Labverhaal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Labverhaal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Labverhaal

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

30 September 2010 | Canada, Montréal

Zoals beloofd hier een blogje over hoe mijn lab in elkaar steekt. Wel zo handig voor jullie want dan weten jullie waar en over wie ik t heb.

Ik loop stage op het lab van Patricia Tonin, zij is als professor het hoofd van de boel hier. Ons lab is onderdeel van het departement Humane Genetica van de McGill university. Patricia geeft hier ook les, daarnaast doet ze onderzoek. Of eigenlijk doen wij dat maar zij verzint hoe en wat en waarom en schrijft dr een mooi verhaal over en als je geluk hebt wordt je naam daar ook bij vermeld. Das best belangrijk in onderzoekland, publiceren van artikelen. Die moet je nl opsturen naar gerenommeerde bladen die dan bepalen of je onderzoek wel goed genoeg is geweest en echt baanbrekend is, iets nieuws verteld. Ze heeft het daar best druk mee, want ze werkt samen met diverse onderzoekers van andere zkh en klinieken hier in Montreal en verder geeft ze dus les, pleegt overleg met ons, gaat naar seminars en weet ik wat nog meer. Dat alles op het gebied van erfelijke borst en ovariumkanker, wat verband houd met de BRCA 1 en 2 genen.

Mijn stagebegeleidster, zeg maar eerste medewerkster van Patricia, is Suzanna. Zij is research technician (heeft n master) en begeleid zo'n beetje iedereen opt lab met vanalles en zorgt ook voor de voorraden enzo.
Zoals ik al eerder meldde is ze bepaald geen ochtenmens :p Mag blij zijn als ze voor 2u binnen is haha. Maar soms zijn er vergaderingen ofzo en is ze er opeens toch smorgens en sta ik paf hahaha.
Dan hebben we nog Karen, zij is een post-doc zoals dat heet en al zo'n beetje 4 jaar opt lab. Snap nog steeds dat systeem niet precies maar iig doet zij zelfstandig onderzoek, wel onder supervisie van Patricia (dus opt gebied van erfelijke kanker).

Daarnaast hebben we 2 meiden die een PhD doen, oftewel een promotieonderzoek (volgens mij) en onder begeleiding van Suzanna staan maar grotendeels zelfstandig werken. Dit zijn Paulina en Ashley, allebei heel aardig en die zie ik ook t meest. Als ik t goed begrijp wordt je na PhD een post-doc om nog meer, zelfstandig onderzoek te doen. Laaaang traject dus :p

Samen met mij is per september ook nog een MSc kandidaat gestart, Sam geheten. Hij doet zn master bij ons, geen idee hoe lang dat duurt maar het is vooral theoretisch werk wat hij doet tot nu toe. Weet niet wat ie verder nog doet.
En als laatste van onze groep is er nog Nicole, net als ik een BSc oftewel undergraduate zoals ze t hier noemen. Ze doet eigenlijk zo'n beetje dezelfde opleiding en had nog wat punten nodig en doet daarom een kwartaal labwerk.

Nou dat is dus ons groepje, zo'n 6 man tot nu toe. Maar het lab waar we werken heeft nog meer plaats, want er zitten nog 2 andere professoren. DIe hebben niet zoals Patricia hun kantoor ook hier (patricia zit op de gang vd lab) maar in een ander zkh omdat ze daar ook onderzoek doen. Enkele van hun medewerkers zitten daarom hier en ze komen af en toe langs.
De eerste professor is David Rosenblatt, hiervoor werken o.a. Waffaa en Christiana, twee Libanese dames die ook momenteel weer 2 studenten onder zich hebben geloof ik, iig een rits wisselende BSc en Msc en PhD mensen die ik nog niet echt ken. Hij heeft geloof ik ook nog iets van een assistente hier, Laura, die heel aardig is. En de andere professor/onderzoeker is Will Faulkes, die Nancy en Thomas hier heeft werken. Thomas gaat alleen volgende week weg, hij kan thuis in Frankrijk zijn PhD ergens voortzetten.

Daarom zijn we vandaag, voor zijn afscheid en verjaardag en mijn verjaardag, uit lunchen geweest. Doen ze meestal ter gelegenheid van verjaardagen. We zijn naar een soort Italiaan geweest, alleen Italianen hier doen maar n end en noemen zich dan Italiaan dus iedereen had me ervoor gewaarschuwd :p Heb daarom maar geroosterde kip, aardappelen & groeten genomen en dat was erg lekker. De rest kon hun pasta of pizza niet op en nam een doggy bag mee, das hier heel gewoon :D Moeten wij als NL toch ook es gaan doen, je hebt ervoor betaald toch hahhaa.

Nou verder heb ik vd week nog wat avonturen beleeft, ben nl naar een andere supermarkt geweest :P Iedereen kent dat wel int buitenland: zoeken en verwonderd kijken wat ze toch allemaal hebben.
Iig was deze veeeeel groter, dus veel meer keuze, wel handig! En ze hadden n hele koshere hoek, t stikt hier nl van de Joden, echt! Incl Joodse slager met keppeltje haha. Wel apart! Maar ze hadden n veel beter assortiment en tis niet echt ver weg op mn fiets dus daar kom ik nog wel es vaker.
Heb ook n pak pannekoekmeel gescoord, dat staat iig op het pak en er zit bloem én bakpoeder in dus zou moeten werken. Zou leuk zijn :P
Verder kan ik hier geen normale schnitzel of kipkrokant burger vinden, alleen hele lappen vlees die je zelf maar moet paneren ofzo :s Ff makkelijk wat in de pan gooien is er nog niet bij, of ik kijk verkeerd. Ik kan alleen megapakken met hamburgers in de vriezer vinden en dan van die kant en klare bbq dingen, geen verse. Daar moet ik nog wel aan wennen, misschien nog maars naar die Duitse slager gaan.

Zo dat was het weer, nu weten jullie iig over wie ik het heb als ik over t lab praat.
Tot later weer!

Ps bedankt voor alle kaarten, e-cards, krabbels enz voor mn verjaardag, was leuk om te ontvangen hier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 80531

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: