3 maanden!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu 3 maanden!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

3 maanden!!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 December 2010 | Canada, Montréal

Time flies when you’re having fun! En het is echt waar: deze week zit ik alweer 3 maanden in Canada!! 3 maanden, t voelt niet zo, meer als 2 :p Haha nee ik voel me hier aardig thuis en heb ook weer veel beleefd deze week! Zal proberen t beknopt te houden, maar waarschuw alvast: dit kan best n lange blog worden :)

Allereerst even over de stage, t belangrijkste toch nog steeds. Maandag, dinsdag en woensdag was Suzanna nog weg ivm de kaakchirurg, waardoor ik lekker zelf kon prutsen. Flink wat samples erdoor heen gejaagd, waar ik vrijdag t eerste deel al van had gedaan, maandag t 2e deel, ging prima allemaal. Daarom had ik dinsdag ‘vrij’ gepland, alle praktische dingen maandag gedaan, zodat ik aan mn stageverslag over de eerste 3 maanden kon werken.
Dat ging dus ff mooi niet door! Ik kwam smorgens op de 13e verdieping, waar we een kantoorruimte hebben om rustig te kunnen werken aan zulke dingen. Zie ik een grote chaos, waar ik onder andere Patricia en Karen ontwaar (Patricia heeft n kantoortje bij t lab en komt hier daarom zelden) dus ik voelde al nattigheid. Letterlijk deze keer! :D Want er reden ook wat schoonmaakmachines rond en dr lag een enorme plas water op de vloer. Die uit ons kantoor vandaan bleek te komen! Wat bleek: Nancy (zit ook op ons lab, hoort bij n andere onderzoeksgroep maar heeft ook n plekje int kantoor) had de wc doorgetrokken, die vervolgens soort van ontploft was en alleen nog maar ladingen water uitspuwde. Schijnt dat daardoor zelfs t plafond nat was, maar dat weet ik niet zeker. Rest was wel n sensationeel verhaal: Nancy had dus t alarmnr vant zkh gebeld, ze toegeschreeuwd dat de hele boel onder water aant lopen was, maar die meldden dat ze daarvoor bij de huishoudelijke dienst moest zijn.
Zij hen gebeld, die 20min laten aan kwamen met iemand met n mop… Hilarisch! Ware het niet dat ondertussen dat toilet nog steeds water aant spuwen was en t hele kantoor in 10cm water stond! Nou moet je Nancy dan ook net hebben, die bedacht dat ze dan de watertoevoer maar dicht moest zien te draaien, alleen was daar n sleutel voor nodig en die had ze dus niet… Dusja toen is ze maar spullen int kantoor gaan redden, want er stond n aantal computers op de grond :s Tja wie verwacht ook dat n kantoor onder loopt. Nou ja uiteindelijk kwamen ze dus wel met grotere machines, want de hele gang was ook al half ondergelopen en andere kantoren in gelopen. Lekker handig allemaal en rustig werken was er iig ff niet bij. Alle geredde spullen/computers staan nu daarom half int lab, half ergens anders opgeslagen. Geluk bij dit ongeluk is wel dat de hele boel nu wsl op kosten vd verzekering opgeknapt wordt, iedereen was t vieze tapijt toch al zat en de computers bleken t gelukkig ook allemaal nog te doen na n dagje drogen.

Ik heb maar int lab op Suzanna’s computer gewerkt, ook geluk bij dit ongeluk want ze kan nogal stressen van dit soort situaties begreep ik. En tis wel knus met iedereen bovenop elkaar haha.
Verder hebben we n meeting gehad over t project waarvan ik afgelopen vrijdag en maandag een aantal pcr’s heb gedaan, daar wordt weer n paper over voorbereid. Beetje lastig om uit te leggen waar het over gaat, iig iets met ovariumkanker en ik vind het wel tof dat ik daar n beetje aan kan meewerken. Alles blijft interessant!
Ook hebben we de radioactieve gel ontwikkeld, alleen niet echt met resultaat :s Tenminste, voor mijn samples dan, die van Suzanna deden t wel dus t lag niet aan de gel of de pcr algemeen (heb zowel haar als mijn samples gedaan), maar wsl heeft mijn pcr het dus WEER niet goed gedaan en kan t hele zaakje de prullenbak in. Oh nee dat mag niet, is radioactief :p
Nou ja beetje jammer! Nu gaan we dan zelf maar nieuwe primers ontwikkelen, om zo n betere pcr te krijgen want hij is wsl gewoon te zwak gebleven en niet goed werkzaam.

Donderdag heb ik mn presentatie voor n cijfer. Die ik op school had moeten doen op 2 dec, weet u wel :p Heb geen ticket ontvangen, dus kon helaas niet komen, dan dit maar :) Ga n heel verhaal houden over brca genen, mutaties daarin en hoe ik die nu ga onderzoeken met de Lightscanner. Suzanna heeft m nagekeken op fouten, meest voorkomend (en wel gek, vind ik): ze schrijven hier geen samengestelde woorden, dus het is borst kanker en ovarium kanker. Beetje vreemd!

Nou ik heb nog veeeel meer meegemaakt, was best n drukke week moet ik zeggen. Dinsdag ben ik samen met Paulina, haar vriend en nog wat vrienden die ik eerder al had ontmoet op haar verjaardagsfeestje (in de cocktailbar) naar een jazzcafé geweest. N vriend, die ook op haar verjaardag was, speelt nl in een jazzcombo en trad op. We hebben er gegeten, gepraat en naar lekkere muziek geluisterd, want spelen konden ze wel! Tis mijn muziek verder niet echt, maar de gasten maakten mooie muziek en hadden er duidelijk lol in, leuk om te zien en prima aan te horen!

En donderdag ben ik naar n gay-bar geweest, jawellll hahhaha :D Echt! Staat ook in mn lonely planet gids, de gay-village is hier vrij groot en deze bar wel bekend om zijn shows. Dit keer was het n show waar n vriendin van Ashley op zou treden, haar heb ik ook ontmoet op Ashleys verjaarsetentje en ze had ons uitgenodigd. Daarom met Ashley en Neal daar aanbeland en werkelijk een geweldige avond gehad! Ik had geen flauw idee wat t zou zijn, wist alleen dat Valérie er op zou gaan treden, ze doet aan paaldansen. Eerst kwamen er nog wat andere mensen die ook n showtje weggaven en n paar drag-queens van de bar presenteerden de avond. T was n show waar mensen van diverse ‘bedrijven’ zeg maar (valerie werkt bij n sportschool) dus iets zouden laten zien. Zo zagen we n buikdanseres, n zumba demonstratie en daarbij kwam Valerie op, die dan doorging op de paal. Deed ze goed, t ziet er erg simpel uit, maar t schijnt echt vet moeilijk te zijn en veel kracht te vergen, dus ze liet flink wat dingen zien en had nogal spierpijn de volgende dag begreep ik ook haha. Maar wat n sfeertje, echt prachtig! Daarna kwamen er nog n drag-queen die Céline Dion imiteerde (hebben ze hier ook nix van hoor, de draak steken met dr :p) en die playbackte maar deed ondertussen echt supergoed de maniertjes van Céline Dion na, dus iedereen lag helemaal in n scheur. Toen ook nog n kerstmedley met Mariah Carey en weer n andere Céline Dion en nog wat andere vage figuren en toen nog stel gasten dat n wel heel suggestief showtje weggaf, maja t was al na 12en geweest zullen we maar denken. Toen was het voor ons ook wel weer mooi geweest, moest de laatste metro om kwart voor 1 halen en de volgende dag weer aant werk ook, uurtje later dit keer (voordeel dat Suzanna dr toch niet is voor 12en ;) ) Ik vond het echt geweldig, dus kijk maar uit als je langskomt want ik sleep je gegarandeerd hierheen, t was echt prachtig om mee te maken en gewoon hilarisch! Ook leuk mensen kijken :P Check alle foto's & filmpjes voor n impressie vd avond!

Phoe wat heb ik nog meer te vertellen? Dat er n nieuwe huisgenoot is, n dame van 38, jawel. Mja, beetje vaag dus wat je op die leeftijd op n kamer doet maja. Ze is iets van kunstenares en nog wat dingen (zegt ze) en ja, eigenlijk gewoon n beetje apart. Of ze helemaal int huis past vraag ik me af, want ze heeft ons ook al n hele preek gegeven over hoe te recyclen en dat we de vaatwasser niet zo vaak moeten gebruike en weet ik wat, dus ik vind dr momenteel n beetje geitewollensok. Zolang ze dr preken voor dr houd en zich niet als n betweterige moederfiguur gedraagd, vind ik t ok, maar zowel Asma als ik vinden dr momenteel nog n beetje apart. Nou ja, we zullen dr wel aan moeten wennen, maar als je op je 38e nog zo leeft vind ik je gewoon n beetje apart. En kom dan ook niet gelijk binnen met allemaal commentaar!

Oh ik heb btw nog een chocoladeletter ontvangen :D Vermoed via de grieze (post)duuf uit S'diek :p Altijd leuk om verrassingen te krijgen, t zijn de kleine dingen die t doen. Wel heel gek om zo Sinterklaas te vieren, eigenlijk niet dus. En nog n kaart ontvangen uit Oost-Canada, ook leuk :D Thnx Sonja & Allan!
Je leert wel wie je vrienden zijn hoor, als je zo lang uit beeld bent. Bij veel mensen blijkt het toch uit het oog, uit het hart te zijn. Dus dank voor alle aandacht uit NL van alle vrienden & fam! Ik hoop dat ik jullie ook genoeg aandacht geef, ondanks mn drukke bedoening hier, laat me weten als je tekort komt :p

Nou dat was weer genoeg tekst voor deze week denk ik. Fijne (werk)week allemaal en tot later!

Liefs Lies





  • 07 December 2010 - 19:13

    Linda:

    Wat weer een verhaal en die foto's! Je maakt heel wat mee daar zeg, leuk hoor.

    Veel succes met de samples!

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 80163

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: