Kort weekje - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Kort weekje - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Kort weekje

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 Oktober 2010 | Canada, Montréal

Afgelopen maandag was het hier Thanksgiving, aan het einde vh oogstseizoen ofzo en niet op de Amerikaanse datum ergens in November dus. Het was n mooie dag, daarom ben ik naar buiten gegaan en de berg op gefietst om in het grote park rond te wandelen en foto's te maken.
De bomen zien er natuurlijk prachtig uit, zeker in het zonnetje en er zou ook een mooie uitkijkplaats zijn.
Had alleen ff niet bedacht dat andere mensen ook weleens dit idee zouden kunnen hebben op hun vrije dag, in het park was het namelijk poepdruk! Gelukkig is het behoorlijk groot en kon je er best rustig rondlopen. Veel gezien, weer veel eekhoorns of course want die eten hier zowat uit je hand. Krijg je met al die toeristen!
Bij de grote uitkijk was het vrij druk, maar er waren nog meer paadjes en mooie uitkijkpunten en heel veel mooie bomen, dus heb ik veel mooie foto's kunnen maken. Kan ze hier niet allemaal plaatsen, ruimtegebrek, dus tis een kleine selectie.

Verder druk gehad met naar de kapper gaan en savonds vooral moe van stage, ben wel druk bezig geweest met alles af te ronden van de voorbereidingen. Er zijn nl wat spullen binnen gekomen om eindelijk echt wat te gaan doen. Voor de machine die de smeltanalyse gaat doen waren nl weer andere platen nodig om samples in te doen dan normaal, dus die moesten besteld worden en kwamen deze week eindelijk binnen. Vrijdagmiddag nog naar n lezing geweest van een Nobelprijsmeneer die n praatje hield over de cellen die hij gefabriceerd had (makkelijker gezegd dan gedaan :p) en waar ie dus n leuke prijs voor gekregen had.

Deze week kan ik eigenlijk ook nog niet starten, want vandaag (maandag) heb ik de eerste dag van een conferentie over kanker gehad, georganiseerd door het kankerinstituut van McGill in samenwerking met het Weizmann instituut uit Israel. Dr zitten me een berg professors uit inderdaad Israel en weet ik waar allemaal vandaan allemaal praatjes te houden, moet morgen nog een dag... Wel interessant, maar ook vermoeiend! Gelukkig is de koffie, lunch en diner uitermate goed verzorgd in het hotel waar de conferentie gehouden wordt, haha :D
Donderdag is de conferentiedag van de Human Genetics Student Society van McGill (studentenvereniging vh dep. humane genetica) waar ik ook maar heen ga, mn collega's gaan erheen dus ik sneak ook binnen :p
En vrijdag nog een lezing geloof ik, wordt niet erg productief weekje haha.

Afgelopen weekend ben ik eeeeeeeindelijk naar het Six Flags park hier geweest, La Ronde geheten, samen met mn oude huisgenootje (Cassie) en mn nieuwe huisgenootje (Asma). Heb ze in alle rollercoasters gesleurt, vonden ze erg leuk (achteraf wel ja :p) maar was iig erg gezellig! Wilde er al heen sinds mn verjaardag en t park gaat ook dicht na oktober t/m april volgend jaar en dan ga ik al bijna weg! Dat risico kan ik natuurlijk niet nemen :p
Oh en wat errug grappig was: ze hebben daar gewoon een Goliath, letterlijk kopie van de onze in Walibi en ook een via volta (vooruit/achteruit achtbaantje) die hier boomerang heet. Blijkbaar bestellen ze die dingen in tweevoud, krijg je korting zeker XD
We hadden het iig supergezellig, alleen savonds was het wel koud, park was tot 7u open, maar n achtbaan in het schemerdonker doen is ook best wel kicke!!

Hier is het nu al behoorlijk aant afkoelen, n graad of 4 snachts geloof ik en overdag iets van 8-10 graden, wel met n lekker zonnetje. Heb wel mn handschoenen en sjaal aan, anders is het smorgens en savonds op de fiets wat frisjes.

Dat was het weer, tot later!

Oh en ik zit niet te wachten op anonieme mensen die domme reacties achter laten. Ik kan je ip-adres opvragen en je blokkeren, dus zielige personen aub wegwezen, ik weet je anders toch te vinden..

  • 19 Oktober 2010 - 14:11

    Diana:

    Hahaha 2 achtbanen halen, 1 betalen;) Wel apart dat ze precies hetzelfde zijn, lijkt me toch dat je parken wilt die niet allemaal precies gelijk zijn. Maar ach wie zijn wij he:P
    Klinkt inderdaad als een hele informatieve week! Daar kan je veel van opsteken lijkt me, en dat is uiteindelijk toch waarvoor je naar Canada bent gegaan toch!

    Xxx

  • 20 Oktober 2010 - 14:27

    Kim:

    Hey,
    Klinkt gaaf zeg die 8-banen, maar jij liever dan ik ik stap daar echt niet in. Kan je niet stiekem zo'n eekhoorn meenemen lijkt me wel leuk hier in de tuis van de Sam ;)Echt super mooi zeg die bomen.
    Oh en hier is het ook al erg koud hoor we hebben al weer moeten krabben maandagmorgen.
    Geniet ervan

    liefs Kim

  • 21 Oktober 2010 - 23:52

    Lies:

    Hahaha eekhoorns zat hier ja, kan er zo n bosje meenemen :p Al hebben ze hier de cake opgegeten van mn collega's XD Dat wil je toch ook weer niet ;)

  • 24 Oktober 2010 - 09:55

    Joram:

    Hoi Liesbeth, bij deze dan (hopelijk ;)), geen domme reactie die geblokkeerd gaat worden :p.
    Nou je steekt zo te horen wel veel informatie op, zelfs van nobelprijswinnaars. Is er voor jou ook al een plekje gereserveerd?
    Gelukkig ook nog tijd voor (ont)spanning in de achtbaan!
    Nou koel niet teveel af en succes weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 80153

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: