Alweer 2,5 week verder! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Alweer 2,5 week verder! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Alweer 2,5 week verder!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 September 2010 | Canada, Montréal

Tijd gaat hard! Nou ja nog uuhm zo'n 32 weken te gaan met mn zwangerschap XD maar toch: ik zit alweer 2,5 week hier! En het is alweer weekend, tijd om een verslagje te maken van deze week.

Allereerst qua werk, eindelijk wat gedaan :p Nog niet heel veel, maar toch, we zijn begonnen. Voor t onderzoek wat ik ga doen naar de varianten van BRCA1 en 2 mutaties hebben een heleboel families met diverse familieleden die al dan niet die mutatie hebben DNA afgestaan. Dat is al in andere onderzoeken gebruikt, ik ga er alleen weer op n andere manier naar kijken, met de mutaties die ondertussen ontdekt zijn. Dus ik heb in de vriezer (DNA wordt altijd op ijs bewaard)gezocht, tussen alle doosjes naar de juiste samples vd families en hun familieleden. In zo'n doosje kunnen 100 samples en ik moest zo'n 43 doosjes doornemen (niet allemaal compleet gevuld) dus das wel n klusje waar ik 2 middagen mee bezig was. T ging nl wel redelijk snel, had een lijst met de nrs van welke samples en ze zaten op nr in de doosjes. Die dan weer wel door elkaar stonden, heb ze daarom maar ff op rij gezet (van 0-4000 zeg maar) als bezigheidstherapie. N heleboel samples ontbraken, die zou Suzanna opvragen bij de dnabank die in 1 vd andere ziekenhuizen zit.

Patricia (mn professor hier) heeft ondertussen btje zitten bedenken wat ik ondertussen allemaal kan doen, aangezien ik met enige regelmaat aangaf totally bored te zijn van al dat lezen, of iets genuanceerder geformuleerd dan :p Opt lab zijn verschillende apparaten en daar kan ik met degene die ervan weet alvast mee leren werken en ik mag ook naar t Humane genetica lab om te kijken hoe ze nou eigenlijk sequencen :D Interessant!
Verder hadden we nog labmeeting deze week, Ashley van ons lab vertelde waar ze mee bezig was en dat kon ik behoorlijk goed volgen! Stukken beter als met Karen, die was nogal diepgravend en daar was ik halverwege de draad al kwijt.
Meeting is btw op de 11e, mooi uitzicht dus ik had mn fototoestel meegenomen, zie foto's :D

Vandaag (vrijdag) was n beetje saai, zit voornamelijk aan mn presentatie te werken, wat woorden op internet te vertalen en af en toe verzeild te raken op nu.nl ofzo :p Maar toen kwam Suzanna nog smiddags om wat uit te leggen, vanalles over primers zoeken die we nodig hebben om het DNA te kopiëren (zodat je genoeg hebt om het te onderzoeken). Via allerlei online programma's kun je daar tegenwoordig veel mee prutsen, soort van de reactie alvast checken via de computer (simulatie-achtig zeg maar) en dat moet ik nu voor de mutaties die ik nu heb gaan doen, alvast primers zoeken. Btje vage uitleg denk ik, te ingewikkeld om uit te leggen maar ga er vanuit dat ik weer ff bezig ben, als voorbereiding op de echte reacties.

Daarna was ze opeens in praat-stemming, wel grappig want normaal zie ik haar niet zoveel (ze komt pas smiddags/savonds binnen) en praten we niet zoveel. Heel verhaal over haarzelf, het school/univ systeem hier en nog vanalles. Wel gezellig, zo spraakzaam is ze niet en vond dr al n beetje afstandelijk eigenlijk. Wist niet of ze wel zin in me had, Patricia heeft me binnengehaald maar zij moet het met me doen nu :p

Nu nog even wat overige info.
Ik kreeg van de week nl een mailtje van school met de volgende info:
Ze zijn bezig met een wall of fame in n deel vd nieuwe aanbouw, waar ze portretten van excellente, inspirerende studenten op willen hangen. Die een inspirerende boodschap over hun ambities mogen ventileren onder hun foto. En ja, ik ben er 1 van :D:D:D Muahhahahaa lig er nog steeds dubbel om. Vanwege mn Go-Outside-Europe beurs mag ik erbij, maar omdat ik natuurlijk niet in NL ben moet ik n foto opsturen en verhaaltje over mn ambities. Hahhaha noouuu mijn ambitie is zo kort mogelijk op school te zitten en dat lukt me aardig XD
Ok, ff zonder gekheid: toch wel leuk zoiets, heb tenslotte best ambities en naart buitenland gaan doe je niet zomaar. Al zal niemand me kennen want ik heb feitelijk maar 1,5 jaar op die school doorgebracht (doe het in 2,5 jaar, dit laatste jaar is alleen stage en ben ik er niet eens) dus daar kunnen ze me beter n medaille voor geven. Nou ja wel geinig, als er vrijwilligers bij de onthulling van mijn portret, op 19 november op HS Leiden, willen zijn: geef je op en maak een leuke foto voor me aub :D
Hieronder ook nog n voorproefje vd foto die ik in gedachten had, iets met Canada of McGill uni erop lijkt me leuk.

Hmmm wat verder nog? Nou ja ik leef nog steeds en heb geen gat in mn hoofd opgelopen met fietsen. Dat rijd hier gewoon als Fransen: met de Franse slag en soms nog erger.
En ik heb me bij de McGill snowboardclub ingeschreven, die gaan in de winter lekker elk weekend met n bus richting n berg en boarden/skieen/sleeen maar :D
En ik heb de plaatselijke H&M gecheckt, wat niet opzienbarend is want verschilt nauwelijks. Wel een leuke winkelstraat trouwens.

Kga ff kijken of ik morgen (zaterdag) wat in de stad kan gaan rondlopen, beetje toeristisch doen. T wordt wel zonnig geloof ik, dus das wel lekker. Tis hier snachts al wel koud aan het worden, merk je smorgens wel. Moet ook nog wat was doen, maar even naar de laundry hier om de hoek. Beetje jammer dat ik vandaag n scheur in mn broek opliep, ergens aan blijven hangen, want zoveel kleren heb ik niet. Mn hospita is naaister, die maar even lief aankijken. Ze is nu cheesecake aan het maken, ook wel mooi :D Ze is echt heel aardig, moet alleen nog ff fixen dat iedereen mag komen logeren ;)

Dat was het weer, groeten vanaf de andere kant vd oceaan!

ps: apple macs zijn hier 999 dollar = 750 euri, ipads waren 550 (=410) weet nog niet of dat incl of excl btw is (komt hier vaak nog bij)

  • 20 September 2010 - 08:27

    Julia Van Rossum:

    Wat vervelend dat je gevallen was met je fiets.
    Maar wel bijzonder dat je uit gekozen bent om met je foto in het nieuwe gebouw in Leiden mag gaan hangen
    Succes met alles
    groet Julia

  • 28 September 2010 - 06:38

    Ellen:

    Je wordt gewoon beroemd joh!! :)
    Enne, wat kost de nieuwe ipod nano? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 80147

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: