voor emergency of kamermensen te bellen. Bij n shop beltegoed gekocht maar werkte niet. Toen maar telefoonshop proberen te vinden en stuk gelopen en er stom toevallig tegenaan gelopen. Blijkt mijn foon locked (weet ik veel) en moet dus n leenfoon van hun. Ok prima, beltegoedding erbij, verkoper krijgt t allemaal aan de praat dussss:
nieuw nummer, jullie kunnen me smsen (betalen jullie ;)) Vraag maar ff via mail. En n supereenvoudige foon nu, alleen om te bellen smsen haha. Je zwaait met je creditcard en tis geregeld. Die is btw ook al paar keer niet functionerend bevonden, geen idee wrom maar hoop dat ie dat niet te vaak doet.

Broodje gescoord, t stikt hier werkelijk van de eettentjes, echt naast mekaar. Goeie wijk hiervoor, druk met mensen die weten dat ze hier terecht kunnen natuurlijk.
Daarna rondje door de stad gedaan, want Indiaas meisje bezocht. Ik kan het bed in de woonkamer krijgen, niet ongebruikelijk hier. Ook afspraak voor vanavond nog staan (is hier 9u, moet na 10en komen) dus ff kijken wat dat is, iets met 3 andere studenten volgens adv. Metrokaartje voor 3 dagen even gehaald, om kamers te bezoeken. Btje toeristisch gedaan en bij McGill univ hoofdgebouw gekeken, hier zit ik niet want ik zit int ziekenhuis gebouw. Wel mooi park erbij moet ik zeggen, vol met studenten.

Verder kan ik nog niet echt hoogte krijgen van Canada. Alle mensen hier zijn mengelmoes van weet ik wat voor nationaliteiten: veel aziaten, donkere mensen, zuid amerikanen en nog vanalles. Die wel met dikke vans rondrijden enzo. En aan afvalscheiding doen, yeah right! Oh ze rijden wel rond met fietsen, is wat gevaarlijk want geen fietspaden maar toch.

Net n hamburger op, kon niet echt wijs uit al die tentjes wat ze nou hadden :s en geen zin om lang te zoeken, dus hier op de hoek geweest :p Nu btje tennis aant kijken, das wel lekker live vanuit NYC, mijn tijdzone :) Morgen als het goed is nog een kamer zien en lunchen met de mensen vh lab. Die houden n verjaardag en gaan lunchen, wel handig want nu kan ik gelijk kennis maken. Maandag de 6e zijn ze nl dicht, labour day hier dus begin dinsdag :D
That's all folks! Wat een indrukken, ben er moe van maar moet dus strax nog ff weg.

Oh en ff voor mn ouders: heb jullie gemaild, mail ff terug alst aangekomen is aub!

  • 03 September 2010 - 05:35

    Bianca:

    Hey lies,
    Het is volgens mij nog een beetje zoeken, maar straks komt alles op zn pootjes terecht!
    Hier is de laatste dag van de werkweek aangebroken, dus bijna weekend! Veel tennissen en nog 80 90's feestje, dus ik kom mijn weekend wel door! Wij tellen ook af naar namibie, nog 3 weken! Veel plezier!
    X bianca

  • 03 September 2010 - 18:47

    Julia Van Rossum:

    Hallo Liesbeth

    Fijn dat alles goed is verlopen met je reis.
    Lukt het met een geschikte kamer voor de 9 maanden dat je in Canada bent.

    Groet uit Sommelsdijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 80165

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: