Happy New Year!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Happy New Year!! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

03 Januari 2011 | Canada, Montréal

Daar maar even mee beginnen: ik wens iedereen een heel gelukkig & gezond 2011 toe! En ik ben alweer bijna op de helft :D Ik zit hier nu ruim 4 maanden en moet nog ongeveer 4,5 maand, alle vakanties afgetrokken enzo :p Dit jaar wordt mooi! Natuurlijk nog meer avonturen hier, maar ik heb NL en mn familie ook wel gemist hoor.

Tja wat moet ik erover zeggen? Dat het toch af en toe wel moeilijk was met de feestdagen :S Dagen die je normaal doorbrengt met lekker luieren (deed ik ook) maar vooral met familie, waar het nu een beetje aan ontbrak. Daar denk je niet aan als je dit plant, dan is het alleen maar geweldig en fantastisch en dat is het meestal ook, maar soms ff niet. Gelukkig wel weer een leuk aantal kaarten gehad van mensen die aan me denken :D Met wat vertraging helaas door de tnt!! Waardoor er maar 1tje voor kerst aankwam maar goed, daar konden de overige afzenders niets aan doen.
Gelukkig waren hier ook nog steeds mensen die aan me denken waar ik wel wat mee kon doen. Kerstavond ben ik naar de kerstdienst hier geweest, erg mooi met veel gezang e.d. dus aardig in de stemming gekomen. Eerste kerstdag was ik door Ashley en Neal uitgenodigd, zij gingen dit jaar ook niet naar hun ouders. Voor Neal wordt dat sowieso lastig, zij wonen nl in Australië, maar ook Ashley ging dit jaar niet terug naar Toronto. Ze zijn dit jaar getrouwd en wilden vooral samen zijn was geloof ik de bedoeling. Maar ze vonden t leuk om mij uit te nodigen voor een brunch, die uitmate goed geslaagd was en erg vulde. We wilden eigenlijk daarna gaan toboggen (uitleg later), maar hebben eerst ff uitgebuikt en toy story 3 gekeken, erg leuk :D
Uiteindelijk met ons luie gat toch van de bank af gekomen, omgekleed en naar de Mont Royal gegaan voor de tobogging. Dat is met een soort plastic frisbee waar je op/in zit naar beneden glijen, soort sleeën maar dan anders zeg maar :p Je kan ook met een slee of al het andere dat glijd, maar tis wel n beetje link haha. Check de filmpjes maar ;) Iig ontzettend gelachen en onszelf vermaakt!

Savonds verder niet echt wat gedaan, was nogal moe van alles. Tweede kerstdag bestaat hier niet, dat is boxing day namelijk oftewel de grote gigamega uitverkoop :p Had in de stad al even gekeken, kortingen tot 70% stonden erop voor boxing day. Wat geld en uitverkoop wel niet met mensen doet, ik was ervoor gewaarschuwd dus ben er niet heen gegaan. Wel ff geskypt met mn ouders en savonds mn eigen kerstdiner bereid, 3 gangen :p Je moet wat haha.

Overige boeiende dingen deze week: ik heb met een klasgenoot van me, Yves, die in Boston stage loopt, hier afgesproken want hij was op bezoek bij zn zusje die hier woont. Best leuk om ff een bekend gezicht te zien!! En ff over stage, school en andere dingen de kletsen en foto’s te zien van waar hij zit, in Woodshole aan de kust een stukje bij Boston vandaan. Tis er helaas niet van gekomen om verder in de week nog es af te spreken, maar was iig ff leuk na al die tijd!

Later die week moest ik nog naar de fysio, ben daarna nog wel ff de stad in geweest om ff de uitverkoop te checken, mn kerstbonus van de Sam was ook binnen ;) Ach ja je moet wat haha. Dank trouwens voor het bezorgen & beschrijven van mn kerstpakket collega’s!
Moet wel zeggen dat ze hier weten wat uitverkoop is, heb iets gescoord wat ik vorige week toevallig al eens had zien hangen gewoon voor de helft van de prijs! Ok, ik geef het toe: ik heb gewoon gewacht en ben er toen lekker langs gegaan met uitverkoop :D Toch goed gedaan of niet?

Verder zou ik nog op vrijdag kijken of ik samen met Niels (Nederlandse jongen van hier) en zijn vriendin kon gaan langlaufen, alleen was het vanaf donderdag zo’n beetje gaan dooien. Niet echt de goede condities dus dat hebben we maar ff op de lange baan geschoven. Moet zeggen dat er idd momenteel echt nul sneeuw meer ligt, alles is gesmolten. Gelukkig gaat het komende week wel weer vriezen én sneeuwen, want komende vrijdag ga ik op snowboardtrip en dan moet ik natuurlijk wel sneeuw hebben! Heb er onwijs zin in, eerste tripje van het jaar, benieuwd naar de berg! Tis Mont Tremblant, alst goed is 1 vd grotere gebieden hier, voor 2,5 dag prima te doen denk ik.

Oh dan vergeet ik nog te vertellen wat ik met oud en nieuw heb gedaan. Meest rare oud en nieuw ever, vanwege het tijdsverschil natuurlijk :p Eerst heb ik om 18u met mn ouders via skype nieuwjaar gewenst, toch gek om te zien dat alles daar gewoon zoals altijd gaat: tv aan en hapjes en daarna iedereen die n feestje gaat bouwen en vuurwerk afsteekt. Over dat laatste: dat mag hier dus niet! Wel heerlijk rustig moet ik zeggen, ik zou het echt niet erg vinden als het in NL ook verboden wordt want dat scheelt herrie en rotzooi op straat en overal eigenlijk. Daar hebben ze wel wat op bedacht, want ik ben na het etentje bij Louise (mn huisbaas) naar de vuurwerkshow gegaan in de oude haven met mn huisgenootje en dr vriend. Dat was me daar mooi!! Echt fantastisch, tis ook niet het eerste t beste vuurwerk dat de lucht in gaat en het was ook nog op muziek, wat een heel mooi effect gaf. Ik heb de filmpjes op internet gezet, mn youtube kanaal (jaja :p) is lizzy2084 en de filmpjes heten fireworkshow in old port Montreal 1-8. Check it out!
Op nieuwjaarsdag verder n beetje bijgekomen en savons bij Niels en zn vriendin gegeten, omdat we vrijdag niet af konden spreken dan maar n etentje. Ook nog 2 boeken van ze geleend, wel handig wat ik ga aardig door de voorraad op mn e-reader heen. En ik moet ook nog wel wat overhouden voor als ik ooit nog terugvlieg :p

Nou morgen helaas weer aan de slag. Al gaat luieren op den duur ook wel n klein beetje vervelen haha. Kga weer verder waar ik gebleven was, proberen dat essay voor de specifieke mutatie toch ooit werkend te krijgen en ondertussen met een andere ook al wat aanklooien, dat gaat gelukkig wel goed. Daarna kan ik nog n andere checken, maar belangrijk is eigenlijk dat we die eerste toch werkend krijgen, omdat we daar toch wel een groep families voor hebben om te checken. En n artikel om te schrijven, dat gaat zo lastig zonder resultaten :s

Wat staat er verder nog op de rol: over 11 weken komt Diana hier en daarom zijn we al druk dingen aan het uitzoeken voor ons NYC tripje dan :D:D:D Voorpret is al leuk, wordt daar vast helemaal geweldig!! Kan me nog niet voorstellen dat ik daar echt rond ga lopen. En heb net begrepen dat ook Wolfert toch geboekt heeft, hij komt in mei als ik (zo goed als) klaar ben nog 2 weken om Montreal en omgeving te checken! Leuke dingen dus voor komend jaar.

Ik zou zeggen: maak er ook wat moois van dit jaar en zie iedereen van de zomer weer!

Liefs,

Lies

  • 04 Januari 2011 - 09:34

    José Van Leeuwen:

    Gelukkig nieuwjaar!
    En WOW wat een vuurwerkshow!!

  • 04 Januari 2011 - 18:04

    Julia Van Rossum:

    Een goed 2011 toegewenst, succes met de volgende periode, de tijd vliegt voorbij, succes met je onderzoek.
    groet, Julia van Rossum

  • 04 Januari 2011 - 20:48

    Joram:

    Liesbeth een heel goed gezond en gelukkig 2011 toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 80530

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: