Weer een zondag - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Weer een zondag - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Weer een zondag

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

13 September 2010 | Canada, Montréal

Ik zit hier nu al meer dan een week, en t lijkt wel een eeuwigheid omdat ik zoveel nieuwe indrukken opdoe.
Alleen had ik daar vrijdagavond even teveel van, dikke migraine dus ik lag al om 9u in bed :(
Zaterdag daarom wat rustiger aan gedaan, t was wel heel mooi weer dus had graag even int centrum geslenterd ofzo, maar toch niet gedaan. In de zon op het balkon gezeten. En een fiets gescoord!

Kon het toch niet laten, voelde me gewoon n beetje afgesloten omdat alles te voet gewoon zo lang duurt en ov duur is. Nu had ik bij de drogist in de buurt iets van een fietswinkeltje gezien en dat bleek idd een soort reparateur annex 2e-hands locatie te zijn. Helemaal vol met allemaal fietsen door elkaar, maar hij had wel wat leuks staan voor me. Met n mandje, ff proefritje gemaakt en versnellingen getest. Toen nog t zadel hoger laten zetten en klaar! Me happy :D:D:D
Nu kan ik lekker rondcrossen en sneller naar de winkel/drogist, mn zware spullen int mandje gooien, ideaal!

Nou hoopte ik er ook mee naart werk te kunnen rijden, alleen is dat dik heuvelop. Eerste stukje zeker 6% hoor. Dat wou ik wel even uitproberen of dat ging. Vandaag was nl de bbq van de MISN (mcgill int student network) in parc Mont Royale, das vlak achter het zkh. En yeah, I made it! Alleen het eerste stukje ging echt niet, 6% was killing. Toen ff gelopen, maar daarna weer n redelijk vlak stuk om op gang te komen (scheelt weer in lopen dacht ik :p) en laatste stukje ging geleidelijk omhoog, wel ok. Was half dood, laatste tijd niet meer zo ingespannen dusja.

In het park was het meertje waar de bbq gehouden werd niet moeilijk te vinden, de bbq en tig (honderd) studenten stonden er al. Ik had via facebook nog een meisje leren kennen dat NL sprak, die zou ook komen. Met haar uiteindelijk en wat mensen die zij kende en viavia wat Australiërs en weet ik wie nog meer rondgehangen en hot dogs gegeten. Alles was gratis, hot dogs en drinken dus er waren zeker 500 mensen op af gekomen. Wel leuk, weer was redelijk. Daarna met mn fietsie weer naar beneden gesjeest, levensgevaarlijk hier! De weg is nl uuhm nou valt soms nog net niet uit elkaar en zinkputten zijn grote kraters int asfalt. Zou bijna mn helm op doen.

Toen ik thuis kwam vond ik Rafaella (hospita) en Chrissy in de keuken, die laatste zit er sinds gisteren. Ik dacht dat ze in de andere kamer zat, maar ze blijkt (vind ik net n uur geleden uit) beneden in de basement te hokken (staat ook n bed). Daar stond ik van te kijken, want wie zit er dan in die andere kamer?? Nog iemand dus! Die zit er sinds vrijdag (toen verhuisde er nl iemand naar daar, terwijl ik in bed lag) maar heb ik nog helemaal niet gezien! Dus ik wist niet eens dat die er zat :p
Nou ja ik moest nog ff wat was doen, zoveel kleding heb ik niet mee. We gingen met zn 3en naar de laundry, want Rafaella heeft zelf geen machine. Was wel lachen, want de apparaten deden allemaal raar of slikten mn geld in. Chrissy is chinees, maar spreekt goed Frans en Engels (wel apart) en we konden het gelijk goed met elkaar vinden en lagen dubbel om de problemen.
Nou ja nu heb ik dus 3 huisgenoten, 2 studentes en Rafaella. Even kijken of dat werkt, we hebben maar 1 badkamer enzo en leefde tot nu toe alleen maar met Rafaella.

Morgen weer aant werk, kijken of ik eindelijk wat anders kan doen dan lezen :p Zou wel mooi wezen, daar kom ik voor.
Laters!

  • 13 September 2010 - 09:58

    Je Mama:

    Wat zal je een conditie krijgen! Had je nu maar met ons mee geracefietst!!!
    Top hoor, je bent lekker mobiel nu.

  • 13 September 2010 - 15:29

    Je Pa:

    Mooi fietsie!,maar....hoe moet dat met regen?? Effe een wet-suitje score maarrr! Doeiiii

  • 13 September 2010 - 16:54

    Ellen:

    Ik vind em stoer!! Haha!

  • 13 September 2010 - 17:26

    Wolf:

    Ey Lieszie! Leuk je verhalen te lezen..en een helmpie zou je prima staan bij je niewe fietszie ;)

    Suc6 met alle dingen en ik blijf je lezen. Grtz

  • 14 September 2010 - 16:33

    Julia Van Rossum:

    Een stoere fiets, succes met je lab leven.

    groet Julia

  • 16 September 2010 - 11:57

    Casper:

    Toffe fiets Lies! Je moet tenslotte herkenbaar zijn als echte hollander!
    Geen spatbordjes idd, maar door de sneeuw heuvelop lijkt mij niet echt een plan van de winter :)
    Succes met rondcrossen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 80169

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: