Aant werk - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Aant werk - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Aant werk

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

08 September 2010 | Canada, Montréal

Gisteren helaas niet zoveel gedaan, behalve gelezen. Ik had opt lab afgesproken met mn begeleidster Suzanna, rond een uur of 2. Ik was er iig op tijd, rond half 2 maar rond 3u was ze er nog niet. Wel lekker gekletst met de andere meiden op het lab (zitten nog 3 meiden van rond mijn leeftijd, 2 waren er: Ashley en Paulina) over vanalles. Ze hebben me wat meer wegwijs gemaakt in Canada, over waar ik bepaalde spullen kan kopen enzo. Ik heb ze ook naar de student-card gevraagd, dat hebben we even op de site opgezocht. Daar kwamen we erachter dat je als je de kaart aanvraagd, je tm 31 oktober 25 moet zijn. Dat red ik dus net niet! Wel erg jammer, want anders had ik een abbo voor 4 maanden voor 150 dollar, nu kan ik alleen maandabbo's kopen van 70 dollar :( Of nog wat andere rittenkaarten of weekkaarten, maar daar kun je niet onbeperkt mee rondreizen.

Dusja vandaag de eerste bespaartip uitgevoerd: gaan lopen! Ik heb uphill de bus genomen, die gaat nl vlak achter mn huis zo naart ziekenhuis, nog veel makkelijker dan de metro want dies verder weg en moet ik overstappen. En einde vd dag ben ik via de busroute terug gelopen, das t meest efficient. Helaas deed ik er zo'n 3 kwartier over, niet echt efficient dus..
En uphill lopen kost nog meer tijd waarschijnlijk. Best stom, student ben je hier dus maar tot je 25e. Ook de master en phd studenten van mn lab hebben dit probleem, maja momenteel nix aan te doen dus. Wat mis ik mn fietsje! Al zal dat bergop ook niet tof zijn :s Maar ook gewoon om ff snel een boodschap te doen..

Anyways, wel wat gedaan opt lab deze woensdag. Suzanna zou er rond 11u zijn, dus ik 10u bus genomen en 10.30 binnen. Ze is bepaald geen ochtendmens had ik al begrepen, net toen ik ging lunchen met Karen (andere PhD) kwam ze binnen :p
Na de lunch met haar het artikel dat ik had gekregen doorgenomen, over wat ik precies kan doen
Warning: technisch verhaal, zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen voor de leken.
Opt lab doen ze onderzoek naar BRCA genen, die gerelateerd zijn aan borst en ovariumkanker. Hierin zitten dus foutjes, die leiden tot de ongeremde deling v cellen = tumor/kanker. Van sommige foutjes weten ze al welke dat zijn en waar ze toe leiden, dus weten ze waardoor die fout (mutatie) leid tot ongeremde celdeling. En van sommige mutaties weten ze alleen dat ze n fout zijn, maar niet wat die fout voor verstoring veroorzaakt, alleen dat ie er 1 veroorzaakt (want de mensen die de fout hebben krijgen kanker, omdat het brca gen verstoord raakt in zijn functie). Ik ga wsl aan zo'n fout werken, om te kijken wat er nou precies fout gaat in een cel met die mutatie in zijn genen.
Daarvoor moet ik me eerst goed inlezen, want ze hebben al aan andere mutaties gewerkt en daar kan ik meer info uit afleiden.

Morgen meer, nu heb ik iig een doel om aan te werken, ook weleens leuk. Op school is het meer technieken leren, hier weet je wat je ermee kan. Ook nog een lab-meeting morgen, waar de andere collega's aan bezig zijn. Ook loopt er nog een Msc student nu rond, Sam, die gaat ook nog een projectje doen, maar meer data analyse volgens mij.

Dat was het weer voor nu, hopelijk morgen meer. Alst goed is heb ik dan nl internet, of anders maandag (of zo niet, dan de helpdesk stalken :p)
Kan opt lab wel op internet voor mail enzo, niet voor deze verhalen.
Catch u later!

  • 09 September 2010 - 09:26

    Julia Van Rossum:

    Fijn dat je nu een kamer hebt maar wat vervelend.
    dat je niet in aanmerking kwam voor een studenten kaart.Succes met je werk.
    groet Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 80140

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: