New York New Yoooooooooooooork!! Part 1 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu New York New Yoooooooooooooork!! Part 1 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

New York New Yoooooooooooooork!! Part 1

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 Maart 2011 | Canada, Montréal

Nou daar gaan we dan, heb al een waarschuwing voor een ellenlang verhaal afgegeven, dus hier komtie :)

New York City was geweldig!!! Ja alles is waar: het is er altijd druk, bergen toeristen, té veel om te zien, ook in 5 dagen, alle cliché’s zijn waar: de stad slaapt nooit (winkelen tot 12u snachts!), de skyline is super, het vrijheidsbeeld vet om te zien maar dat was eigenlijk alles ook wel haha. Ik zal kijken waar ik kom met het beschrijven van mijn (onze) ervaringen in de Big Apple de 5 dagen dat we er geweest zijn.

Zaterdagavond hebben we de bus genomen om kwart voor 12 snachts, zodat we rond half 8 smorgens er zouden zijn. Prutsbus maar goed, enigszins geslapen en beetje brakkig daar aangekomen. Eerste opgave: het metronetwerk snappen zodat we van middenin Manhatten, waar we aangekomen waren, naar ons adres in Brooklyn zien te komen. Niet makkelijk kan ik je zeggen, t metronetwerk is knap ingewikkeld met verschillende lijnen die kruisen en afslaan en weet ik wat nog meer. We hadden wel de goeie lijn, maar er bleken werkzaamheden te zijn waardoor we een stuk met de bus moesten. Toen we uitstapten dachten we bij het goeie station al te zijn, maar na een heel stuk lopen hadden we door dat het niet zo was. We waren er toen toch al bijna en zijn maar doorgelopen, de koffer was nog redelijk leeg en niet zo zwaar. Het adres in Brooklyn waar we zaten (zie airbnb.com, http://www.airbnb.com/rooms/55877) was prima en behoorlijk goedkoop, voor ons het grootste voordeel natuurlijk, des te meer shoppingmoney :p Het bed was goed, wel n beetje smal en het enige nadeel was dat er n verwarming inzat die te pas en vooral onpas aanging, waardoor het om 3u snachts een sauna werd… Raam open dan maar, beetje weird natuurlijk maja verder ging het wel. De host, Tara, hebben we niet zoveel gesproken, ze was veel werken enzo en we konden daardoor lekker ons eigen gang gaan. Geen punt! Opstaan rond een uur of 8, wegwezen om 9u richting stad en rond een uur of 10/11 savonds weer terug. De buurt was daar ook best ok, geen problemen mee gehad.

Wat hebben we allemaal gedaan?? Heelllllll veelllll en nog niet alles XD Zal wel ff proberen het per dag te vertellen, dat lijkt me t handigst.

Zondagmorgen kwamen we aan, idd rond 8u. Door dat metrogedoe waren we geloof ik rond half 10 op ons adres en zijn we nog ff gaan douchen en relaxen om bij te komen vd bus. Daarna richting de stad gegaan om onze geboekte tours te activeren en tickets op te halen. We wilden nog een tour doen, maar dat lukte niet meer vanwege de tijd. Daarom maar Times Square verkend, wat ook helemaal is zoals je t ziet: druk, billboards, winkels en hordes mensen. Het was wel een erg mooie dag, dus besloten we het empire state building alvast maar op te gaan om van het uitzicht te genieten. Dat was idd erg mooi, je kon superver kijken, echt heel cool. Verder zijn we op souvenirjacht gegaan en naar het flat iron building gelopen, dat hadden we nl van bovenaf ontdekt en moesten we zeker heen. Diana heeft nl in het strijkijzer in Den Haag gewoond, nagemaakt van de New Yorkse versie, die veel mooier en ouder is kunnen we nu wel stellen :p
Savonds zijn we maar op tijd naar bed gegaan, aangezien we kapot waren ivm de busreis.

Maandag was het helaas nogal regenachtig en viel ons geplande programma met allemaal tours door de stad in het water. Zo zien de foto’s er natuurlijk niet uit!! Daarom besloten wat musea proberen te zien. We zijn naar het MoMA geweest, het museum of modern art, waar meer mensen hadden besloten heen te gaan ivm de regen maar gelukkig was de rij niet echt lang. Veel moderne kunst gezien die zwaar onbegrijpelijk was (oa een hooiberg – KUNST!, een zwart vlak – KUNST! en kleuterige schilderijen van 10 miljoen, ook KUNST!)
Daar waren we dus niet zo van onder de indruk, al vonden we v Gogh en Mondriaan wel gaaf om te zien. Beetje overrated verder, niet echt aan ons besteed.
Smiddags zijn we doorgegaan naar het Museum of Natural History en dat was een stuk leuker! Ze hebben oa de grootste collectie dinosaurusbotten/skeletten en die was idd indrukwekkend! En nog meer dingen, landschappen met opgzette dieren, nog iets over maan en marslandingen en vanalles en nog wat. Superinteressant en erg mooi om te zien allemaal, aanrader!! Beide musea waren voor studenten ook maar 12 dollar, oftewel een lousy €8,50 – waar vind je dat nog in NL?? Dan zou ik echt wel vaker gaan!
Die dag hebben we ook een pretzel op en een kebab bij 1 van de tig honderd kraampjes met die eetwaar op en rond times square, moet je ook gedaan hebben :p En nog ff de Forever 21 bezocht, een winkel die we ook echt in NL zouden moeten hebben!! Soort H&M maar dan nog goedkoper (die dollar he ;) ) en veel leuker!!
Savonds hebben we de night tour door Manhattan en stukje Brooklyn gedaan (t was droog ondertussen) en dat was ook heel gaaf om te zien. Ze verlichten alle belangrijke gebouwen en ook nog heel mooi ook, super om te zien!
Daarna nog even uitgevogeld wat we dinsdag allemaal wilden gaan doen, omdat ons programma nu iets door de war was en we nog een aantal tours te gaan hadden. Planning is alles! Ook maar weer op tijd naar bed gegaan,

Oeps ik ben hier al even mee bezig, denk dat morgen de rest komt in deel 2!!

• 28 Maart 2011 - 16:09

Ellen:

Nu al leuk!! Lijkt me echt super om daar es in real life te zijn! De film night at the museum gezien? Lijkt het erop? XD
    Ben benieuwd naar de rest!
    xxx