Re-re-re-research - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Re-re-re-research - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Re-re-re-research

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

21 November 2010 | Canada, Montréal

Ok begrepen, ik blijf gewoon dingen plaatsen, kan wezen dat ik misschien n weekje oversla soms maar heb nog genoeg stof tot nu toe ;)

Van de week weer best veel gedaan opt lab, qua praktijk in ieder geval. Helaas nog niet echt met goed resultaat :s Zal proberen het ff goed uit te leggen. Ik ga werken met n nieuw apparaat, de Lightscanner, dat erg gevoelig is. We hebben daar wel al 2 testruns mee gedaan, die een regenboog aan kleuren lieten zien waar we nix mee konden. Volgens collega's vant andere lab zou dat aan de pcr liggen (zoek op wikipedia maar op) want die is niet zuiver genoeg. Daarom zijn er nieuwe primers besteld om de pcr te optimaliseren. Daarmee deze week diverse pcr's uitgevoerd, zelfs nog een gradiënt met verschillende temperaturen (1 van de variabelen die nogal eens verschil maakt) Resultaat: nix!! Nul komma nix :s En zonder werkende pcr valt er dus ook nix in die lightscanner te stoppen. Aaaah! Heb diverse dingen geprobeerd, maar t wilde niet lukken. Kan wezen dat de primers t niet goed doen, maar ik heb daar niet echt verstand van. Suzanna is dr daarom mee verder aant klooien, maar heb vrijdag nog n grote gel gemaakt (mag lekker veel zelf doen al :D) met bijna 50 samples, waaronder een aantal van haar als 'experimenten' voor de pcr condities, met maar 10 samples die resultaat gaven dus das niet veel. Schiet dus niet zo op momenteel. Maar verder zoeken naar dingen die wel werken en anders misschien wel weer nieuwe primers bestellen. Kortom: reeeeeeeesearch ten top. T gaat vaker fout dan goed :p

Nog n ding dat niet zo goed ging vd week: de toekenning van een gigagrote beurs voor Patricia's komende onderzoeken. We waren in de race voor een grote beurs (enkele miljoenen) en daar zouden 5 kandidaten een portie van krijgen. Uit de onderzoeken die er gedaan waren om te kijken of we wel goed genoeg waren, kwamen we prima uit de bus: als 2e gerangschikt! Uitermate goede positie, alleen hoorden we niet veel meer daarna. Daarom ging Patricia maars bellen en wat bleek toen: er was te weinig geld om al die kandidaten wat toe te kennen, dus er is maar aan 1 onderzoek geld toegekend... De nr 1, niet wij dus :( Beetje vaag allemaal, want ze hebben dat niet echt laten weten maar waarschijnlijk is er te weinig geld geweest in totaal en hebben ze besloten dat maar aan 1 onderzoek toe te kennen. Had wel fijn geweest als ze dat hadden laten weten, ging een beetje vaag allemaal :s
Er waren al n aantal nieuwe studenten en post-docs komen 'solliciteren' bij ons, alleen zonder geld kan er geen onderzoek gedaan worden en is er ook geen personeel nodig, dat kan niet betaald worden.
T was n behoorlijke domper daarom voor ons team, niet eens zozeer vanwege t geld maar dat er geen nieuwe onderzoeken kunnen gestart worden. T zal de crisis wel zijn! Hopen dattie snel overwaait.

Verder zijn mijn ouders en broer daar in NL (zwaaizwaai :P) naar mijn moment of fame geweest :D Op de hogeschool was de onthulling vd Wall of Fame, met oa mijn picture. Bleek alleen dat de Wall nog niet beschikbaar was ofzo hahaha dus daarom sta ik nu op n standaard geparkeerd hahaha. Nou ja tis het eerste jaar, nog wat aanloopproblemen zal ik maar denken. De foto hebben mn ouders meegekregen, die zal thuus wel een leuk plekje krijgen. Kunnen jullie toch met me aan tafel zitten he ;)

Nog meer interessants? Dat het hier kouder wordt, écht koud ja, met snachts iig vriezen en overdag ook dicht tegen t vriespunt. Sneeuw geven ze nog steeds op, vooral voor snachts maar heb er weinig van gezien. Owja ik heb n pakketje gekregen van de Sint, die woonachtig schijnt te zijn in Middelharnis :p Haha echt n verrassingspakket van mn ouders wat dat betreft, met pepernoten, marsepein, chocoletter en wat kleine kadootjes :D Superleuk iig! Beetje vroeg, maar t pakket was nogal snel deze keer, 1wk onderweg ipv 2 :p

Oh en ik ben weer blond :D Voelde me niet zo Nederlands meer, al die mensen zijn hier bruin of donkerder, dus ik was het n beetje zat. Zal nog wel n fotootje maken als ik tijd heb.

Nu nog n lijstje met wat leuke/opvallende Canada dingetjes, heb er weer n paar!
Wist je dat.....
* melk in Canada ook in zakken wordt verkocht? Geen flauw idee waarom dit nuttig is, drink geen melk dus mij maakt t niet uit maar waarommm??? Wie t weet mag t zeggen!
* diezelfde melk kun je ook niet in kleinere verpakkingen dan 1L krijgen. 1 pers hh hebben pech, maar nogmaals: niet mijn probleem gelukkig
* Kaas is hier naast alleen in stopverfsmaak ook alleen in de jonge variant te krijgen. Lang leve mijn Duitse kaasboer met Old Amsterdam :p
* In de bus zeg je netjes gedag tegen de chauffeur en die zegt vaak ook gedag of welkom :)
* iedereen checkt ook netjes in, heb nog geen zwartrijdersprobleem of wat dan ook gemerkt!
* bij de bushalte staat ook iedereen netjes in de rij om IN te stappen. Wat wel grappig is, want soms is het daarom echt n hele sliert haha. Maar wel netjes, geen gedrang!
* diezelfde bussen hebben, als de locale rugby/ijshockey teams spelen op hun bus staan (naast bestemming natuurlijk) Go Alouettes (rugby) of Go Canadiens (hockey) :p
* allemaal leuk & aardig dat ov, maar zegt de HSL jullie iets, Canadezen?!!?!?
* oftewel: ze roepen hier in Noord-Am wel lekker dat ze de beste zijn, maar techniek & transport loopt gewoon minstens 20-30 jaar achter!! Stofzuigers: van die jaren 50 dingen (kan het niet echt omschrijven, van die hand dingen met n zak, niet n stofzuiger-slang-buis ding)

En ik had nog meer getypt maar mn blog knalt er opeens uit, dus ik kap ermee :@ Stom ding! Nou ja maak het later nog wel af. Ik ga Ik hou van Holland kijken :D
Tabee! Bis spater, 2 be continued enzo..

Lies

  • 22 November 2010 - 08:03

    Sandra:

    hier zoveel verschillende kazen, en lopen ze nog te klagen als er een keertje een soort niet is...ppfffff

  • 22 November 2010 - 08:37

    Je Mama:

    Hoi blondje, we zijn benieuwd hoe het geworden is. Je moet je onderscheiden van de massa tenslotte! Vandaar dat Sinterklaas ook in Canada zijn klantjes kan vinden.
    Succes weer met de samples.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: