Even tussendoor - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Even tussendoor - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Even tussendoor

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 September 2010 | Canada, Montréal

Ff zomaar btje tussendoor n verslagje om alles n beetje van me af te schrijven denk ik..

Tis een beetje rare week eigenlijk, vooral omdat mn verjaardag eraan zit te komen en je dan toch je realiseert dat je hier zonder familie & vrienden zit, heel raar.
Op mn stage zijn ze er ook al mee bezig, want ze gaan altijd lunchen ofzo. Nu ben ik a.s. zaterdag jarig, dus t plan was vrijdag te gaan. Van de andere groep op het lab was Thomas ook jarig geweest en hij gaat volgende week ook weg, terug naar Frankrijk, dus wilden ze met zn allen gaan.
Voor hen was vandaag (woensdag) wel n goeie dag, alleen moest ik voor mn ID-kaart n foto laten maken, precies tussen 12 en 13u :( Btje jammer dus! En vrijdag heb ik n cursus radioactivity safety om half 2 dus moet ik weer op tijd terug zijn en das ook niet handig. Nu wordt t volgens mij maandag ofzo.
Wel leuk dat ze er zo aandacht aan besteden, zit er tenslotte net 3 weken. Maar goed daarom moet ik er wel extra aan denken.

Gelukkig kan ik alst goed is mn ID-kaart vrijdag ophalen, das wel handig! De grap is nl dat de deur vh lab na 4u int slot gaat, waardoor je alleen met je pasje nog toegang hebt. En het toilet ligt ad andere kant vd deur, dus de 1e keer stond ik dom te kijken :p En de 2e keer was het 10 over 4 en had ik de tijd niet in de gaten, stond ik daar weer.

Verder zijn mn ouders momenteel op vakantie, die zijn er nog ff tussen uit geknepen, die oudjes werken ook amper meer :p Maar ja die zijn er dus niet echt op mn verjaardag. Moet zeggen dat met skype (microfoon en webcam) je toch aardig dichtbij normaal contact komt alleen wordt dat met de caravan in Spanje toch lastig..

Opt lab doe ik nog steeds niet echt veel. Komt ook omdat mn begeleidster (Suzanna) gewoon n ander ritme heeft, waar ik nogal tegenaan loop momenteel :s
Ze komt eigenlijk nooit voor 13u binnen, terwijl ik meestal rond 10u-half 11 er wel ben. Als ik naar huis wil, tegen half 6 ofzo heb ik t wel gehad, begint ze eigenlijk net..
Wil ik wat bespreken moet ik hopen dat ze dat voor die tijd doet, als ze er tenminste is en tijd voor me heeft. Kan wezen dat ik haar net tref als ik weg wil maja anders weet ik niet wat ik volgende dag moet doen als ik haar niet spreek. Dus moeten we nog n uurtje bespreken, kan ik half 7 es weg, fietsen naar huis, koken en zit ik 8u aant eten.. Lastig dus! Planning loopt bepaald niet synchroon.

Nou ja verder doe ik wel al wat leuke dingen met allerlei webtools. Veel dingen, ook reacties, kun je tegenwoordig online laten doen, soort voorspelling eigenlijk. Heb daar geloof ik al eerder wat over gezegd, maar nu kan ik het echt in praktijk brengen. Op school wel iets over gehad, maar dat werd niet echt uitgelegd of aan de praktijk gelinkt, waardoor het niet zo is blijven hangen.
En ik spit nog steeds onderzoeken door nu om te kijken of ze soms de mutaties die ik straks ga onderzoeken al eens bekeken hebben, wat handige info kan opleveren alleen kijk ik er strax weer op n andere manier naar. Blijf je lekekr bezig hoor, als researcher ;)

Wat ik zaterdag met mn verjaardag ga doen weet ik nog niet echt. Behalve taart scoren :p Of misschien wel zelf maken, of muffins maken :D Hele schap id supermarkt staat er vol mee: bakmixen voor weet ik wat wel niet, pompoentaart, cranberryvulling, carrotcake (mn nieuwste verslaving :P) en zelfs je eigen choc-chip cookies maken haha.
Wie weet. Wil ook nog wel gordijnen gaan halen, heb van mn lieve labmaatjes adresje gehad. Want de Hema of Xenos kennen ze hier niet. Oh en ik heb gegoogeld op n NL winkels ofzo hier en jawel er zijn winkels met NL producten als kaas (moet ik echt hebben, smaakt hier naar nix) hagelslag, stroopwafels en hopelijk ook drop! Wat je wel niet mist zeg int buiteland, dat dus :)

Nu ga ik nog ff rtlgemist kijken, gtst net om 8u al gedaan. I'm loving it, uitvinding vd eeuw!

Greetz vanuit muffinland :p

Ps: post is hier traaaaaaag (vinden ze het gek dat iedereen gaat e-mailen!) dus als je iets voor mn verjaardag wou sturen, ben je al minstens een week te laat. Dan weten jullie t alvast voor kerst ;)
Dan ook maar mn adres:
4565 Avenue Marcil
Montreal QC Canada
H4A 3A2

  • 23 September 2010 - 15:11

    Julia Van Rossum:

    Fijn dat ze je verjaardag gaan vieren met de lab leden.Wie weet van wie je een bericht ontvangt voor je verjaardag.

    groet Julia

  • 25 September 2010 - 17:13

    Je Paps En Mams:

    Nou, alle kaarten zijn onderweg, Lies! We denken met z'n allen de 25e aan je, dus wacht maar af! En niet alle taart zelf opeten, hoor!
    Groeten uit de Pyreneeën.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: