Lots of work! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Lots of work! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Lots of work!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 November 2010 | Canada, Montréal

Zo daar ben ik weer, zowat zonder haar maar met blonde kleur :p Nja geen commentaar verder maar, twas iig niet helemaal wat ik in gedachten had. En gedachten lezen is moeilijk, dus ergens is dr iets fout gegaan :p

Laat ik even bij het begin vd week beginnen. T was een drukke week, kan ik wel zeggen. Maandag was Suzanna ziek, toen heb ik ze niet gezien. Hierdoor had ik iig weer wat tijd voor mn verslag. Volgende week woensdag zit ik hier nl alweer 3 (drie!!) maanden. Wow, 1 december ook, jaar is bijna om. Maar dan wil school n verslag, om te weten te komen wat ik allemaal gedaan heb. Ondertussen best wat moet ik zeggen.
Dinsdag zei ze dat t door de griepprik kwam, die hadden we vrijdag gehaald en was niet zo goed bevallen blijkbaar. Niet zo gek met dr vage dag/nachtritme maar ok. Was allang weer vergeten dat ik m had gehad, nix geen last van gehad wat wel n goed teken is lijkt me. Ja ik eet netjes mn groente & fruit hoor mama :p
Daarom hadden we wel dinsdag wat werk te doen. De pcr die ik vrijdag gedaan had en op gel gezet had nl eindelijk gewerkt!! Geen denderend resultaat, maar toch, wel iets waar we wat mee kunnen. Die moesten we nl met de 'echte' samples dan in gaan zetten (was alleen test-pcr op algemene samples) dus nu waren de patiëntensamples aan de beurt die ik moet gaan onderzoeken uiteindelijk in de Lightscanner.

Voor de patiëntsamples moesten we daarom eerst weer een pcr inzetten, oftewel kopiëren van dat DNA zodat we heel veel hebben. Die hebben we woensdag op een gel gezet met radioactief materiaal. Niet denken dat zoiets heel link is, tis licht-radioactief en we moeten alleen giga opletten met hoe we werken. We doen dit wel in n afgeschermde kamer, maar de gel zelf moet weer in de koude kamer runnen voor 6 uren. Heel gedoe en gegoochel met handschoenen, deuren die je niet daarmee mag aanraken want radioactief materiaal ZOU eraan kunnen zitten en dus tig keer handschoenen wisselen of doekje gebruiken om de deur open te doen vd koude kamer. Gelukkig hadden we m rond half 12 smorgens gevuld met de samples (48 stuks totaal, behoorlijk werk) en konden we m einde vd dag weer eruit halen. Dan nog n paar stappen met eruit halen, weer voorzichtig doen enzo en op n droogapparaat leggen. Had uiteindelijk pas 7u de bus, phoephoe..

Hij blijft nu minimaal 3 dagen liggen (tot na t weekend iig) en dan is de radioactiviteit pas zichtbaar, zo traag werkend (=laag radioactief) is het.
Wel leerzaam om te doen allemaal! Schoonmaken en voorzichtig doen kost je eigenlijk nog het meeste werk haha. Alles moet netjes schoon, alle gebruikte materialen blijven ook in de aparte radioactief-room want die zijn 'vuil' en je moet ontzettend netjes werken en natuurlijk nix omstoten ofzo, krijg je n halve kernramp ;) Nee tis in principe niet gevaarlijk, als je maar zorgt dat je je handschoenen aan hebt en daar geen deuren etc buiten de kamer mee besmet. Ben benieuwd hoe ie er volgende week uit gaat zien als we m ontwikkelen! Eindelijk n echte stap voorwaarts in mn project!

Verder moest Suzanna vrijdag naar de kaakchirurg en heeft ze maandag & dinsdag ook vrij genomen. Ondertussen had ze nog wel wat dingen om te pcr-en en op gel te zetten, dus ik hou mezelf wel bezig. Moet uitkijken dat ik mn verslag ook wel op tijd af hebt, maar tis ook wel leuk dat ik t ff helemaal zelf mag doen! Al loop ik dan ook weer tegen probleempjes aan, jawel weer n sample spoorloos of leeg, maar iedereen int lab weet wel iets ervan en helpt me :D Blijft leuk hier!

Verder was het donderdagnacht behoorlijk koud, -8 en natte sneeuw en smorgens regende het, waardoor de stoep spekglad was! Ging bijna op mn gezicht en moest naar de bus 'schaatsen' waardoor ik m miste :S Nou ja kon toch mn eigen tijd indelen, dan maar wat later zijn. En gisteren de tweede sneeuwbui vd winter, n echte met denk ik 3 cm sneeuw :D Je kon de stoep niet meer zien en t knerpte zo lekker, heerlijk. Bleef wel liggen omdat t koud was, maar met de zon erop vandaag is het alweer half weg. De winter begint hier wel te komen in ieder geval!

Ook de kerst trouwens, hier hebben ze natuurlijk geen Sinterklaas dus ze gaan al he-le-maal los met lichtjes etc. En echt los, bomen/balkon/struiken/whatever versieren met lichtjes, tis net alsof het volgende week al kerst is :p Ook de kerstbomenverkoop is al gestart en de kerststukjes stonden vorige wk al in de supermarkt hahaha. Wel gek, maar ook wel begrijpelijk want t staat wel leuk alst donker is tenslotte.

Verder gisteren nog n leuk feestje gehad, mn huisgenoot dr vriend was jarig, das tevens de andere zoon van mn huisbazin. Daarom kwamen er wat vrienden en hebben we lekker gegeten beneden (woont huisbazin) die btw erg lekker kan koken. En Asma had n mooie chocotaart voor mn gemaakt, versierd met allerlei marsepein figuren van n computerspel, erg mooi gedaan. Hij was ook erg lekker, al is chocolade best machtig. Dus er staat nog n restje in de koelkast, vast niet voor lang ;)

Dat was het wel weer voor deze week. Benieuwd wat volgende week weer brengt, veel sneeuw & kou volgens t weerbericht :p
Groeten aan al mn (ex)collega's, familie en volgers in NL, blij dat jullie nog steeds meeleven :D Ook via hyves en facebook :p Hoop dat jullie ook n portie sneeuw krijgen en strax kunnen schaatsen!
Tot later!

ps ik heb wat extra fotoruimte weten te scoren, dus hier & daar wat extra foto's bij gezet! (laatste 3 verslagen)

  • 29 November 2010 - 07:42

    Bianca:

    Morning!

    Brrrr....wat is het hier koud zeg! En van de week -8 overdag, ja je leest het goed hahhaa

    Zo te horen gaat alles goed daar! Tja, hier is het al bijna sint. Erik en ik gaan lekker een weekendje maastricht doen. Lekker makkelijk met de sint haha

    Nou succes en de groetjes uit een koud nederland!

  • 29 November 2010 - 08:42

    Diana Tanis:

    Ziet er idd lekker winters uit zo op de foto! Maar dat -8 is dan weer wat minder :P

    Heb jij al een kerstboom gescoord? =)

  • 29 November 2010 - 10:55

    Julia Van Rossum:

    Wat fijn dat je nu aan het onderzoek kan gaan beginnen.
    Bij jouw is het koud maar hier begint het ook. Schaatsen is misschien een zaterdag mogelijk.

    groet Julia

  • 02 December 2010 - 18:24

    Ellen:

    Zooo volgens mij gaat NL gelijk op met Canada wat de winter betreft momenteel! Het is vandaag en gisteren echt ontzettend koud, gisteren en vandaag graadje of 6 onder nul overdags en dan nog es een harde wind, oftwel gevoelstemp van -13 ofzoiets! En sneeeeeuw!! Maandag was er hier al wat gevallen wat deels bleef liggen en vandaag weer laag erbij. Morgen geven ze ook weer op! :D Maar na vanaf t weekend gaat het weer dooien zeggen ze. :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: