Verhuizen dl 2 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Verhuizen dl 2 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Verhuizen dl 2

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

03 Oktober 2010 | Canada, Montréal

Uhm ja alweer :p Helaas omdat t hier niet zo bevalt en dat alleen te verhelpen was door te verhuizen.

What happened? De druppel die de emmer deed overlopen was het ontvangen van gasten. Had al een keer aangegeven dat er n vriend met kerst langs wou komen. Daar uitte ze wat bezwaren tegen, oa dat er niet genoeg ruimte zou zijn. Daarom had ik met mn huisgenootje gepraat, die in de kelder woont waar plenty ruimte is, plus ook nog een badkamer. Ik dat aangedragen, dat we zo niemand in de weg zitten enzo maar ze bleef er moeilijk over doen.
Toen kwam het idee in mn hoofd op, om dan maar te verhuizen. Sowieso zie ik mn huisgenootjes amper, zit ik altijd alleen te eten en hebben we hier ook geen wasgelegenheid.
Heb volgens mij al eens genoemd dat ik niet erg veel kleren hier heb, dus moet ik vaak wassen en alles bij elkaar telt dat toch op, nog afgezien van het op en neer lopen en wachten... Ook hoorde ik net dat t internet er nog bij komt :s
Ja wat regels achteraf, daar zit ik niet echt op te wachten. Tuurlijk is het mijn fout dat ik niet van tevoren gevraagd heb of bezoek ok is maja dacht dat mensen flexibel zijn en dat mijn kamer mijn kamer is. Dat vond ze ook niet, ik heb een kamer voor 1 persoon gehuurd (waar staat dat??) en voor gasten moet je betalen. En ze passen niet int huis. Okeej, duidelijk, deze regels passen niet bij mij en het huis voldoet ook niet aan de verwachtingen dus moven.

Dat heb ik afgelopen vrijdag pas bedacht en in praktijk gebracht op internet, door wat advertenties aan te schrijven. Zaterdag 2 kamers bezocht en zondag nog eentje. Die laatste was prima, had naast een wasmachine en droger ook nog een tv en koelkast en 2 gewone huisgenoten, eigenlijk wel n upgrade dus. Ietsje duurder maar internet, tv en was zit hierbij in :P
Waarschijnlijk wordt het binnen enkele dagen verhuizen, want mn hospita is niet echt blij meer met me en vond ook dat ik dr veeeeell eerder had in moeten lichten enzenz dus daar kwamen we niet echt uit en was ze behoorlijk boos om. Tja ik wist het allemaal ook niet eerder. Anyways, maar beter dat ik zsm weg ga. Erg jammer dat t zo moet lopen, maar ik wil mn vrienden gewoon kunnen zien want das best belangrijk als je hier maar alleen zit.
Btw: smste mn huisgenootje dat ik weg ging, of ze dan uit de kelder in mijn kamer wil. Belt ze terug, dat ze ook weg wil en of ze niet met me mee kan. Helaas niet, was maar 1 kamer! Zal wel kijken of ik haar nog wat kan helpen. Edit: mn huisgenootje is alle bemoeienis en gezeur ook zat. En the bitch wilde haar ook nog 25 dollar voor t internet laten betalen. Hallooo, de hele rekening is misschien 25 dollar, we delen dat door 3!

Zaterdag was verder een erg leuke dag, ben met Ashley en Neal op stap geweest. Eerst ff in de stad gekeken, moest nog ff wat voor mn foon regelen. Toen naar de film, the social network, over het ontstaan van Facebook. Wel interessant en grappig dat ie nog niet in Europa te zien is XD We lopen hier wel 6u achter, maar toch voor haha.
Daarna gingen we eten in 1 van hun favo restaurants in de binnenstad. Hier heb ik voor het eerst poutine op, lokale specialiteit, maar niet echt aan te raden behalve om 3u snachts ofzo :p
Het is nl friet met jonge kaas en jus, bleggh maar t viel toch mee. Die hadden we gedeeld, ze wilden t me laten proeven dus das wel aardig. Daarna had ik broodje smoked meat, wat wij pastrami noemen. Erg lekker! En wat je niet op kan mag je mee nemen (doggy bag rules!!) en je krijg hier ook gratis water en ze doen ook niet moeilijk over bonnen splitten, ook vd week niet met b-day lunch: bonnen voor 25 man apart :D
Kunnen ze in NL nog wat van leren!
Toen moest ik nog een kamer bekijken, vlakbij waar Ashley en Neal wonen dus liepen ze mee. Onderweg nog veel gekletst, ze wezen allerlei dingen aan en was erg leuk, soort rondleiding eigenlijk. De kamer was nix btw :p Smorgens was ik redelijk vroeg opgestaan om de was te doen, dus was savonds toen ik terug kwam wel moe, maar de dag vliegt als je t leuk hebt.

En nu zit ik hier al een maand! Nog maar 8 te gaan, die tijd vliegt ook! Ben eigenlijk nog niet echt begonnen, al leer ik al wel veel van de achtergrondinfo die ik nu steeds zoek. Ik begreep van Suzanna dat ik deze week wel mag gaan PCR-en, echt wat labwerk doen dus :D

Volgende x vanuit de nieuwe stek! Foto's komen wel ;) Had helaas gisteren nix fotografisch bij me, zonde..
Nou daaaag!

  • 06 Oktober 2010 - 05:25

    Ellen:

    Zo hou je het wel lekker spannend voor de lezers. ;)

  • 06 Oktober 2010 - 14:17

    Sandra:

    zag op je wie wat waar dat je verhuisd bent. Nu maar hopen dat het een succes wordt. Good luck! Bonne chance:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: