Dag 4 - Rondtouren - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Dag 4 - Rondtouren - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Rondtouren

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

04 September 2010 | Canada, Montréal

Nog een kort verslagje van vandaag. Nu heb ik nog tijd om elke dag wat te schrijven en doe ik veel, weet niet hoe het strax is met werken enzo. Dan zal er toch wat minder te melden zijn, alleen int weekend ofzo denk ik.

Vanmorgen nog een kamer bekeken, bij n man thuis. Hij was aardig, deed zn best Engels te spreken, was rond de 40 ofzo. Kamer was volgepropt met 2 pers bed, bureau en kast, verder kon je je kont niet echt meer keren :p
Dusja niet echt n topper en vond de kamer van gisteren eigenlijk wel behoorlijk ok. Bij n Spaans vrouwtje thuis, heel aardig, kon netjes Engels. Mooi huis in n nette buurt,soort Kralingen met bomen en Victoriaanse huizen met n veranda enzo haha. Maffe stad, met deze mix van gebouwen.

Uiteindelijk haar gebeld dat ik de kamer wilde, ben ik daar klaar mee :D Ze gaat internet voor me fixen want dat had ze nog niet. Ik verhuis maandag, tot dan heb ik t hotel geboekt en vanaf hier is wel mooie uitvalsbasis. Kan wezen dat ik dus ff niet blog volgende week, geen idee. Kan anders ook int MUHC wel op compu denk ik voor mail ofzo, misschien niet vd blog of evt ook wel, flexibiliteit is daar alles ;)

Verder nog ff op de markt hiervoor weer gelopen (alle afgesloten straten met kraampjes). Zaterdag = druk. Wel 2 t-shirts gescoord, ga er nl snel doorheen met dit weer. Nu wel beter met 22 graden, wel 2 buitjes gehad. De verkoper nog Hollands (hallo) geleerd, hij kende nl guten tag al. Zegtie: goh dat lijkt op Engels whahaha lolbroek.
Toen had ik t plan om per fiets de stad te verkennen. Door t lopen op slippers nl beetje last van mn heup gekregen. Alleen wou t apparaat vd bixi (huurfiets) niet meewerken, wel n code gekregen om fiets uit rek te halen maar dat lukte niet. Naar andere bixi-locatie gesjouwd, lukte ook niet. Assistance gebeld, zei dat ik terug moest om opnieuw code te krijgen. Nog niets!!! Toen weer naar andere gestuurd omdat apparaat misschien raar deed en ein-de-lijk mn fiets gekregen. Btje rondgecrossd, richting park maar was beetje steil haha.
Ben nu n beetje gaar eigenlijk, heb net lekker gegeten voor leuk prijsje en nu ff btje tennis kijken.

Nog wat dingen die me momenteel opvallen hier: oh naast continue politie, brandweer en andere sirenes (ben ik strax vanaf want beter wijk :p) Water smaakt hier naar chloor, denk zwembadwater. Verder komt overal nog tax bovenop, alles is hier soort van excl btw. Werkelijk overal serveren ze patat bij, ook bij je sandwich en bij je omelet met rijst! Meeste mensen praten best ok Engels, als ik bonjour zeg rebbelen ze gelijk in rap Frans dus das nog niet zo'n succes, parlez-vous Anglais werkt dan prima ;)
En ik zag n eekhoorn int park, maar later nog n paar dus zal wel t ongedierte hier zijn :p
Dat was zo'n beetje wat mij tot nu toe opvalt hier in Montreal, Canada.

Tot later!


  • 05 September 2010 - 17:21

    Diana:

    Ohjaaa nu zie ik 'm, je eekhoorn! XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: