Studentenhuis! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Studentenhuis! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Studentenhuis!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 Oktober 2010 | Canada, Montréal

Afgelopen dinsdagavond ben ik verhuisd, heb zelf mn 2 koffers de straat uitgereden op weg naar mn nieuwe stek 3 straten verderop :) En daarna met mn fiets nog 3x ofzo voor alle andere spulletjes, mn board en de spullen uit de koelkast enzo.
De ouwe tang had gelukkig ook nog wat te zeuren: de internetrekening moet nog komen, maar of ik die alvast wilde betalen. Ze beweert een abbo van 60 dollar te hebben (ruim 40 euro) en gedeeld door 3 is dat 20 dollar pp. Mja internet & telefoon is hier duur, maar zo duur?? En ze had de rekening nog niet eens, dus of het klopt vroeg ik me af..
Heb r daarom mn telefoonnr gegeven, ze belt maar als de rekening dr is, kan ik m zien. Nadat ik mn nr gegeven had, ging ze me opeens zitten bellen. Even controleren of ik wel t goeie nr gegeven had, wat?!?! Ik liep maar weg, irriteerde me, en toen kwam ze me nog achterna: ja hij gaat niet over! Uuuhm jawoor, de mijne wel hoor, k weet niet hoe jouw telefoon werkt maar de mijne doet ut. Had ze 5 min later ook eindelijk door, dus ik zeg van: ja denk je dat ik t verkeerde nr geef ofzo?! Murmelde ze iets van jaja je kant weleens verkeerd hebben. Aaaah! Ben maar gauw weg gegaan, bijna-wurg-moment..

Anyways blij dat ik dr weg ben, raar figuur. Nog proberen je op te lichten met de internetrekening, dus niet! Heb btw voor 1 maand plus 1 week betaald (ze wou me oplichten door nog n hele maand te eisen) en heb er nog niet eens n maand gezeten, dus ze heeft al genoeg aan me verdiend. Hier werken ze niet met contracten blijkt, pech voor haar want ik ben gewoon weg. Ze praatte ook nauwelijks meer tegen me, beetje zielig.. Ze begon aardig, maar toen ik uiteindelijk weg wou ging ze nogal lelijk doen, nogal logisch dat mn huisgenootje ook weg gaat, die had precies t zelfde probleem. Eerst aardig doen, daarna alleen maar moeilijk doen over vanalles en gasten willen laten betalen. Zie vh hele verhaal ook mn vorige blog hierover.

Mn nieuwe stek is in n soort studentenhuis, wie had dat gedacht :p Heb liever mn eigen plekkie. Maar ik heb slechts 2 huisgenoten, de ene is n jongen die al werkt en de ander een meisje dat studeert voor dokter als ik t goed heb begrepen. Verder liep haar vriend, toevallig de broer van mn ene huisgenoot, hier de afgelopen dagen ook rond, maar die heeft zelf ook n appartement dus die is dr uitgeschopt door zn broer haha. Die vond het iets teveel vant goeie :p Nou ja mij maakt t niet uit. Ik heb mn eigen kamer, met n echt bureau, 2 kasten, n open haard (niet te gebruiken) en n 2 pers bed. Er is ook nog n koelkast, maar die heb ik uitgezet want die maakt lawaai snachts en in de keuken staat er ook 1. En ook nog n tv-tje, ik kijk alleen de Nl programma's terug dus die gebruik ik ook niet echt.
De huisbaas is de moeder van mn huisgenoot (lekker ingewikkeld haha) en zij woont in het huis beneden, n duplex heet dat hier, boven heeft gewoon n eigen ingang. Van haar gebruiken we ook de wasmachine en droger, hoef ik niet meer te sjouwen met mn was naar de wasserij en daar te zitten vervelen, ook beter!
En als klap op de vuurpijl zei ze gelijk: als je ouders ofzo komen om quebec te bezoeken, ik heb n logeerkamer! That's the spirit haha, die weet wat gastvrijheid is :D
Tis natuurlijk wel weer even wennen, maar de buurt enzo is t zelfde gebleven dus hoef mn weg niet meer te zoeken.

Ik zit nu wel dichter bij het YMCA gebow, waar oa sportlessen gegeven worden. Hiervoor had ik n vrijkaart, voor n proefles, dus ben afgelopen woensdag daarheen geweest voor de zumba-les. Was leuk!! De pasjes van zumba zijn in principe overal gelijk, dus die kende ik al want ik deed dit al in Leiden. Heb me wel rot gelachen want er stonden ook 3 wat oudere mannen (in Leiden alleen studentes, nul mannen :P) en die gingen alle kanten uit behalve de goeie haha. Niet dat ik zo'n ster ben, maar t scheelt dat ik t eerder had gedaan dus kon best meekomen. Leuk om te merken dat de basis dus echt t zelfde is overal ter wereld!
Nu wil ik alleen volgende week eigenlijk weer maja dan moet ik n abbo nemen. Alles kost geld en als je nix verdient is dat toch n keuze.

Wat heb ik verder nog meegemaakt deze week? Op stage heb ik nog wat int lab gerommeld met verdunningen voor samples. Alleen sommige kon ik niet vinden, en mn begeleidster ook niet, dus die zijn n beetje kwijt :S Dr zijn hier in de vriezers honderden, zo niet duizenden samples ingevroren, die allemaal in doosjes zitten. Sommige doosjes zijn alleen weg of er zit niet in wat er in moet zitten (samples 100 en 102 wel maar ik moet 101 hebben..) Tja heb er nog wel genoeg kunnen vinden, maar t onderzoek is representatiever met meer samples dus dat wordt nog ff doorzoeken. Verder ook weer veel uitzoekerij gedaan, das nou eenmaal nodig om alles tot in de puntjes te regelen voor ik ook maar iets doe.

Dit weekend is thanksgiving weekend, daarom heb ik maandag vrij. Ik weet wel wat t inhoud maar of dat hier gevierd wordt vraag ik me af. Tis volgens mij meer iets met kalkoen met cranberriesaus eten en pompoen. Of dat laatste kan ook al voor halloween zijn, geen idee eerlijk gezegd. Mn labgenoten gaan iig allemaal op familiebezoek enzo, ivm lang weekend.

Hieronder nog wat foto's, helaas moest ik wat oude verwijderen omdat ik er maar 60 op mag hebben (kadotip voor sinterklaas: voor 10 euro kun je me er 100 extra kado doen :p)
In de stad is veel wall-art te vinden (noem t maar zo, t ziet er vaak goed uit) want anders krijg je allemaal dat geklieder. Dus speciaal voor mn broertje (jaja ;)) maar ook omdat ik t wel mooi vind hier wat foto's van.
Nou tot de volgende keer weer. Vind het leuk te horen dat iedereen meeleest en meeleeft, maar laat wat achter want dan weet ik t ook :D

Liefs Lies

  • 11 Oktober 2010 - 06:45

    Diana:

    Je kamer ziet er leuk uit! Heel anders dan de vorige :P Voel je je er al meer thuis?
    Is dat trouwens jullie voortuin met Halloween? Dat lijkt me echt superleuk om mee te maken daar! Ga je zelf ook nog langs de deuren voor snoep? XD
    Nou, geniet nog even van je vrije dag vandaag. Hopelijk ga je iets leuks doen!

    xxx

  • 13 Oktober 2010 - 11:01

    Kim:

    Hey,
    ik heb even je verslagen door zitten lezen, was er een tijdje niet aan toe gekomen. Je hebt echt gave foto's zeg en je kamer ziet er ook super uit! geniet er lekker van
    liefs

  • 19 Oktober 2010 - 01:26

    Liesbeth G:

    Ok anomyous (lesje Engels eerst?) ik weet wie je bent en zal je zo gelijk blokkeren, heb je ip-adres. Oegestgeest, Holland, need I say more? Zielig figuur dat je bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 80155

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: