Vakantie en meer - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Vakantie en meer - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Vakantie en meer

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

22 December 2010 | Canada, Montréal

Vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej :D:D:D

Vandaag dan eindelijk vakantie, was er echt aan toen want al n paar dingen btje verprutst maja. Vanmiddag nog ff wat dingetjes afgerond en Suzanna kwam op tijd binnen (was smiddags pas begonnen daarom en gisteren laat thuis ook :p) en toen nog ff wat dingen doorgesproken voor int nieuwe jaar. Had al beredeneerd dat er nog wat dingen gedaan moesten worden, maar wel vrij grote klussen dusja dat zou toch nix meer worden deze week, dan kan ik mooi pleite gaan ;)
Vind het ook wel weer welletjes, heb deze week nog ff wat afgerond en wat resultaten geboekt, dat was ook wel mooi. Heb nog nooit zo lang achter elkaar gewerkt als deze periode, sinds september zonder herfstvakantie! Haha kan ik alvast wennen aant echte leven ;)

Wat ik ga doen in de vakantie? Heb veel plannen, maar wat en wanneer dat zie ik allemaal wel. Iig ook n beetje uitrusten en nixen! Owja moet nog steeds n sneeuwpop maken opt balkon, ff naar de stad, nog wat boodschappen doen, naar de fysio aaaah drukdruk! Ik weet dat Ashley en Paulina ook de meeste dagen in de stad zijn, dus dat komt vast allemaal wel goed met feestjes en allerlei dingen rond kerst en oud & nieuw.

En gisteravond de klapper vd week gehad, naar de show Quidam van Cirque du Soleil geweest!! Warning: niet verder lezen als je er nog heen wil :p Nou ja ben toch vast de helft vergeten en kan toch nooit omschrijven hoe gaaf het was, zeker n aanrader om ooit een van hun shows te gaan zien! Want het was echt fantastisch, supergaaf om te zien!!
Ben met Asley en Neal geweest, daarvoor nog wezen eten bij Reuben's, was ook lekker.
Precies om half 8 begon de show, want enkele karakters liepen door de zaal om late mensen in de maling te nemen :) Op tijd komen dus! We hadden 2e rangs kaarten, aan de zijkant vh podium maar wel op de voorste rij. Er zat niemand naast ons, dus na de pauze konden we gelukkig n stuk opschuiven zodat we meer richting de voorkant vh podium zaten en hadden we echt perfecte plaatsen (Y)
Maar echt, het was het geld waard hoor!!

Wat heb ik allemaal gezien, zomaar random wat dingen: iemand in een rohnrad (zoek maar op wikipedia op), chineesjes met n diabolo, iemand in een gordijn :p U weet wel, dat gordijn om je heen wikkelen en dan allerlei capriolen uithalen en er bijna uitrollen enzo. Verder nog een soort zweefact met hoepels (erg mooi), n meisje dat op dr handen op uuhm een soort stokjes ging staan balanceren, een springtouwnummer en later deden ze ook nog een nr waarbij ze allerlei mensen door de lucht gooiden en nog meer capriolen uithalen, dat allemaal zonder enig hulpmiddel, gewoon alles op kracht. Wat me weer brengt bij het nr in de touwen, waar n paar mannen gewoon aan hun handen omhoog klommen (zonder voeten te gebruiken dus) en tussendoor was er nog een soort clown, maar dan anders, die ook echt supergrappig was, ik lag iig helemaal dubbel. Temeer omdat in het 2e deel ik bijna op dat podium moest met m, maar gelukkig bedoelde ie het meisje naast me hahahah. Kreeg bijna n hartstilstand haha.
In ieder geval: teveel om op te noemen en uitzonderlijk goed uitgevoerd, met mooie overgangen, gekke personages tussendoor en weet ik wat nog meer. Elke seconde was er namelijk ergens wel iets te beleven! Of kwam er weer opeens iemand ergens vandaan getoverd. Fascinerend! En goed dat ze ook waren, vooral met het laatste nr van levende piramide waarbij ze allerlei mensen door de lucht gooiden (t ging nog bijna fout haha) maar t was echt knap om te zien wat ze allemaal konden. Heb echt zitten genieten en vergat bijna te ademhalen soms zo zat ik te kijken of het wel goed ging enzo.

Oftewel: gigantisch genoten en zeker een aanrader om ooit heen te gaan, tis het echt waard!!

Daarna dacht ik ff lekker snel naar huis te gaan, want t bell centre zit bovenop het metro station. Alleen dat liep even wat anders... :s
Nou ja eigenlijk was het gewoon stom en lomp, maarja. Ik had bij de voorstelling mn rugzak verplicht in een garderobe moeten parkeren. Weet ook niet waarom, maar goed ik had mn telefoon in mn jas gedaan en mn portemonnee aan Ashley gegeven, want die mocht dr schoudertas wel meenemen (??). En ja, je raad het vast: vergeten uit haar tas te halen.. We hadden bij de metro afscheid genomen en zij gingen naar huis lopen. En ik dacht de metro te nemen, maar ik was al 3 trappen lager toen ik mn portemonnee wou pakken en gelijk in n flits dacht: shiiiiiit die zit nog bij Ashley in dr tas!! Lomplomplomp, maja wat te doen? Ik had geen geld, alleen mn mobiel maar dr nam niemand op (huisgenoot, huisbaas) dus ik had toch ff een behoorlijke breakdown moet ik zeggen. Nadat ik mezelf weer bij mekaar geraapt had, bedacht ik dat er nix anders op zat dan ook naar hun huis te lopen, want mn eigen huis was stukken verder weg. Ik kon alleen nauwelijks wijs worden uit de kaart, maar gelukkig kwam er al snel n aardige Canadees die vroeg of ik t kon vinden (echt, sowieso zijn ze hier heel aardig) en toen ik t hele verhaal vertelde (tja gooit het eruit :p) gaf ie me 20 dollar voor de taxi! En ritselde die ook ff voor me, want ik wist echt niet waar ik die vandaan moest halen.
Dusja zo was ik op weg naar het huis van Ashley en Neal, want ik wist gelukkig het adres nog! Was er paar weken terug geweest voor Ashleys verjaardag en had het ook wel kunnen vinden als ik was gaan lopen maja.
Moest daar nog wel 20 min wachten, want zij waren natuurlijk aant lopen. En dachten toen ik daar opeens weer op dook ook van huh??

Nou ja toen ff binnen weer warm geworden en gecheckt waar ik de bus kon nemen en naar de wc geweest. Neal liep met me naar de bus, n paar straten verderop en had n warme bagel voor me gehaald (lekkurrrr)en toen stonden we te kleumen bij de bus :S Die nogal op zich liet wachten, waardoor Neal op het uitermate goede idee kwam om een communauto te regelen. Een soort greenwheels, die je in de buurt op kon pikken. Ik had t ook alweer best koud en stond te hoesten, dus ik vond het wel prima. Dusja toen waren we in n lekker warme auto uiteindelijk op weg naar mijn stekkie, anders moest ik vd bus nog n stuk lopen :S

Ik was uiteindelijk iets van half 1 thuis, show was half 11 afgelopen dus t viel allemaal nog wel mee. Al kneep ik m wel toen ik daar stond bij de metro zonder geld enzo :s Dank aan alle aardige Canadezen dus! Incl Ashley en Neal, Ashley stuurde vanmorgen nog n berichtje dat ze t zooo erg voor me vond dat ze er niet aan gedacht had (tja twas mijn portemonee, niet de hare) en dat ze me niet met de bus had moeten laten gaan maar gelijk met de auto maar dat ze er niet aan gedacht had. Lief! Ach ben er alweer overheen, tis goed afgelopen enzo, de show heeft veel meer indruk gemaakt!
Gelukkig hoefde ik vanmorgen niet vroeg eruit en heb ik nu vakantie, kan ik hopelijk dat hoestje weer kwijt raken.

Tot zover de avonturen van moi :p Tis weer wat haha. Oh kan iemand daarom es ff heel snel die onderhuidse chip uitvinden waar ik mn pinpas/creditcard, ID en metrokaart in kan integreren? Tis potdorie toch bijna 2011 zeg, waar blijft ie?? Wie helpt me uit de brand?!

Grtz
Lies

  • 23 December 2010 - 08:43

    Je Mama:

    Lieve Liesbeth, geniet van je vakantie, dat heb je verdiend! Jij ook altijd, met je passen-vergeet-kwijt-drama, een tasje om je nek misschien, zolang de chip er nog niet is? We bellen gauw weer!

  • 23 December 2010 - 10:39

    Julia Van Rossum:

    Geniet van je vakantie, je hebt het verdiend.We horen nog wel van je hoe je vakantie is verlopen.
    groet Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 80278

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: