Bijna vakantie - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Bijna vakantie - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

19 December 2010 | Canada, Montréal

Gelukkig breekt idd de laatste werkweek van dit jaar aan en ik ben ook best wel aan vakantie toe moet ik zeggen! Sinds september, en eigenlijk daarvoor natuurlijk al, ben ik druk bezig geweest met stage en alles daaromheen. En 4 maanden onafgebroken werken komt in het studentenbestaan ook niet echt vaak voor :p

Mn concentratie en motivatie gaan best wel achteruit merk ik, maar gelukkig ben ik er bijna! Komende week wsl ma tm woe nog werken en dan tm 3 januari vrij :D En t weekend daarna mn eerste snowboardweekend, naar Mont Tremblant met de snowboardclub van McGill :D:D:D

Nu eerst even nog over de afgelopen week, anders verklap ik alles voor komende week al :p Deze week heel veel praktijk gedaan, veel alleen ook, naast overleg met Suzanna wat er nog gedaan moest worden voor kerst. Alle leveranciers enzo gaan ook n poosje dicht, vandaar dat we dingen op tijd moeten bestellen en zelf willen we ook dingen wel af hebben. Alleen dat lukt nog niet zo :( Essay waar ik de laatste tijd aan bezig was is voor de 2e keer mislukt, ondanks de nieuwe primers die wel leken te werken. Waar het aan ligt snapt nu helemaal niemand meer, maja zo schiet het ook niet op! Zo wordt het wel n beetje lastig te onderzoeken wat we willen. Benieuwd hoe we dat nu op gaan lossen.. :s Vind het wel lastig, want ik heb erg weinig kennis van hoe dit soort problemen op te lossen en Suzanna lijkt het momenteel ook niet echt meer te weten.

Ben ondertussen wel verder gegaan met een 2e mutatie, die ik komende tijd wsl ga onderzoeken. Zal proberen uit te leggen hoe en wat. We hebben nl een bestand met patiënten, die ooit gescreend zijn voor bepaalde brca mutaties. Een grote groep bleek er toen van dat rijtje geen te hebben. Nu ben ik met n paar nieuwe, onbekende bezig, maar daar zijn die groepen ooit langer geleden dus niet op onderzocht, omdat ze toen nog niet bekend waren. Daarom ga ik die hele groep opnieuw doorlichten eigenlijk op deze mutaties, om te kijken of ze die soms hebben. Want sommigen hebben wel kenmerken van erfelijke borst/ovarium kanker, maar hadden toendertijd geen van die mutaties, maar nu ga ik kijken of ze dan 1 van de nieuwere hebben, zodat hun patroon toch te verklaren is. De andere undergrad, Nicole, heeft hier al n beginnetje mee gemaakt, waardoor ik na overleg met haar wist wat ik moest doen. Daar ben ik wel druk mee geweest, alleen zei ik dat vrijdag tegen Suzanna en toen had ik weer teveel gedaan ofzo. Nou ja ik werk graag door en ik dacht: doe ik ff voor de kerst, wat ook wel ging lukken. Waarom dat dan weer niet goed is weet ik niet, had er n beetje de pee in moet ik zeggen.
Gelukkig nog maar 3 dagen 'werken' haha.

Tja werken, weet niet of er veel van terecht komt. Morgen hebben we nl kerstlunch met het hele departement in een restaurant, waar we n paar uur mee zoet zijn. Of iedereen dan volgevreten en aangeschoten nog gaat werken vraag ik me af :p Gratis eten en evt wijn zal dat lastig maken haha. En dinsdag eindelijkkkk naar Cirque du Soleil!!! :D Wordt vast mooi, maar dat horen jullie volgende week wel.

Deze week ook nog leuke dingen gedaan! Gisteren (zaterdag) wezen schaatsen met een Nederlandse jongen van hier, was gezellig en leuk om te doen! Zie foto's. Op de berg kun je ook tube-gliden en langlaufen, dus daar komen we nog wel n keer voor terug. Al het spul, incl schaatsen kun je er huren, dat is wel makkelijk. Toen zaterdagavond door naar de kerst potluck met het lab (buffet waar iedereen n gerecht meeneemt) en mn stoofperenpan meegesleept. Ze vielen erg in de smaak, waardoor de pan leeg was voor ik t wist en ik eigenlijk te weinig had maja dat weet je niet van tevoren. Vond ze zelf ook prima gelukt iig, voor herhaling vatbaar :D

Ik begreep dat NL ook dik in de sneeuw zit, en in de chaos gelijk haha. Zag op rtlnieuws dat Canada air wel vloog ;) Nou suc6 met 10cm sneeuw, hier ligt het dr allemaal ook nog steeds, al vegen ze t ook nog steeds netjes weg. Grof geschut inzetten zou ik zeggen, werkt prima hier.

Dat was het wel weer voor deze week. Volgende week kerst! Daarom aan alle lezers: Fijne kerstdagen en fijne vakantie, voor de meesten :D Geniet ervan, doe ik ook!

Liefs, Lies

Ps: ja, stiekum mis ik iedereen wel n beetje hoor, rond deze tijd...

  • 20 December 2010 - 10:05

    Julia Van Rossum:

    Een fijne vakantie en goede kerstdagen en jaarwisseling gewenst.
    groet Julia

  • 20 December 2010 - 19:52

    Diana:

    Jij ook fijne feestdagen! Geniet van je vakantie! Dat komt vast wel goed ;)

  • 22 December 2010 - 15:19

    Ellen:

    Wat een interessant onderzoek ga je doen! Wil ik wel meer van horen als je terug bent.
    Jij ook daar een fijne vakantie, enjoy!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 80179

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: