Typmiep - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Typmiep - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Typmiep

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

11 April 2011 | Canada, Montréal

Deze week heb ik veel achter de computer doorgebracht, bezig met wat ze hier mn ‘thesis’ noemen, wat het eigenlijk niet is. Gewoon mn stageverslag, de weergave van wat ik allemaal heb gedaan, maar dat ‘past’ hier niet. Net zoals het begrip stage niet zo bekend is, maar wat ik toch doe :p
Met de ‘thesis’ zelf schiet het gelukkig best aardig op moet ik zeggen. Het is aan alle kanten knippen en plakken, want ik ben nog steeds bezig en heb tig plaatjes en grafieken die erin moeten, dus het gaat nooit passen. Daarom gooi ik regelmatig wat dingen in de bijlagen, die ook al aardig uitgebreid zijn. Gelukkig zijn die onbeperkt, tellen doe ik ze daarom ook maar niet. Soort vergaarbak is het nu haha. Al dat bijschaven enzo komt nog wel. T ding heeft ondertussen 30 pagina’s, incl 2 paginas referenties (nog niet vol hoor ;)) want daar besteed iedere schrijven van een artikel ook vaak heelll veel ruimte aan haha.
Ik had al voor new york het eerste stuk (toen nog niet die 30 pagina’s) naar Patricia gestuurd voor een 2e ronde redigeren en daar was ze deze week pas mee klaar. Ik kreeg dan ook een heel document vol krassen (leuk, die doorstreepfunctie in Word XD) en diverse kleuren terug, maar goed daar had ik wel wat aan! Ook heel veel werk dus haha.
Echt de hele week ben ik bezig geweest haar aanwijzingen en opmerkingen door te lezen en stukken te corrigeren, dingen op te zoeken en te herschrijven en nog meer dingen te corrigeren. Dan heb je ook nog te maken met word versie 0.7 ofzo, die als je drie regels corrigeert, je plaatjes compleet ondersteboven en achterstevoren t hele document doorgooit, iets waar ik elke keer stapelgek van word!!! Ik kwam er wel achter dat ik een paar dingen vergeten ben te noemen, of niet op tijd noem in de inleiding ofzo, waardoor het later opeens tevoorschijn komt. Dat klopt niet en dat heeft Patricia dan wel weer goed door. Ze kan natuurlijk ook n stuk beter Engels en heeft al tig jaar ervaring met het schrijven van wetenschappelijke artikelen, dus ook qua taal heeft ze heel wat gecorrigeerd. Ik schrijf soms 3 zinnen die nog de kern niet raken, terwijl zij er dan een hele volzin van maakt met precies de juiste woorden om dingen specifiek te benoemen. Dat laatste lukt me nog niet zo, maja ik ben dan ook geen geboren Engelse spreker en zoveel Engels krijg je niet opt HBO! Dat is haar taak tenslotte ook helemaal in deze, daar profiteer ik wel optimaal van zo: woordjes leren! :)

Gelukkig was er ook nog wat afwisseling deze week, anders had ik heel die computer met Word zo het raam uit gekieperd (prutsprogramma!! Zeker als je versie fred flintstone hebt :s) Zo hadden we dinsdag niet de wekelijkse labvergadering, want het was post-doc day. Die was mede georganiseerd door Ashley en Paulina van ons lab, dus die hadden onze dr. Karen ook op het programma staan haha. Dat verhaal kende ik iig wel, weet ik nu ook n stuk beter wat ze doet :p Die intro kreeg ik wel ooit toen ik hier begon, maar toen snapte ik er compleet nix van en nu begint het me eindelijk duidelijk te worden :P Nou ja, verder nog een hoop andere doctors die hun verhaaltje hielden, maar 3 achter elkaar zodat het prima behapbaar was. Ook goed te kanen was de lunch: 3 gangen met zalm als hoofdgerecht! Laat dat maar aan de dames over: over eten niet te klagen!! Aan het einde vd dag was er dan nog de belangrijkste spreker, altijd een professor met een goed verhaal (hoop je) want die mag een uur kletsen. Deze keer ging het over de bosjesmannen in Afrika, wat echt weers wat anders is, maar heel interessant. Deze blijken de oudste menssoort op aarde te zijn (na de neandertalers enzo) en hele verschillende genen te hebben omdat ze zo afgezonderd geleefd hebben al die jaren. Is vast leuk geweest, al dat veldonderzoek ;) Daar liet ie ook vanalles van zien, wel grappig.
Woensdag nog naar een spreekster geweest die over neurale stamcellen vertelde, wat ook heel interessant was. Stamcellen vind ik ook echt heel interessant, misschien dat ik daar ooit nog eens in terecht kom. Verder weet ik t nog niet echt moet ik zeggen :s

Buiten dat was het een wat rustige week, ook wel lekker. Ik zag Suzanna vrijdag pas, toen stond ze opeens om half 11 al in het lab. Blijkbaar was ze vd week nog wel binnen geweest, maar dan buiten mijn tijden om, want ze had weer een berg commentaar op vanalles. Ze had mn labboek ff doorgenomen, omdat er wat reacties niet goed werkten. Ze was wel op zoek geweest naar de oplossing, alleen was ik weer degene die alles fout had gedaan. Tja, ik ben student, stage lopen betekent ook fouten maken, en nee dat doe ik ook niet expres. Als ik t had geweten, had ik het niet gedaan. Dit probleem heb ik al vaker gehad, de begeleiding is er niet als ik m nodig heb. En dan komt ze mij weer uitkafferen. Om daarna weer opgeruimd te vragen of ik dit, dat en nog wat wil doen.. Pff, ik snap haar echt niet!! Ja, ergens ben ik wel blij dat ik hier over zo’n 6 weken vanaf ben. Ik zou hier echt niet 5 jaar kunnen werken op deze manier, zoals de rest doet. Ik maak me dan ook gelijk weer zorgen dat ze me een 3 geeft ofzo voor mn praktijk. Ik weet dat Patricia vind dat ik de laatste keer op mn labpresentatie heb laten zien dat ik goed werk heb afgeleverd, maar mn praktijk telt 2x zo zwaar mee. En daar gaat ze toch helemaal op Suzanna af, resultaten of niet. Nou ja, die tellen denk ik voor haar wel mee, al weegt de manier waarop natuurlijk ook wel mee. Maar ja, ik heb nou eenmaal weinig ervaring en maak fouten, al vind ik zelf ook wel n stuk minder als in het begin. Tja, we zullen het maar afwachten. Denk niet dat het een cum laude gaat worden ;)

Verder niet zoveel boeiende dingen gedaan deze week, ook lekker rustig. Alleen nog met een Nederlands meisje afgesproken, die ik viavia heb ‘ontmoet’ op faceboek. Mensen kunnen zien dat ik in montreal zit en sturen vrienden naar me door die toevallig ook deze kant op komen :p Leuk! Was gezellig om te kletsen over Leiden enzo en wat je hier allemaal doet. We gaan vast nog een keer afspreken en hebben plannen om Koninginnedag hier te introduceren :p Haha jaaa daar moeten we toch een feestje van gaan maken!!
Kheb verder lekker veel kunnen lezen, want met dank aan Diana heb ik nu echt een enórme stapel tijdschriften :) Ja en ook met dank aan mn lieve broertje, die een stapeltje afgeleverd heeft bij Diana’s werk, waardoor ze daar nu denken dat ze n geheime lover heeft XD Maar die had ook nog n stapel Flairs mee, heerlijk lezen!!

Ik moet wel zeggen dat ik nu toch al n beetje aan het aftellen ben. Nog maar 6 weken werken, dan zie ik eindelijk mn ouders weer! En over 8 weken weer terug in NL, ook wel weer fijn hoor. Alles binnen handbereik hebben wat ik hier gemist heb (kaaaaaas, drop omdat je t niet op de hoek kan krijgen, tijdschriftjes) en familie en vrienden weer te zien.
Daarbij kom ik op de volgende vraag: volgens de berichten kan ik met mn master weer naart buitenland en hebben ze connecties met Barcelona en Stockholm. Nogal een keuze!! Dus hierbij is de volgende poll geopend: wat zou het moeten worden?? Nog meer sneeuw, of zon??? Ik hoor het graag!

Oh en dit weekend was het opeens ook lente hier: bloedheet met wel 15 graden!! Dus lekker op het balkon gezeten en rondgefietst zonder jas :)

Tot volgende week.


Liefs, Lies

  • 11 April 2011 - 07:31

    Bianca:

    Zo te horen gaat het nog steeds goed met je! Leuk al je verhalen. Het eind is in zicht!
    Hier was het ook een zonnig weekend, ook zo'n 15 graden met een heerlijk zonnetje. Met mn arm gaat het ook goed, zijn nu inmiddels 4 weken verder en kan aardig al wat doen, straks nog een rondje fysio en volgende week terug naar de dokter, dus heb mega veel geluk gehad!
    Spreek je snel weer!
    xx

  • 11 April 2011 - 08:20

    Ellen:

    Ik zou kiezen voor Barca. ;)

  • 11 April 2011 - 09:54

    Petra:

    Barcelona! Dan kom ik cker langs :)
    Ik ga je deze week mailen hoor, werk maar 2 dagen dus dat zou moeten lukken :p

  • 11 April 2011 - 13:54

    Diana:

    Ik kies toch voor Stockholm, daar ben ik nog nooit geweest xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 80133

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: