B-day Weekend - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu B-day Weekend - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

B-day Weekend

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 September 2010 | Canada, Montréal

Nou dat heb ik geweten, dat ik jarig was dit weekend :D
Het begon donderdag al, want toen kreeg ik een dikke envelop van Rafaela. Daar stond het logo van de Sam op, dus ik wist iig de afzender al: mn collega's :) Ik zat me wel af te vragen waarom de envelop zo dik was, dus ik heb m maar open gemaakt.
Moet nog steeds lachen als ik eraan denk, want ik bleef er maar kaarten uit plukken, en uit de kaarten vielen weer andere kaarten en nog een envelop met nog wat losse kaarten. In totaal wel 15 stuks! Haha, dat krijg je als je om kaarten vraagt :p
Iedereen had afzonderlijk op elke kaart een wens, verhaaltje, tekeningetje of wat dan ook geschreven, wat erg leuk was om te lezen. Ook alle kaarten waren vrolijk en grappig, met o.a. een leuke gespierde man zonder shirtje hahaha. Nogmaals: errrrg leuk en super bedankt!!
Er lag ook nog een briefje van de post over een niet-bezorgd pakketje, wat ik vrijdag bij de postbalie op ben gaan halen. Het was idd het pakketje van mn ouders met 'vergeten' spullen (blijf blond ;)) en ook weer een verjaardagskaart en een paar tijdschriften. Ook fijn om te ontvangen! En van mn oma was er ook nog een kaartje met verhaaltje erop, toch geinig om zo contact te houden. Ze leest dit wel niet, maar blijft toch op de hoogte :) Volgens mij komen er nog meer kaarten (heb zo'n vaag vermoeden, aangezien mn oma dus ook het adres heeft, van mn ma denk ik zo) maar alle krabbels en mails en e-cards waren ook al erg leuk, bedankt!! Leuk dat iedereen aan me denkt, tis toch wel gek om hier te zitten op zo'n dag zonder je familie & friends.

Zaterdag zelf heb ik niet echt veel gedaan, moest wat boodschappen halen en had het voornemen om NL kaas te scoren. Daar had ik via internet n winkel voor gevonden, die niet eens ver weg zat dus ben erheen gefietst. Was gelukkig makkelijk te vinden en jawelll ik zag de Leerdammer al liggen :D:D:D Ook hadden ze Goudse komijn en ook spotte ik nog Old Amsterdam, maar daar kom ik volgende x wel weer voor terug. De kaas hier is nl Cheddar of iets wat Zwitsers heet, allebei schoenzoolachtig uit n pakje en niet te vreten!! Dus ik ben nu heel blij normaal smakende, vers gesneden kaas te hebben (gek wat je toch gaat missen). Het is een Duitse winkel, met ook bratwurst maar ook dropjes, helaas niet echt mijn smaak, stroopwafels (syrupwaffles hier) en nog meer 'europese' dingen. Leuke winkel, met n echte slager en iemand die kaas snijd, waardoor ik makkelijk 5 plakjes kon krijgen wat erg handig is. Hier kom ik zeker terug!

Toen moest ik me alleen een beetje terug haasten, want 2 meiden van mn lab, Ashley en Paulina, hadden me uitgenodigd om te gaan eten voor mn b-day. Ze wilden niet dat ik die dag alleen zou zijn, dus wilden ze wat gezelligs doen met me. Superaardig! We zijn naar hun favo Griek geweest, aangezien ik nul restaurans hier ken :p Ashley is pas getrouwd met Neal, die ook op ons lab heeft gewerkt, maar nu op een ander lab onderzoek doet en Paulina heeft ook een vriend, Ryan. Ik zal volgende keer btw wel ff mn labcollega's introduceren, dat heb ik nog niet gedaan dacht ik, wel zo handig voor jullie!
Anyways, heerlijk zalm met citroen en dillesaus gegeten met groenten en rijst, vooraf nog brood met tzaziki en humus of zoiets en olijven, jummieee en als toetje iets van gevuld bladerdeeg met zoet saus, nog meer jummieeee! De wijn is hier schreeuwend duur, maar in deze tent viel het mee (20 euro goedkoopste fles :s, in de super ook zeker 8-10 euro schijnt *shock*) en we deelden n fles met zn allen. Lekker gekletst, soms kon ik t niet volgen, deed ik alsof :P maar ze vroegen vanalles, vertelden over Montreal etc en was heel gezellig.

Alleen kwam ik er op de heenweg achter dat mn ov-chipkaart niet meer in mn zak zat, gelukkig had ik contant geld bij me voor n dagkaartje (stomme automaat bij metro pakt mn creditcard niet :@) dus ook hier krijg ik t weer voor mekaar om ze kwijt te raken...:( Kan ik niet een onderhuids geïmplanteerde chip krijgen ofzo?? Please?!
Voordeel was wel: kaartje is 24u geldig dus ook vandaag (zondag) nog. Daar heb ik maar ff van geprofiteerd en ben naar downtown gegaan, Old Montreal. Er zouden cruiseschepen liggen bij 1 vd kaaien. Nou die heb ik niet gezien, maar twas wel leuk om er even rond te lopen. Dit is best een touristisch gedeelte, want oud en Frans. Je kan er in rijtuigjes rijden, wel grappig maar duur of course.
Heb wat foto's gemaakt want je had mooi uitzicht op de pont Jaques-Cartier (dwars door het beeld) en de Biosphère (die halve geruitte bol). Er was een lollige straatartiest, die iets deed met jongleren met toortsen op n fietsje. Ik liep ook langs de Notre-Dame van Montreal, alleen zijn ze er aant verbouwen geloof ik dus geen mooie foto kunnen maken. Kom nog wel een keer terug alst af is daar :p
Eigenlijk was ik van plan met mn huisgenootje naar Six Flags 'la Ronde' te gaan, dat ook opt eilandje vd Biosfeer ligt, maar ze had het helaas te druk met huiswerk, dus maybe nog een andere keer.

Dat was zo'n beetje het weekend! Knap vermoeiend, 30u jarig zijn ;) Morgen weer aant werk, woensdag nog verjaardagslunch met t lab, dan heb ik alle festiviteiten weer gehad. Op naar thanksgiving! De pompoenen beginnen hier nl al te verschijnen haha. Tot later!


  • 27 September 2010 - 11:14

    Diana:

    20 euro voor een fles wijn?? What happened met de Canei a 2 euro per liter?:O
    Kan je niet je eigen wijn gaan maken:P

    Oehh zit daar ook een Six Flags? Is dat ook een beetje groot en veel achtbanen enzo?
    Ik hoor (lees) het al... Er is zoveel te doen en te zien dat je amper tijd hebt okm stage te lopen;)

    Xxx

  • 27 September 2010 - 13:06

    Lies:

    Jaaa echt he, goedkoop zuipen is dr niet bij! Moet idd eigen wijn & kaas gaan maken, gat in de markt hier! Stage kost teveel tijd ja, zal me ff ziek melden, misselijk vd achtbanen enzo :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 80529

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: