Update vanaf Zondag - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Update vanaf Zondag - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Update vanaf Zondag

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

08 September 2010 | Canada, Montréal

Update vanaf zondag:
Kheb zondag een bicyclette vert zien te ritselen, een gratis touristische groene fiets, alleen waren die net allemaal weg. Er zouden er enkele weer terug komen rond t middaguur, dus toen nog een poging gewaagd en wel eentje bemachtigd. De bixi’s zijn nl niet gratis en zeker voor langere tijd onvoordelig.
Toen weer n beetje rondgecrossd, wou richting het olypisch stadion wat ik kon zien. Alleen de av Mont-Royal was weer dicht, nog steeds de trottoir sale. Maar goed er zijn meerdere wegen, die dan maar genomen. Hier de eerste onvriendelijke quebec-fransoos ontmoet, die vond dat ie met zn patserbak te weinig ruimte had en me vanalles naar t hoofd slingerde over mn vélo.
Ik m maar compleet genegeerd, verstond m ook amper :p Eigenlijk wou ik zeggen dat alstie te weinig ruimte had om te sturen hij niet zo’n dikke bak moest kopen, de sukkel.
Via n andere straat richting centre olympique gereden, hier was wel n fietspad gelukkig. Snap trouwens waarom veel fietsers n helm dragen: wat een gaten, bobbels enzo int wegdek!
T was alleen marathon van Montreal, dus de straten waren veelal afgezet en kon zo met de lopers meefietsen dus dat was niet echt gevaarlijk vd keer. Terug wel, moest gewoon over de weg, doet iedereen maja ook wel btje link, gewoon tussen auto’s die 50 rijden.
S avonds bij de thai-express gegeten, viel me toch beetje tegen want was gewoon rijst met groente en soort zoetzure saus. Had beter die table d’hôte weer kunnen doen, tenminste goed en goedkoop en erg lekker eten, mét toetje. Volgens mij heb ik wel al een lokale specialiteit op, iets van cake met een saus van bruine suiker, volgens mijn gidsje pudding des chomeurs geheten (pudding vd armen).

Smorgens ingepakt en daarna uitgecheckt en taxi genomen naar mn nieuwe huis :p Want met 2 koffers, snowboard, laptop en rugtas in de metro leek me wat al te lastig. In de kamer eindelijk al mn zooi uitgepakt en n plekje kunnen geven. Ik zit in een rustige straat, maar ook wel dichtbij allerlei voorzieningen op de boulevard. Mn ‘hospita’ heet Rafaella Jimenez, een spaanse ja die hier al 25 jaar woont. Ze praat ook Frans en Engels, wel grappig. Nu nog internet, dat was zaterdag niet meer te regelen en vandaag is labour day en ook veel dicht. Helaas ook de supermarkt, maar Rafaella heeft me bij n tentje gedropt waar je lekker spul kon afhalen en idd lekker iets van bladerdeeg met spinazie gegeten en nog ham kunnen kopen. Dat valt me wel op, ze hebben hier winkels met n combi van vanalles: de drogist heeft ook cola & chips, de lunchroom doet in brood, sandwiches en verkoopt ook het beleg. Dus ook lekker brood nog gehaald, eindelijk normaal brood met zaden morgen als ontbijt ipv kleffe croissants int hotel ;-) Ze zijn hier n mix van Frans en Engels, alleen pakt dat niet altijd goed uit vind ik, n Fransman zou zich er dood voor schamen. Maar die lunchroom had tenminste echt brood, pain artisales en baquettes en dan echt knapperig ook, zag ook echte choco-broodjes liggen (ook kleffe variant van op..) Oh ja voor de liefhebber: strarbucks én second cup hier op de hoek. Toch jammer dat ik er nix mee heb, alleen zei Rafaella dat ze er wel gratis wifi hebben dus kan nog daarheen. Haar zoons gaan er ook ‘studeren’ zei ze lachend.

Morgen beginnen met stage, zal wel weer ff wennen zijn, lang geen echte labdingen gedaan ivm de vakken op de uni. Smorgens vrij, kan ik naar de super en moet ff kijken of ik een studenten metro abbo kan regelen. Oh er kwam btw een meisje vanmiddag vd andere kamer kijken. Geen id of ze t doet, maar ze had dat abbo proberen te regelen dus wist er meer van. Weet nu waar ik heen moet, maar weet niet of dat lukt want dan heb ik waarschijnlijk toch de McGill card nodig. Heb nu alleen n internationale studentenkaart. Nou ja ff kijken of ik dat kan fixen, anders kan ik via Patricia wsl wel die kaart krijgen. Scheelt nl behoorlijk in de kosten en tis t/m 25 jaar, dus moet m ook voor de 25e aangevraagd hebben :p
Tijd gaat hard! Morgen weer aant werk!

Btw voor de geïnteresseerden: brusselsairport.be -> retourticket Montreal 365 euri, uitverkoopprijs!

  • 09 September 2010 - 07:34

    Kim:

    Hey,

    Ik leees elke keer je verslagen echt super om te horen hoe het met je gaat! Krijg ik hier gelijk op mijn kop dat ik prive bezig ben, zeg ik dit is werk hoor is een collega... gelijk iedereen om de PC en toen mocht het wel :)Veel plezier verder en we blijven je volgen hoor

    liefs Kim

  • 10 September 2010 - 03:04

    Liesbeth:

    Haha tuurlijk is het werk, beloofd is beloofd! Bloggen is meer werk dan jullie taak, lezen & reageren ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 80166

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: